News: IMPORTANT! Mon experience à la SAAQ avec la nouvelle taxe - pour voiture 10-25 ans.

Interesting. So how will the SAAQ accept their appraisals? I've used their services for insurance purposes in the past. Is it a case where their appraisal will be good enough for insurance, but not for Revenu Quebec?

I guess he maybe recognise for antique/classic car only, since they recognise classic car association and G.A.A.
 
Dans le fond tout sa a commencer quand raptorjesus ou mohammedrex ou allahgator (je sais pu lequel des 3) a voulu plaquer une lambo a 1$, le gars de la SAAQ a dit sa a son boss, son boss s'est dit ''WTF on se fait crosser c'est sur'' pis la ils ont changer sa :rolleyes:

je crois plus des cave qui on passer a madame le juge a V tele qui passais des trouble d'autos,
elle demandais combient qui avais a la saaq et avais souvent dis un faux montant d'argent, donc apres plusieur personne ca surement tomber dans les oreilles du gouvernement
 
No its not. Everyone pays for it. C est pas un privilege du tout. Surtout pas si tu habites ailleurs que dans la couronne de Montreal.

everyone pays for everthing in a sense, like how i pay taxes to fund an eskimo refuge in kuujuaq or some garbage. drivers pay more for driving, only makes sense.

if you have a car, you have to pay for it, license and plates.


so yes driving is a priviledge. its not a right.

even if you get ur license revoked for a DUI or hit and run or something you can still get a special permit that allows you to drive for work, because you have a right to earn your legal living. you gotta pay for that too
 
IMPORTANT! Mon experience à la SAAQ avec la nouvelle taxe - pour voiture 10-2...

Le gars ne dit pas que conduire est un droit, mais une nécessité. Nuance.

Je suis d'accord que dans plusieurs cas, ça l'est.
 
au lieu de se crasher dessus et endurer les enfantillages des trolls pour une fois on pourrait faire quelque chose de serieux
premierement Danny pourrait demander la liste secrete des voitures que Revenu quebec garde secrete en invoquant la popularite de son forum face a loi quebecoise d e l'acces a l'information

Dit moi sérieusement que tu croit que Danny a des privilèges ''spéciales'' sur le reste de la population? lol
Sans lui manquer de respect, c'est juste le propriétaire d'un forum de char.
L'accès à l'information c'est pour tout le monde, fait en une demande toi....
 
Dit moi sérieusement que tu croit que Danny a des privilèges ''spéciales'' sur le reste de la population? lol
Sans lui manquer de respect, c'est juste le propriétaire d'un forum de char.
L'accès à l'information c'est pour tout le monde, fait en une demande toi....

oui mais la decision de laisser acces au document OU pas depend de plusieurs facteurs
si moi je fais une demande la reponse va etre non
si je fais une demande au nom d'un tournage dans lequel je serais implique ca aurait plus de chance d'etre oui
si Danny fait une demande en son nom ca sera probablement non comme reponse
si il se presente comme le gestionnaire d'un forum representant X milliers de gens dans le monde automobile la reponse sera probablement oui
 
Il n'y a pas longtemps certains ici étaient pour des inspections annuelles pour tout ce qui est sur la route vieux de 5 ans ou +, question de retirer les "vidanges" de la route.

C'est pas exactement la même chose mais c'est un bon début non?

:bigup:
 
Il n'y a pas longtemps certains ici étaient pour des inspections annuelles pour tout ce qui est sur la route vieux de 5 ans ou +, question de retirer les "vidanges" de la route.

C'est pas exactement la même chose mais c'est un bon début non?

:bigup:

No it's absurd. Only in Quebec would they enact a system that squeezes more money out of us, and neglects safety.

Safety inspections = not required means more money for the government, because now it can squeeze extra cash out of all the shitboxes on the road by forcing them to be evaluated.
 
UPDATE: Passed my beater through the SAAQ today, new plate, it's 11 years old, no word about evaluation.

I just walked out of a SAAQ outlet downtown.

Seems like they nicked most of the system because they received an enormous amount of complains. One thing left is the mandaoty evaluation for "luxury vehicule" I was shown the "list".

It's just a small 15-20 list of brands with a few odd balls thrown in there

Jaguar is only listed for the XJ (or XK... not sure)
Porsche only for the Boxter and 911
Acura only for the NSX-t 96
Playmouth Prowler
Dodge Viper

Lexus
Lambo
Massaratti
Ferrari
Ranger Rover
plus a few other brands.

