Incoming snowstorm - Enjoy your AWD/4X4s boys and girls!

C'est dans les plans de déménager en Ontario ou l'ouest Canadien la ou il y a moins de corruption, collusion et qu'on rit moins des citoyens payeurs de taxes.

Lol, I thought BC would be the Beautiful British Columbia you see advertised everywhere. Turns out BC stands for Bring Cash, nothing else. The largest city in BC has half the population that Montreal has. Poorly organized political parties, corruption (just google ICBC), cost of living is damn high people can't afford to work (yes, that is a thing), rent is so expensive it's cheaper to buy an overpriced house if you have a downpayment, and the list goes on and on and on.

I love it here but it's poisonous. I live in the third biggest city in the province and it's filled with scum, theres a HUUUUGE cocaine problem, the DUI rates are the second highest in the country in this city.

There is no culture at all, like montreal is filled with culture and history and that is a wonderful thing. Here, not a chance.

I'd stay in Quebec man haha.

My 2006 honda civic costs me 150$ a month for insurance: 1mil liability 1000$ deductible, comprehensive fire/theft 300$ deductible, no collision because that brings it up to 250$ a month.
Gas is the highest in the country.
Groceries are probably 15% more expensive.
Alcohol is 20% more expensive.

Average rent in shitholes is 1000$ a month.

And the list goes on and on and on.

Oh, also, quebecers are the most hated people on the face of this part of the country. Nobody knows I’m from Montreal except for close friends. You can’t tell I’m from Quebec as I don’t have an accent when I speak English but still... the stupid cherry pickers give the quebecois a horrible reputation. If you think there is no collusion out west, you’re wrong. Why do you think the vacancy rate in Vancouver, Victoria and Kelowna are below 1% and the price of housing is 30-40% over evaluation value? Exactly what you’re trying to run away from.

Alberta is filled with nice things but for some reason the uneducated redneck conservatives all come from there. They all hate quebecois, think that “Alberta” pays for Quebec with equilisation payments (you can argue with me about this, poli-sci major, albertans are wrong).

West coast best coast is bullshit.

Over 1000 fentanyl overdoses in the past few months, people here are fucked up imho. They have no knowledge whatsoever about their own country, unlike Québec who teaches this stuff in school.

The education system is actually shit compared to what Québec has to offer.

Understanding common law is shit once you’ve lived your whole life in civil if you ever have litigations to deal with.

Also good fucking luck finding a job, I’m ready to bet you that BC residents are the most indebted people in Canada.

But sure, come to Western Canada hahaha.


I love hiking, nature, all things that BC offers that Québec doesn’t... I still think about coming back full time.

But with that being said, the skiing makes it somewhat worth it.
 
Unless you're a serious outdoors person or simply can't stand the snow and want to stay in Canada for some reason. I don't know what else would bring you to BC
 
Mon boulot est pas que sur la route, je fais d'un client a un autre mais je suis quand même beaucoup sur la route, moi je rage pas sur l'autoroute, je rage dans le centre-ville et les alentours, mardi mercredi ça avancait pas pentoute.

Même la mini van a pas aimé ça lol

https://image.noelshack.com/fichiers/2017/50/6/1513463349-hpim3293.jpg

Serieux Rej, quantes que tu vas passer a Awd? Sibole ca me brise le coeur de te voir rusher de meme....Reveille. achete ketchosszzze.
 
Unless you're a serious outdoors person or simply can't stand the snow and want to stay in Canada for some reason. I don't know what else would bring you to BC
Je vois pas mal juste des avantages à rester au Canada dans un endroit qui a moins de neige, à part les loyers de fou de Toronto et Vancouver.
 
Serieux Rej, quantes que tu vas passer a Awd? Sibole ca me brise le coeur de te voir rusher de meme....Reveille. achete ketchosszzze.

Pour le travail la mini van est fournie, bon pneu, d'hivers, bonne clairance au sol et c'est lourd, j'vois pas l'utlité de AWD 4x4 et en plus en ville je roule dans le trafic a 5km/h quand
il neige , c'est un hélicoptère que ça me prendrais pas un AWD lol
 
Last edited:
Mon boulot est pas que sur la route, je fais d'un client a un autre mais je suis quand même beaucoup sur la route, moi je rage pas sur l'autoroute, je rage dans le centre-ville et les alentours, mardi mercredi ça avancait pas pentoute.

Même la mini van a pas aimé ça lol

https://image.noelshack.com/fichiers/2017/50/6/1513463349-hpim3293.jpg


Je respect ton travaill. Mon ancienne job, je fesais 2-3 heures par jours de voyagement... Si sa allais bien, sa prenait pte 1:45 (Aller-retour). Je me suis tellement tanné de rager au volant à cause des matantes qui vont à leur prises de sang le matin que j'ai quitter ma job et accepter un poste à 20k$ de moin par année mais qui est à 1.8km de la maison. Meilleur move ever! Je sors de la maison à 8:50am pour etre au bureau à 8:55!! Mais je comprend beaucoup ta rage dans le centre-ville!

Pense-y, la qualité de vie et mon temps gagné depuis vaut crissement plus que ce 20k$ par année! Juste en gaz et en usure de mon auto, je le sauve!
 
Au moins le véhicule est forunie, ass, plaques, entretien , gaz, etc je paye rien pour me déplacer qui a rapport a mon travail.

C'est au moin cela de gagné! :) Mais le reste, tu est payé sur la route... Donc j'imagine que c'est moin pire pareille! :)
 
Je vois pas mal juste des avantages à rester au Canada dans un endroit qui a moins de neige, à part les loyers de fou de Toronto et Vancouver.

on s'entend que le sud du québec ( montréal/outaouais/montérégie/estrie/name-it ) est loin d'avoir un hiver très rigoureux, à vol d'oiseau les états-unis sont à même pas 70km de chez nous et t'entends le monde parler du oh combien dur hiver québécois, give me a break for fuck sake, on est collé sur les states.
 
on s'entend que le sud du québec ( montréal/outaouais/montérégie/estrie/name-it ) est loin d'avoir un hiver très rigoureux, à vol d'oiseau les états-unis sont à même pas 70km de chez nous et t'entends le monde parler du oh combien dur hiver québécois, give me a break for fuck sake, on est collé sur les states.
Un flocon c'est un flocon de trop
 
Mes pneus d’hiver valent pas de la calisse de marde, faut que je change ca avant de prendre le champs.

225/45/17 y a quoi de bon et pas trop dispendieux? Sinon une taille equivalente sur des rims, ca serait quoi et est-ce que ca reviendrait moins cher?
 
Mes pneus d’hiver valent pas de la calisse de marde, faut que je change ca avant de prendre le champs.

225/45/17 y a quoi de bon et pas trop dispendieux? Sinon une taille equivalente sur des rims, ca serait quoi et est-ce que ca reviendrait moins cher?

Installe du 195/60r16 , ça va être le jour et la nuit avec le size que tu possèdes présentement
 
Back
Top