New - Subaru Impreza 2017

I seriously think they bought a bunch of 2016 lancer chassis and built off of it

lancer-press-release.jpg


12063722_1159340047418311_4973407952963009281_n.jpg
 
Post is made about the new Impreza and not one person bothers to mention the big news that the chassis has been made 70% more rigid, which makes it "feel" like a WRX and will cut body roll by half. Instead it's the same old bash-fest.
 
Post is made about the new Impreza and not one person bothers to mention the big news that the chassis has been made 70% more rigid, which makes it "feel" like a WRX and will cut body roll by half. Instead it's the same old bash-fest.

Thats good it makes it easier to push it back to the dealer when the engine dies
 
Post is made about the new Impreza and not one person bothers to mention the big news that the chassis has been made 70% more rigid, which makes it "feel" like a WRX and will cut body roll by half. Instead it's the same old bash-fest.

Well I'm a Subaru fan. I have a 2016 STI on order and it will be my 5th Subaru but I also can't avoid the fact that Subaru's look less and less like Subaru's and unfortunately they are selling more and more so I don't think it will get better any time soon.

Subaru was an oddball car, although the engine will always be oddball the styling is becoming more and more mainstream at every generation.
 
omg un rappel! et lol à la perte de compression au moteur de quelque milliers de voitures neuves.


C'est drôle, ca me ferait peur en maudit moi. Le char avait une mauvaise programmation et le cylindre numéro 4 pouvait manquer de lubrification. Subaru s'en rend compte et accepte de changer ceux qui ont perdu trop de compression au cylindre 4... encore la faudrait savoir qu'elle est leur barème ''acceptable'' de perte de compression parce qu'en regardant leur tolérance acceptable de consommation d'huile ca augure pas bien. Et même si le moteur n'a pas (ou très peu) perdu de compression, si y'a eu trop de friction par moment pendant 20-30-40 000 km, les propriétés des métaux ont certainement été affectés et le ringland failure tel qu'on le connait peut se produire à plus long terme, genre après la garantie.

J'pense que tlm connait mon hate envers Subaru et c'est pas mon but d'en rajouter une couche, mais en restant objectif, ca me fait sérieusement douter de la durabilité du moteur. Avoir une si bonne traction intégrale mais avoir autant de misère à concevoir des moteurs durables *shootme*
 
Post is made about the new Impreza and not one person bothers to mention the big news that the chassis has been made 70% more rigid, which makes it "feel" like a WRX and will cut body roll by half. Instead it's the same old bash-fest.

And it's probably 500lbs heavier/
 
C'est drôle, ca me ferait peur en maudit moi. Le char avait une mauvaise programmation et le cylindre numéro 4 pouvait manquer de lubrification. Subaru s'en rend compte et accepte de changer ceux qui ont perdu trop de compression au cylindre 4... encore la faudrait savoir qu'elle est leur barème ''acceptable'' de perte de compression parce qu'en regardant leur tolérance acceptable de consommation d'huile ca augure pas bien. Et même si le moteur n'a pas (ou très peu) perdu de compression, si y'a eu trop de friction par moment pendant 20-30-40 000 km, les propriétés des métaux ont certainement été affectés et le ringland failure tel qu'on le connait peut se produire à plus long terme, genre après la garantie.

J'pense que tlm connait mon hate envers Subaru et c'est pas mon but d'en rajouter une couche, mais en restant objectif, ca me fait sérieusement douter de la durabilité du moteur. Avoir une si bonne traction intégrale mais avoir autant de misère à concevoir des moteurs durables *shootme*

J'en ai eu des subarus moi aussi. Le seul que je toucherais aurai le H6 EZ30R dedans! Les H4 :squintfin
 
Post is made about the new Impreza and not one person bothers to mention the big news that the chassis has been made 70% more rigid, which makes it "feel" like a WRX and will cut body roll by half. Instead it's the same old bash-fest.

They said the same thing back in 2004 for the STI back then. How flimbsy where they back in the days? :dunno:
 
They said the same thing back in 2004 for the STI back then. How flimbsy where they back in the days? :dunno:

A basic Yaris offers decent suspension comfort and about as much body roll an 80's sport car, if not less. And that's without any fancy suspension. So although I agree that those "twice better" at each new gen sound like bs, basic cars actually handle like sport cars from 20 years ago.

And it's probably 500lbs heavier/

Isn't the actual impreza lighter than the previous one? This new subbie still seems to share a lot with the present one, so I'd say 10-40 pounds more.
 
Its not ugly, but it certainly isnt nice. Its a WRX for fk sakes. Wheres the drama? It looks like a melted soap bar! Wrxs are getting boring :(

Subaru needs to get back into WRC and get their balls back.


Sure the body may be more rigid which is nice and all, but id much rather have an older gen wrx. If I wanted a safe, "reliable" car with AWD id just get an A4....
 
On dit que les lignes deviennent générique et je suis d'accord, par contre, revenez 10-15 ans dans le passé et vous verrez que dans ce temps, les lignes était autant générique. Enleve le wing et hoodscoop sur une bugeye et ta presque une dodge néon. On peut ne pas aimez l'évolution des design, mais faut savoir apprécier les améliorations techniques. Certe, la conduite est moin raw, mais j'suis capable d'avouez que mon criss de chevrolet cruze a moin d'understeer que mes anciennes wrx. Ah pi faut pas oublier que l'impreza et les wrx/sti ne partage plus la même plateforme aussi.. l'impreza c'est supposer ressembler a
ça, une char pour monsieur madame tout le monde..
 
Last edited:
Its not ugly, but it certainly isnt nice. Its a WRX for fk sakes. Wheres the drama? It looks like a melted soap bar! Wrxs are getting boring :(

Subaru needs to get back into WRC and get their balls back.


Sure the body may be more rigid which is nice and all, but id much rather have an older gen wrx. If I wanted a safe, "reliable" car with AWD id just get an A4....

I drove one. It's heavy, slow and feels softer than the previous generation.
 
Bump du sujet, les reviews commencent à sortir et la version CVT est disponible je crois. Vos avis?

Le look de la hatchback est pas pire je trouve mais l'intérieur bof. La nouvelle plateforme globale semble être un gros changement et apprécié pour le moment, reste à voir si le moteur sera au moins aussi fiable qu'avant.

BTW, Impreza 2016 a 3500$ de rabais, soit environ 21k all in. Même prix qu'une Civic DX mais AC et AWD en bonus.
 
highlight 2012 engine specs, press ctrl-c, click in the 2017 engine description, press ctrl-v...

Not true at all for these. They have the newer 2.0L engine compared to the 2.5 L gas guzzler. My 2.5 boxer (2010 Impreza) puts out about 15-20% more hp than these cars, accelerates much faster, but it weighs a little more and is rather basic on the inside to say the least. These newer engines are much more economical, especially for an AWD car.

Also, the 2017 models got a 3-5 hp "boost" over the previous one. lol
 
Last edited:
tellement de hate ici , une chance que vous n'êtes pas sur subaru montreal page de facebook. Quand tu parles des problèmes ou qu'une honda c'est mieux ect, le monde ont comme du sable dans le vagin donc je préfère MR :)
 
Back
Top