2017 track tire thread

civic44

Legacy Member
Je regardais les pneus sur le site de TireRack et par hasard, j'ai vu qu'il y allait bientôt avoir un remplacement de la RS3, soit la RS4. Le mieux pour moi, c'est qu'il y aura un 245-40-15. Avant, les choix étaient très limités dans cette dimension. J'ai bien hâte d'en essayer sur l'avant de ma Civic!

 
We got the news at PRI- the tires are inbound and due to arrive in NA mid march. Hankook is notorious for not passing the work early and then under achieving their delivery dates.
245/40r15 will be a popular size for those running 8" wheels or wider.

Here is the initial product size offering-
As usual Perry Performance should be among the first to have these in stock.

Latest news is that RS4s are on their way- March arrival- 5% increase over RS3s and the RS3s will be discontinued.
initial size offerings look like this-
195/50R15 HK VENTUS R-S4
225/45R15 HK VENTUS R-S4
245/40R15 HK VENTUS R-S4
205/45R16 HK VENTUS R-S4 XL
205/55R16 HK VENTUS R-S4
225/50R16 HK VENTUS R-S4
215/45R17 HK VENTUS R-S4
225/45R17 HK VENTUS R-S4 XL
235/45R17 HK VENTUS R-S4
245/40R17 HK VENTUS R-S4
255/40R17 HK VENTUS R-S4 XL
225/40R18 HK VENTUS R-S4
235/40R18 HK VENTUS R-S4
245/40R18 HK VENTUS R-S4
255/35R18 HK VENTUS R-S4
265/35R18 HK VENTUS R-S4 XL
265/40R18 HK VENTUS R-S4
275/35R18 HK VENTUS R-S4
275/40R18 HK VENTUS R-S4
285/35R18 HK VENTUS R-S4 XL
 
hmmmm y'aura't-il une vente de feu sur les inventaires de RS-3?..

I really doubt it as they are still good tires with real track experience. RS4 has yet to prove their worth- but I am hopeful.
In any case, we knew they were coming and RS3 stocks are low .
 
Sad, they don't have the 245/35/18 I need

I doubt that we will see that size as it really isn't a size that is popular for tracking. I am not even sure if I have ever had a call for that size.

In 18s-
245/40r18 stockish
265/35r18 most popular
275/35r18- now we are talking!
255/35r18 is the closest size to what you are looking for that people really use.
 
A=good stuff
B=nothing new there
C=really not convinced about that design choice even though I get the idea
D=VERY well done!

Now lets see what the compound will be like.

At first glance, I'd say it's worth at least a try before coming to any conclusions as to better, equal or worse than whatever...
 
Sad, they don't have the 245/35/18 I need
Hi Rob !
Do you still have some stock 17 wheels ? They are fine for track use...and indestructible! :D
You should be able to go 245 square with some spacers or 255 with a roll.
Maybe it's time to start on the fenders .Heat helps to avoid cracking.
For fitment have a look here:
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1593389-TR-Motorsport-C2-wheels-on-an-E36-M3
If you need to test I have I have 2 sets with slightly different offsets with NT01 and Star Specs we could try.

Dave S
 
Hi Rob !
Do you still have some stock 17 wheels ? They are fine for track use...and indestructible! :D
You should be able to go 245 square with some spacers or 255 with a roll.
Maybe it's time to start on the fenders .Heat helps to avoid cracking.
For fitment have a look here:
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1593389-TR-Motorsport-C2-wheels-on-an-E36-M3
If you need to test I have I have 2 sets with slightly different offsets with NT01 and Star Specs we could try.

Dave S
Hey Dave!

I have a set of 17s running 245/40/17 all around. All my fenders are rolled also

Although, I also own a set of 18s that I'm shopping new tires for. I should use the 17s for track purpose, but I'd like the flexibility to have trackable tires on my 18s in case I don't have time to switch wheels before a lapping night (sometimes I'm on a busy schedule during week time). I should buy Michelin PSS as a good all arounder, they have them in the size I want
 
Hey Dave!

I have a set of 17s running 245/40/17 all around. All my fenders are rolled also

Although, I also own a set of 18s that I'm shopping new tires for. I should use the 17s for track purpose, but I'd like the flexibility to have trackable tires on my 18s in case I don't have time to switch wheels before a lapping night (sometimes I'm on a busy schedule during week time). I should buy Michelin PSS as a good all arounder, they have them in the size I want

Thanx , I now understand your position.
I tried that a bit with Conti DW ....didn't work out perfectly well.
Soft sidewalls in the dry ... Maybe PSS better ( FYI no experience with PSS and RS3/4)

For the 18's I would suggest getting a tire that's amazing in the wet that you can street and reasonably track.
 
