Old school / Retro Subaru BRZ 2013

Templar

New member
Hello all !

I've had this car for just over 2 years now, i've mostly been posting on the Facebook FRS/BRZ Enthusiasts group but I just realized I never introduced myself here :) Maybe we've already met before, on another forum or in a car show. I came up with this idea because I grew up in the 80's and always had a soft spot for sports cars of that time. Today I am trying to pay homage of the sports cars of that era with my BRZ. My goal is not to emulate an old school car's look, driving and feel, but rather to adapt it to a modern car. Call it a mix of old and new school I guess! The "build" is heavily inspired by the Toyota 2000GT, AE86 and Celica from the 70's. Anyway, thanks for having me!

Regards,
Jonathan

Performance / Engine bay :
- Catback Lachute Performance
- FT86 Speedfactory UEL header
- K&N Drop-in Air Filter
- Rexspeed hood dampers
- Password:JDM carbon fiber covers and cooling plates
- Baffled Catch can
- Stage 2 Tune (Open Flash Tablet)

Wheels / Tires
- Limited Rota Retro 2 17x9+42
- Hankook Ventus V12 245/40R17
- Tredwear Racing style lettering

Suspension / handling :
- HSD Coilovers
- Password:JDM strut tower bar

Exterior :
- TRD Louvers
- STi front lip
- STI Side skirts
- OEM Diffuser
- OEM Chrome Fender Trims
- Lexon red Tail lights
- British Racing Green wrap (metallic)
- Custom old school Subaru emblems and "Retro" badge.

Interior :

- INDICATOR™ cluster gauge overlays
- DamD 11-piece Seat Covers
- DamD 14-piece leather trims (2 of a kind)
- Autopreme quilted floor mats
- Sweidit custom dash and steering wheel (work in progress)
- OEM Audio Plus Reference 450Q audio system (work in progress)

Shops / Sponsors :

- FT86 Motorsports
- OEM Audio+
- Password:JDM
- Elegance Auto Detailing

2016 :

1_WEB.jpg3_WEB.jpg4_WEB.jpg5_WEB.jpg10_WEB.jpg

2015 :

2015-1_zpsgdtpjp9i.jpg

2015-2_zpshatte3dx.jpg

2015-3_zpsfee5jxqq.jpg

2015-6_zpsbfitq0gb.jpg
 
Last edited:
Aucune de tes photos ne fonctionne. MR et IMGUR ça ne marche pas très bien. ( P.S. c'est le seul endroit au monde ou IMGUR ne fonctionne pas bien .... )
 
Très belle

Une seule chose que me titille.....

Je comprend le look pour le old skool et JDM etc....mais le combo couleur me rapelle typiquement 'British''
002.jpg
 
Thumbs up *tu*

Beau projet différent et pas de camber ridicule.

La seule chose que je suis moins certains c'est la fenêtre arrière qui me rappel les vieilles mustangs ,mais globalement c'est très réussie.
 
Thumbs up *tu*

Beau projet différent et pas de camber ridicule.

La seule chose que je suis moins certains c'est la fenêtre arrière qui me rappel les vieilles mustangs ,mais globalement c'est très réussie.

Merci beaucoup !

Il y a plusieurs modèles de voitures JDM qui avaient des louvers, comme la Datsun, Celica, AE86 etc mais c'est vrai que générallement parlant, ici en tout cas, on va surtout ça sur des muscle cars.

3028.jpg

1977-Celica-rear.jpg

DSCN6209.jpg
 
Merci beaucoup! Je peux tout a fait comprendre l'ambiguité des louvers, c'est pas pour tout le monde. Ironiquement aussi, ça coutes vraiment cher, c'est fait par TRD et donc importé du Japon... personnellement, pour un build "old school" je me devais de les mettre, c'est aussi une des mods qui fait qu'elle se distingue des autres FR-S / BRZ au Québec, en bon ou en mauvais haha.
 
Back
Top