GPS running watch opinion needed

Mastermis

Well-known member
All,

Anyone recently pick up a GPS running watch?
My Timex Global Trainer is pretty much dead and need a new one.
I only run with it - no swimming or cycling. Also, Apple watch version 2 is probably not an option ; I have 0 Apple devices.

Thanks for any input.
 
Appreciate the opinion guys!

Was looking for something a bit more recent; FR220 was released in 2013 and although can be found online, is now discontinued. Also would like with optical HR monitor which now comes on the newer models.

That being said, the FR235 looks interesting.
 
Last edited:
J'aime bien les reviews de ce gars:

https://www.dcrainmaker.com/2015/11/winter-sports-gadget-recommendations.html

Ses tests sont vraiment complets.

Après ses recommandations, j'avais acheté une Garmin 310xt dans le temps. Après six ans de course à pieds, de ski de fond et de vélo avec, elle fonctionne encore comme une neuve. C'est sûr qu'elle est grosse et ce n'est pas la plus belle, mais elle fait la job à tous les jours. C'est juste le ... de Garmin Connect. :rant:

Tu peux même utiliser sa charte de comparaison:

https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator
 
Thanks everyone. Agreed Garmin is probably the way to go!

Polar: Not the 1st time I hear bad things.
Apple Watch 2 : I have 0 Apple products
Timex: Been only somewhat happy with mine and I need to change.

The Garmin 235 seems really nice. Reviews do say that the optical HR sensor is not perfect.
 
Optical will always be less accurate then a chest strap, especially at higher HR, it will also be less accurate when the temperature is cold outside.
 
I bought a Fenix 3 sapphire when it got out. Best watch I'v ever had. Clean for everyday, can do all my sports. Sensor compatible, Smart compatible.

No ragret
 
DCRainMaker is the best!!

I have a Garmin VivoActive and I love it. I use it for swimming ( pool ), running and ski de fond. You can use if for cycling but I prefer my Garmin Edge 800. You can download app from the Garmin Connect IQ which is cool and the watch is paired with my iphone. Wasn't my main goal at first but it's useful.
My gf have the Garmin VivoActive HR with the integrated HR monitor it's my watch, but better. She said you have to get use to the sensor under the watch but it's fine after a few days/week.
 
Stay away from Polar products is all I can say.

Donc je ne suis pas le seul. J'ai eu 2 polar et j'ai toujours eu du trouble avec. Dommage parce que ma 2e montre je l'avais payée assez cher elle n'a jamais fonctionné comme du monde en plus d'être hyper complexe à comprendre.
 
Donc je ne suis pas le seul. J'ai eu 2 polar et j'ai toujours eu du trouble avec. Dommage parce que ma 2e montre je l'avais payée assez cher elle n'a jamais fonctionné comme du monde en plus d'être hyper complexe à comprendre.

Oui j'ai eu des problemes avec la montre et le transmetteur du frequencemetre. Le service a la clientele est inexistant par courriel ou telephone mais si tu te presente en personne a Lachine, ca niaise pas. Ils ont change l'interieur de ma montre et le transmetteur apres 18 mois (garantie 2 ans.) on m'a dit que c'etait tout corrode a cause de la sueur. Bref, un autre 18 mois plus tard, ca recommence a chier. Polar m'offrait 30% de rabais pour upgrader. Ce que je n'ai pas fais, je ne pouvais pas comprendre qu'un fait pour l'entrainement ne resistais pas a la sueur.
 
J’avais oublié ce thread. J’ai une garmin FR225 et je n’aime pas vraiment le capteur optique. Il faut la mettre assez serrer sur le poignet pour que la lecture soit bonne et je trouve ça moins confortable qu’une strap. Dommage, j’aimais beaucoup l’idée d’avoir juste ça; les électrodes des ceintures finissent souvent par ce corroder (j’ai eu plusieurs problèmes avec ma Polar RS800sd), mais ma strap garmin était OK, juste dégeulasse alors je l’ai remplacée.

Je proposais la FR220 pour payer moins cher, c’est une montre très complète pour courir. Les nouvelles fonctionnalités de la 230 & 235 sont surtout pour des fonctions day to day.
 
Back
Top