News: Tesla Model 3 Sedan: Most info to date...

allroad

New member
Is this finally the sexy mass market electric car? I sure hope so...

Key points:

The unveiling of the Model 3 will take place in March, and pre-orders will begin immediately. Production will start in 2017.

The base model will cost $35,000 USD, reportedly before government incentives, which in the U.S. range from $7,500 to more than $13,000, depending on the state.

Musk said the Model 3 would be about 20 percent smaller vs the Model S.

Expect a range of at least 200 miles per charge, possibly more.

"It’s a new battery architecture, it’s a new motor technology, brand new vehicle structure.

The Model 3 will have a warranty similar to that for the Model S, including an 8-year, infinite mile transferable warranty on the battery pack and drive unit

http://www.bloomberg.com/news/artic...know-about-tesla-s-secret-model-3-and-model-y
 
vwMin.gif
 
Really good price for all the gaz you will save

and its really quiet, not sounding like a fatcart civic POS

i love it
 
I'm buying one for sure unless we get fucked with CND pricing

It's a perfect DD

Sent from my SM-G928W8 using Tapatalk
 
8 year warranty is also quite an upgrade to most companies warranties.

L'idée d'avoir un véhicule de tout les jours neuf pour me rendre du point A à B fait pour ne pas me donner de trouble pendant 8ans est assez intéressant! Si en plus la valeur de revente continue d'être aussi bonne pour les véhicules électriques, ça va être un achat intéressant même si financer sur 5ans ou peut-être plus dépendamment des taux...
 
J'attends de voir ça moi aussi, j'aime beaucoup la S mais c'est vraiment pas dans mes moyens

Sent from my SM-N900W8 using Tapatalk
 
La chevrolet bolt, et la ptite tesla risque de bousculer SOLIDEMENT le marché automobiles... Si ford et tesla livre la marchandise, et que le drum de brut reprend son ancienne valeur, les autres constructeurs vont manger leurs bas en criss. Rattraper le R&D de tesla, et même ford, pour être en mesure d'être dans la compétition va être un méchant gros mandat.
 
La chevrolet bolt, et la ptite tesla risque de bousculer SOLIDEMENT le marché automobiles... Si ford et tesla livre la marchandise, et que le drum de brut reprend son ancienne valeur, les autres constructeurs vont manger leurs bas en criss.


gm va changer la donne avec la bolt bien avant tesla.

seule probleme sera son prix.... encore trop chere. mais les solutions sont deja la!!!! toute personne qui a deux vehicule devant la maison na aucune raison de pas avoir aumoins une leaf une soul ev ou une volt.
 
gm va changer la donne avec la bolt bien avant tesla.

seule probleme sera son prix.... encore trop chere. mais les solutions sont deja la!!!! toute personne qui a deux vehicule devant la maison na aucune raison de pas avoir aumoins une leaf une soul ev ou une volt.

Donc moi qui peut me permettre une Civic 2004 pi ma blonde qui peut se permettre une Corolla 2005, on devrais changer un de nos 2 char a 4k$ pour un char a 30k$+?
 
Order will be placed soon... petroleum gurus changing gas prices all day for no reasons :squintfin
 
gm va changer la donne avec la bolt bien avant tesla.

seule probleme sera son prix.... encore trop chere. mais les solutions sont deja la!!!! toute personne qui a deux vehicule devant la maison na aucune raison de pas avoir aumoins une leaf une soul ev ou une volt.

Ah ouais?


eh bien...
 
Even at 50k....
take 8k incentive off from the government + lower cost of running the car (electric versus gas)
=
WIN

I'm giving it a 47-48k base price + transport/prep
 
Even at 50k....
take 8k incentive off from the government + lower cost of running the car (electric versus gas)
=
WIN

I'm giving it a 47-48k base price + transport/prep

The demographic of people buying these cars make me believe that substantial savings can be had on insurance cost also for similarly priced cars.
 
Back
Top