They would not let me take a picture of it.
 
No it's absurd. Only in Quebec would they enact a system that squeezes more money out of us, and neglects safety.

Safety inspections = not required means more money for the government, because now it can squeeze extra cash out of all the shitboxes on the road by forcing them to be evaluated.
It's absurd that QC would put a system in place with no real clarity as to what's required/proper channels to go through. It ended up being a giant cluster fuck.
 
so yes driving is a priviledge. its not a right.

even if you get ur license revoked for a DUI or hit and run or something you can still get a special permit that allows you to drive for work, because you have a right to earn your legal living. you gotta pay for that too

Those 2 statements contradict each other. If its a priviledge, than why would anyone be granted a license to drive after a DUI conviction that resulted in a suspended license? If they do it is because the individual has right to earn his living and requires a licenses to drive to and from work or for work, thus making his "special" permit part of his right to earn his living. If it was a priviledge there is not argument that should allow a license to be restored or granted special rights to drive. You dun fuck up, too bad.

On topic: In the end they will work out the bureaucracy and figure out how to implement this new taxation strategy. The used car values will take a hit.

Last year I sold a car to some bloke in Vermont. When we went to the DMV to transfer ownership he was credited back the sales tax on the car he sold in a private party transaction and then paid taxes on the car he was buying from me. So Vermont was collecting and refunding taxes on used car transactions in a very equitable fashion.

New owners pay sales tax on the purchase price which is credited back to the previous owner to offset the original tax he paid. Essentially taxes collected ever only equal the original sale amount, and the owners only pay the amount equal to the depreciated value they have used. That is by far the fairest system I have heard of.
 
Last year I sold a car to some bloke in Vermont. When we went to the DMV to transfer ownership he was credited back the sales tax on the car he sold in a private party transaction and then paid taxes on the car he was buying from me. So Vermont was collecting and refunding taxes on used car transactions in a very equitable fashion.

New owners pay sales tax on the purchase price which is credited back to the previous owner to offset the original tax he paid. Essentially taxes collected ever only equal the original sale amount, and the owners only pay the amount equal to the depreciated value they have used. That is by far the fairest system I have heard of.

This is not quite true:

http://dmv.vermont.gov/registrations/drivers/tax

It's 6 percent of the vehicle's value at the time of registration.

This is probably what was happening:

"You may deduct the amount received from the sale of a vehicle last registered in your name, not to exceed the average book value as shown in the Official Used Car Guide, N.A.D.A. (New England edition), provided such sale occurs within three months of the taxable purchase."

So it's not quite sales tax redistribution - more like what happens here with businesses and GST/PST.
 
C'est tout expliqué sur le site de revenu CulBec...
http://www.revenuquebec.ca/fr/citoyen/taxes/tpstvq/transport/vehicules_routiers/achat.aspx


ca parle pas de vehicule de luxe mais bien tout vehicule... ils ont quand meme prévue une clause pour une réevaluation mais ca prend une inspection par un expert et ca doit etre fait dans les 10 jours suivant l'achat!

L'acheteur d'un véhicule routier d'occasion qui paie un prix moins élevé que la valeur estimative de ce véhicule (parce que celui-ci est endommagé ou a subi une usure anormale) peut payer la TVQ sur ce prix moindre s'il remet au commerçant, avant la transaction, un rapport d'évaluation obtenu d'un estimateur possédant une attestation de qualification professionnelle d'estimateur en dommages automobiles, délivrée par le Groupement des assureurs automobiles. Le commerçant doit conserver ce document en vue d'une vérification éventuelle.

L'acheteur peut obtenir le remboursement de la TVQ payée en trop, s'il a payé la taxe sur la valeur estimative du véhicule, à la condition qu'il remette à Revenu Québec un tel rapport d'évaluation dans les délais prescrits. Ce rapport devra avoir été fait au plus tard 10 jours ouvrables après la date d'achat du véhicule. L'acheteur doit remplir le formulaire Demande de remboursement de la TVQ à l'égard d'un véhicule routier
 
J'ai l'impression que de plus en plus de monde vont aller a la SAAQ avec des procurations de vente dans le cas des autos qui ont besoin d'une evaluation. Plus facile de laisser l'acheteur partir avec l'auto sur l'ancienne plaque que de faire transporter l'auto sur un towing...
 
Back
Top