All the RS3 were missing is a stiff sidewall.
Hope the RS4 will correct this...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
All the RS3 were missing is a stiff sidewall.
Hope the RS4 will correct this...


Sent from my iPhone using Tapatalk

That is all relative. The sidewall is adequate for racing and 8 hours of it at a time.
Sidewall , as spring rates, help fine tune your setup- more air or less air can help with sidewall stiffness.
While the RS3 don't have Hoosier sidewalls- nobody really cared as it does everything really well.
 
Rs3 vs ps cup 2 pour lapping

Cette année je me cherche des pneus pour mon evo final édition pour faire 3 peut être 4 journées de lapping durant l'été. J'ai un set de roue dédié pour mes pneus de lapping alors l utilisation sur route n'est pas un problème sauf pour ce rendre et revenir des circuits.

J'étais pas mal décidé de choisir le rs3 mais la personne avec qui je vais probablement faire toutes mes journées de lapping viens de s'acheter une focus rs qui vient avec du ps cup 2 qui a semble être un très bon pneu. Étant donné qu'on est pas mal du même calibre avec 2 voiture pas mal similaires(le maître vs l'élève) je me suis dis que sa pourrais être intéressant d'avoir les mêmes pneus, de plus que les deux voitures vont être complètement stock( y aura pas de place pour les excuses:D ).

Je me demandais si je vais pas pitcher mon argent par les fenêtres en prenant le ps cup 2 à la place du rs3 au niveau grip et longévité.
 
Cup 2 va plus gripper un peu je pense, mais pas autant qu'un R-Comp (Trofeo R, NT01, RC1, etc) ou RE71. Pour vrai je pense que ça se compare à un RS3 pas mal.
 
Maître et élève....du même calible... Il y a comme une ambiguïté dans ton truc... Les pneus sont une variable qui fait parti d un tout.

Les pneus sont important seulement en compétition. Le lapping n est PAS une compétition. C est quoi ton objectif cet été? C est la première question à se poser!

Si c est toi l élève, les pneus ne sont pas la variables la plus importante. Le time seat l est... Si tu veux t améliorer, le temps de piste et les écoles vont te permettre de progresser...pas les pneus! C est pas parce que tu as la meilleure raquette de tennis que tu seras meilleurs... La raquette ne fait pas le joueur! C est en pratiquant sur différents courts, avec différentes raquettes, balles, etc, que tu va piger des trucs qui vont te rendre plus rapide.
 
Maîtres et élèves je parle des voitures.... L'evo qui était et qui laisse la place à la RS...

L'objectifs c'est d'avoir du plaisir et plus nos temps vont être proche plus ce sera plaisent (genre de petite compétition entre nous deux) et pouvoirs s'écoeurer un peu amicalement.
 
Cup 2 va plus gripper un peu je pense, mais pas autant qu'un R-Comp (Trofeo R, NT01, RC1, etc) ou RE71. Pour vrai je pense que ça se compare à un RS3 pas mal.

Je cherche pas nécessairement le grip ultime. Il y a tu des avantages d'aller avec du r compound vs ps cup 2 ou rs3 autre que le grip?

La voiture est stock et va le rester cette été. La suspension risque d'avoir de la difficulté à suivre avec du r compound ou je me trompe?
 
Je cherche pas nécessairement le grip ultime. Il y a tu des avantages d'aller avec du r compound vs ps cup 2 ou rs3 autre que le grip?

La voiture est stock et va le rester cette été. La suspension risque d'avoir de la difficulté à suivre avec du r compound ou je me trompe?
Avec un Evo ça devrait etre correcte pareil. Un NT01 ou RC1 va durer beaucoup plus longtemps et etre plus constant sur la piste que n'importe quel pneu de rue. RE71 est aussi vite, mais la moitié de durée de vie et plus de fall-off au fil des tours. RS-3 est moins vite, environ 0.5s/min, p-t un peu plus.

Si t'as un set track only go R-Compound selon moi... Mais jamais je roulerais ça dans la rue, meme pas pour faire le trajet. Avec un Evo tu peux mettre ton stock dedans facilement en plus, ça fitte dans mon Miata !
 
Back
Top