Road bike thread

Je laisse ma selle Fizik Antares R5 noire neuve allez pour des peanuts, 100$ au lieu de 220$ plus taxes si quelqu’un la veux, je demande 120$ sur le bazar


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bleed le si sa cole c'est probable que tu es un piston collé. Des pads finis sa peu aussi coller pcq ca va trop loin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
J'ai rien pour bleeder. Les pads sont pas vieille. J'pensais que j'ai besoins de nouveau seal de piston.

Ou est ce que je peux faire réparer ça de façon professionnelle? Mes brake c'est des avid et mon bike et devinci. Idéalement rive sud de Montréal mais jpas peureux d'aller à Montréal sinon!
 
2017 Road bike thread

J'ai rien pour bleeder. Les pads sont pas vieille. J'pensais que j'ai besoins de nouveau seal de piston.

Ou est ce que je peux faire réparer ça de façon professionnelle? Mes brake c'est des avid et mon bike et devinci. Idéalement rive sud de Montréal mais jpas peureux d'aller à Montréal sinon!

Ya une couple de bike shop sur la rive sud
Regarde brossard longueuil
Pour bleeder on prenait une seringue en plastique, petit tuyaux, bouteille d'eau vide pis sa te prend une bouteille d'huile
7506cd32f5c33fe28f6af2f16e3e7b84.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
le changer ou le regraisser. Si c'est un BB30 pressfit dans un bike carbon, c'est probablement ça. Tout les bikes font ça
 
Ca va attendre un peu alors je viens de changer un rayon je veux pas reperdre le bike 4-5 jours


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
2017 Road bike thread

So getting a new bb. Obviously trek had to use the the 103mm that no one has in stock, plus replacing the broken spoke. Bought two bikes in the meantime. A trek for the lady and a gary fisher for me. Hers is really clean, mine pretty rough but love the color


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
So getting a new bb. Obviously trek had to use the the 103mm that no one has in stock, plus replacing the broken spoke. Bought two bikes in the meantime. A trek for the lady and a gary fisher for me. Hers is really clean, mine pretty rough but love the color


Sent from my iPhone using Tapatalk

I busted a spoke on my commuter bike, loosen the other side and kept riding. I got my gf a Norco hybrid, she rides it a few times a week.
 
Thread hijack:

Looking for a suggestion for a Hardtail mtb
Rider info - semi experienced, a lot of BMX experience, riding street with cheap shitty hardtails, jumping rails, benches and tables... etc.

Currently own: Giant Rincon 2008
Looking to get a bit more serious for trails and street riding.
Have my eye on TREK Marlin 7.
Any other suggestions? Any input is greatly appreciated.
 
Back
Top