suspension a4 b8 avant s line

pichette9999

New member
Bonjour à tous, je vient de m'acheter une avant b8. J'adore les drops agressive je met ça a l'air ou bien avec un bon set up de coilovers, ils dois bien y avoir des avantages et des inconvénients sur chaque set up parlez moi de vos expériences merci
 
bags.jpg
 
Es ce que à air Ça se roule a l'année (fiabilité) es ce que a chaque fois quon monte ou descend ca prend des ajustements? Est ce que ces aussi stiff que des bons coilovers. En fait cest tu le meilleur des compromis lhiver on lève et l'été on redescend ??? Sans se soucier du camber ou de l'alignement whatever... jconnais pas beaucoup ca!
6e2e0d1af02d3088b93141129105fd4e.jpg
j'aimerais ca plus bas que sur la photo
 
Ca dépend de ton budget mais un bon set de coilover avec de l'ajustement hauteur, rebound et compression tu vas être certain d'avoir la hauteur et le confort que tu veux en plus de gagner de la tenu de route vs les bags. Les bag c'est plus pour le show que le GO.

Tu ne trouveras pas beaucoup d'amateur de piste avec un setup de bag... Bref regarde les KW V3
 
Are you doing it just for the look, or you actually are going to track your car? (It's an avant tho, why you would track it is beyond me, you'll get killed by a guy in a shopping cart). Personally, if it's just for the look, I wouldn't bother spending the BIG $$$ on an air set up or KW V3. Any coilover will give you the ability to adjust your height, and for our B8 platform there are many many different coilover products, I have a set of ST coilovers, but I didn't install them yet; in about a month.
 
I agree with you Zokissima that there are some cheaper option like the ST coiovers but if I remember correctly the ST are not in stainless so they could rust over time. All comes to the OP intention with the car and how picky he is about the ride quality / ajustability... I had Statis Street Sport coilover on my previous car and the ride was good but going too low would impact the ride quality since there was no setting on the shock.

A cost effective solution would be to buy quality lowering spring since you already have the sport audi strut/shocks. Springs that lower too much will impact the ride quality though.
 
Back
Top