Incoming snowstorm - Enjoy your AWD/4X4s boys and girls!

Bon j'ai finalement trouvé comment complètement désactiver le traction control et l'anti-patinage... Sur les CRV 2017+ c'est le même code que les civic SI X gen:

1. Turn car on
2. Press and hold brake pedal
3. Turn traction control off
4. Turn traction control on
5. Parking brake on
6. Release brake pedal
7. Turn traction control off
8. Turn traction control on
9. Press and hold brake pedal
10. Turn traction control off
11. Turn traction control on

caliss, tu veux aller drift dans un parking le soir, pis le temps de faire ça, c'est déjà le temps d'aller se coucher
 
Bon j'ai finalement trouvé comment complètement désactiver le traction control et l'anti-patinage... Sur les CRV 2017+ c'est le même code que les civic SI X gen:

1. Turn car on
2. Press and hold brake pedal
3. Turn traction control off
4. Turn traction control on
5. Parking brake on
6. Release brake pedal
7. Turn traction control off
8. Turn traction control on
9. Press and hold brake pedal
10. Turn traction control off
11. Turn traction control on

Every generation they get "safer". My 9th gen Si: hold the TC button, conveniently located to the left of the steering wheel, for 3 seconds and have fun.

Guys, keep your current cars as long as possible because in a few years it might be impossible to even disactivate TC+ Stability and eventually they'll also have forced nanny feutures like auto braking when you're too close.
 
Park like a boss
06f6cbf6c08ec63f4e2ecf30cc3203c4.jpg


Envoyé de mon Pixel en utilisant Tapatalk
 
To disable Stabilitrak on 2012 CTS4 press and hold the Stabilitrak button for 10 seconds while in park. The Stabilitrak Off message will flash on the screen and a yellow warning light will come on the dash.
 
Mon truck voulait pas partir ce matin lol
J'ai du mettre un battery tender pour quelques minutes pour qu'il parte.
Jpense jvais le partir un peu pendant le diner pour être safe a 4h en partant de la job.
Je le roules vraiment pas souvent ces temps ci donc c'est pas fameux pour la batterie.
 
Pareil au nord du village de Ste-Julienne, le dénivelé après le village fait une légère différence proche de 0deg.

Pourquoi?

Pour savoir.

Y'a des grosses chances que jme batisse l'année prochaine dans le domaine Patenaude.
 
c'est quoi le ratio du quattro sur un audi B7 manuel ? 50-50?

parce que c'est pas mal plus tail happy que mon subaru
 
Back
Top