est ce quon peut voir les feux dartifices a partir du parc lafontaine

tsx

New member
Je voulais savoir si les feux sont assez bien visible du parc lafontaine.
la raison est que je veux eviter l'enorme foule du vieux port / pont/ ile st-helene et que je pense que ce serais l'endroit ideal pour voir les feux avec de jeunes enfants (3-5 ans)
est ce que quelqun d'autres aurait d'autre suggestions d'endroits commode pour de jeunes enfants?
je suppose que le parc lafontaine a une aire de jeux aussi.

merci!
 
A checker vite vite sur google street view je ne penserait pas... peut etre dans le parc de l'autre bord s'a rive sud ?
 
Barely, you'll see the top of the fireworks if you're lets say on the Papineau side and there are no trees obstructing your views. Your kids definitely won't see anything. Just walk down Papineau and stay at the park at the entrance of the bridge you should be far enough from the crowds. I don't remember the fireworks ever being an overly crowded of claustrophobic experience even as a kid.
 
Tu peux allez sur Des Carrière au dessus de Papineau, il y a toujours du monde alors j'imagine qu'on voit bien...
 
Best spot. Y'a tout plein de vendeurs d'affaires fluo et de Popsicles pour les enfants. La rue Notre-Dame Est fermée à la circulation.

e1a140db934be77c97cbe612da7effa3.jpg


Sent from my SM-N910W8 using Tapatalk
 
Find the tallest "public" building and head to the top floor and watch from the window lol.

But from a more realistic perspective. if your on the south shore (which I doubt) head to Champlain College. Parking is 5$ but you can actually park on the streets right outside of the school lol.
 
Back
Top