CF aptitude test anyone?

After I did the tests, I was told I can choose any NCM trade that I wanted if it was available but since the one I wanted wasn't I decided to wait. Since then, I decided to pursue a dream which involves me returning to school so I dropped from the forces process. For now :)
 
When you say "not available" is it because it wasn't "*in demand"
Or was it not hiring at all? And what was the trade?
 
Ceux qui veulent passer le test, pratiquer vous avec de l'Algebre (de Secondaire 4) ;

1- A + B = X

2- A = B
2- -- --
2- C = D

3- Fraction diviser par décimal


au Numero 2, faut faire la multiplication en forme de X A fois D & C fois B...

PS: J'ai rien signer encore alors je peux encore donner un petit astuce.
 
Le vrai test est aucunement comparable à celui qu'on peut se pratiquer sur internet!
 
Le fils a ma blonde a fait le test l'an passé. Il m'a compté avoir dit à une dame qui faisait le test médical en même temps que lui de fermer sa gueule.

C'était un test auditif et l’épaisse arrêtait pas de parler.

"J'entend rien! C'est tu commencé!"

Ta gueule calis!!!!

ROFL
 
Je revien du bureau de recrutement des CF je peux t'envoyer le test d'aptitude de pratique si tu veux, je l'ai en main.

edit: nvm ca deja ete poste
 
it went well, i didn't think i was any good in math lol
i did miss 2 questions in the first part that only last 5 mins but the rest was good. they will give me the result within 10 business days
 
it went well, i didn't think i was any good in math lol
i did miss 2 questions in the first part that only last 5 mins but the rest was good. they will give me the result within 10 business days

I got the results the next day, success. Waiting on their call.
 
J'ai déjà PM OP pour la question suivante mais il avait pas la réponse.

Ça prend combien de temps environ de l'application à l'embauche?

J'ai parlee avec la fille après mon examen et dans les meilleurs cas 1-2 mois. Ca dépend de tes résultats, si tu es qualifier, applique dans un métier enndemande etc.
 
@Camry90 je ne peu plus t'ecrire parce que ta boite de message prive est remplis.

a dépassé son quota de messages privés et ne peut donc plus accepter de nouveaux messages tant qu'il n'aura pas libéré un peu d'espace.
 
Last edited:
ok, me too i just got the congrats pdf saying they will contact me within 15 days

Got an email saying I've been picked for one or more or my chosen professions, that they will call me in the next 10 days.

So 11 days later I got the email.
 
Got an email saying I've been picked for one or more or my chosen professions, that they will call me in the next 10 days.

So 11 days later I got the email.

Fuck yeah! What are your other choices? You are doing BMQ in English or French?
 
Back
Top