iracing

Pascal_82

New member
Salut tout le monde,

Il y a du monde qui joue a iRacing ? Je suis encore Rookie, mais j'essaie de monter mon Safety Rating pour aller en D Class. Ca serais le fun de piloter avec du monde plus proche de chez moi lol
 
Pour les jeux de courses, je joue seulement a Assetto Corsa et DiRT Rally.

ok? this is the iracing thread.

I'll be getting back into iracing as soon as i get a new wheel, waiting on the new logi wheels to come down in price a bit.
 
I liked Iracing but the fact that ONE asshole can ruin your Safety rating because he gets mad that you passed him killed it for me.
 
I liked Iracing but the fact that ONE asshole can ruin your Safety rating because he gets mad that you passed him killed it for me.

That's why I don't qualify and start at the back. I let the other drivers crash and pass thru. Once you get your D License, the drivers are way more competitive and less assholes lol
 
Yeah but at the same time I want to be competitive lol. I want to race but the safety rating is such a pain in the ass.
 
Yeah but at the same time I want to be competitive lol. I want to race but the safety rating is such a pain in the ass.

Once you get to B stuff cleans up a LOT, even C is still decent clean racing, stay away from ovals and you'll be fine. Iracing is also GREAT for learning how to spot trouble before it happens. Thats how i got to be pro licensed when i was really into it in both road and oval, lots of wrecks, we all started in rookies afterall :p.
 
Once you get to B stuff cleans up a LOT, even C is still decent clean racing, stay away from ovals and you'll be fine. Iracing is also GREAT for learning how to spot trouble before it happens. Thats how i got to be pro licensed when i was really into it in both road and oval, lots of wrecks, we all started in rookies afterall :p.

You don't race anymore ?
 
Il faudrait bien que je m'y mette! Je joue pas mal à Assetto Corsa mais le online est vraiment mauvais (à part les track days)!
Pour le jeu, on parle de combien environ..? je crois qu'il y a des frais mensuels ou annuels?
 
Je m'en rappelle pas par coeur, mais moi j'ai pogne un deal de 3 mois pour 5$ pour les nouveaux membres. Faudrait que je retrouve le code pour le deal, il est encore surement valide. Tu peux mettre mon nom en référence aussi, ça me donne des crédits je pense.
 
Il faudrait bien que je m'y mette! Je joue pas mal à Assetto Corsa mais le online est vraiment mauvais (à part les track days)!
Pour le jeu, on parle de combien environ..? je crois qu'il y a des frais mensuels ou annuels?

iracing.com tracks are 12$ and cars 15$ c environ 100$ par annee avec les ventes. Tu peux faire 40$ par annee en participant a plusieurs series.

Pis Nightwars si tu te fait rentrer dedans sans que ce soit un accident tu prostest pis le gars ce fait ban ou au moins recoit un warning
 
Merci pour l'info! Je viens d'emménager donc mon bureau est pas encore tout setté, mais c'est sûr que j'aimerais ça embarquer!
@JimBlouin I'll take a look at their website on my lunch break! 100$/year seems reasonable if you play enough!
 
Merci pour l'info! Je viens d'emménager donc mon bureau est pas encore tout setté, mais c'est sûr que j'aimerais ça embarquer!
@JimBlouin I'll take a look at their website on my lunch break! 100$/year seems reasonable if you play enough!

serieusement si tu ce que tu recherches c'est de courser contre des humains responsables dans un jeu qui avec une moderation pis ou a la fin tout le monde se connait un peu pis s'amuse il y a rien d'autres sur le marche excepter se trouver des ligues ds les autres jeux.
 
Voici le code pour 3 mois pour 5$: PR-IMSA2015. C'est juste pour les nouveaux membres par contre, mais ils ont des promotions pour les membres. Ils donnent 25% de rabais.
 
Got a G920 wheel now, just need the shifter and I'll be good to go. Drove the Imsa GTO 90 and its BRUTAL, love it. New members can get it for free or its 12$ full price, I paid 9$ because I own almost all content so i get a discount.

 
Back
Top