i need someone who can draw .DWG files , picture inside

The Overclocker

New member
here is a reference picture i draw on paint to give a idea of what i need to be done

.Dwg format
Imperial ( inch's )
1/1 format


the part where there is a ?? on the little angled legs is because i have no ideal how long should i need it

its a speaker grill i want to water jet cut them out , imagine those angled legs being bent to the box ,the round ones giving a 2,5'' off set so that the rubber does not hit the grill ( i don't know how much of length i need to be giving a 2,5'' off set) same thing with the square but i only need 1'' off set for the square grill

both are going to be bent 2 times to give it a certain angle to be able to give that off set i need


reply how much this file is going to cost me and how much time does it take to make it happen

thank you , i can pay with Paypal or cash in person

much appreciated & have a great holidays !

Grills_111.jpg
[/url][/IMG]

grill_2.jpg
[/url][/IMG]
 

Attachments

  • Grills_111.jpg
    Grills_111.jpg
    126.9 KB · Views: 36
The round one is gonna cost you a lot more than the square one because you can't bend it whitout a custom tool.. (emporte pièces male / femelle pour le presser)

C'est la façon dont je vois tes images.

Je pourrais te dessiner dequoi de vite vite, savoir si c'est ça que tu veux.

Aussi, souvent les places pour plier / découper au laser ont un minimum de commande (de genre 100$ chez CBR)
 
The round one is gonna cost you a lot more than the square one because you can't bend it whitout a custom tool.. (emporte pièces male / femelle pour le presser)

C'est la façon dont je vois tes images.

Je pourrais te dessiner dequoi de vite vite, savoir si c'est ça que tu veux.

Aussi, souvent les places pour plier / découper au laser ont un minimum de commande (de genre 100$ chez CBR)

Or you can offset the fold a little bit.
 
Tu veux payer combien pour que je me deplace avec des outils de mesure et un ordi avec AutoCAD pour que je te fasse tes .DWG?

Je suis disponible jusqu'a 19h aujourd'hui
 
Tu veux payer combien pour que je me deplace avec des outils de mesure et un ordi avec AutoCAD pour que je te fasse tes .DWG?

Je suis disponible jusqu'a 19h aujourd'hui

Tu ferais ça sur AutoSCRAP...!!??

OP, moi je ferais ça en 3 morceaux soudés...stainless steel 304 fini genre #4 ou #2B pour pas que ce soit "miroir".

Une fois poli, ça fait sharp en ta....!!

Moi perso. je peux te faire ça easy, max. 1h - 1h30 pour tout mais si faut aller prendre des mesures....moins facile.

Tu peux pas faire un sketch plus précis...? Diamètre hors-tout à couvrir (incluant petit jeu), bolt pattern désiré pour la flange de base, layout du "grillage" (alvéoles, trous ronds, petits, gros, design particulier...?).
 
Ya plusieurs trucs qui faut mesurer dans ton dessin en passant.

1. La longueur des pattes pour tenir les grilles
2. La grosseur du trou et l'emplacement dans chaque patte
3. L'angle des pattes et l'espacement des pattes (dans le cercle ca l'air d'etre a des endroits precis sur le cercle, mais pas aux 90 degres)

(Ca peut se regler rapidement ton affaire, si on a les bonnes mesures!)

Voir attachement: Screen-Shot-2015-12-23-at-4.25.05-PM.jpg
 
Tu ferais ça sur AutoSCRAP...!!??

A ma conaissance, ca l'air d'etre ce qui va correspondre a ses besoins pour l'envoyer dans une place ou ils vont lui faire une decoupe au laser dans de l'alu ou du stainless.

Pourquoi "AutoSCRAP"? Tu preferes DraftSight ou c'est que tu comprends pas comment utiliser le produit et tu le denigres? ;-)
 
This would take like 10 minutes to draw, provided you give all the dimensions, like the thickness, height, length, radius (for the circular one) etc.
 
You should maybe, imo, take the time to make a die to form your metal instead of laser jet cutting it and bend it after. You will lose a lot of form and size if you cut it before bend it.
I suggest making a die, get some mesh metal you want, press the form and cut at size after.

Take exemple of what this guy do


you can cut the mesh metal after with a jig saw (water jet/ laser jet to expensive for your projet) You will probably have any kind of rubber, protective thing around your metal anyway.
 
Wild guess, OP veut envoyer son .dwg chez CBR Laser dans le coin de Québec pour avoir une grille rapidement et à bas prix.

CBR prend pas d'autres formats (à ma connaissance) et il faut que le dessin soit à l'échelle 1:1.

Ceci explique cela.
 
Wild guess, OP veut envoyer son .dwg chez CBR Laser dans le coin de Québec pour avoir une grille rapidement et à bas prix.

CBR prend pas d'autres formats (à ma connaissance) et il faut que le dessin soit à l'échelle 1:1.

Ceci explique cela.

They're actually not too picky with the submission documents. They like it when the DXF is right and the outline is sketched properly though
 
I had a small project and went to the guy with my laptop and illustrator open, he sorted it all for me. Gmw group in Beaconsfield I think. But still close to 200$ though (much bigger piece and delivered to school cause it wouldn't fit in my car)
 
sorry for the late reply , all this food and familly réunions + new gf !

android25ua

you're picture is exactly what i need my friend !

1/8'' thick btw

its preaty much that at 99% what i want !

please get back to me on private message
 
Back
Top