Article: Why do people complain about other cars so much?

DannyITR

Administrator
Staff member
haters1.jpg


http://www.montrealracing.com/wp/wp...quent-autant-les-voitures-des-autres/?lang=en


Reading some of the comments about my earlier post “Big Wings Are Back In Style” as well as comments about the Performance Zone at the Montreal Auto Show I find myself asking the question how there can be so much hate toward people who customize their own vehicles?


I realize that everyone has their own preferences and own tastes on how a car should be modified and this diversity makes our community great. But shouldn’t we allow people to modify their cars without fear of an online onslaught from people who might disagree with their choice of mods?


I see this a lot after posting photos of cars modified mostly for show. However I rarely see this after posting a vehicle which has been modified to strictly go fast.


As enthusiasts we should all try and appreciate all forms of participation in the community weather it be “all show” or “all go”.

============================================================

En lisant certains des commentaires sur mon article «Les gros ailerons sont de nouveau à la mode» ainsi que des commentaires sur la zone de performance au Salon de l’Auto de Montréal je me pose la question suivante: comment peut-il y avoir autant de haine envers les gens qui personnalisent leurs propres véhicules ?


Je me rends compte que chacun a ses propres préférences et ses propres goûts sur la façon dont une voiture doit être modifiée et cette diversité est bénéfique pour notre communauté. Mais ne devrions-nous pas permettre aux gens de modifier leurs voitures sans crainte d’une attaque en ligne de personnes qui pourraient être en désaccord avec leur choix de modifications?


Je vois cela souvent après avoir posté des photos de voitures modifiées principalement pour le look esthétique. Cependant, je vois rarement cela après la publication d’un véhicule qui a été modifié strictement mécaniquement.


En tant qu’enthousiastes, nous devrions tous essayer d’apprécier toutes les formes de participation à la communauté, qu’il s’agisse de «all show» ou de «all go».
 
Who the fuck cares if people you never met and never will disagree with your choice of modifications?
 
Selon moi la scene des modders commence a vieillir et il n'y a pas vraiment de nouvelle generation qui s'en vient puisque ce sont souvent des jeunes qui ont subi le lavage de cerveau des medias comme quoi l'auto = le demon.

D'ou la serie des articles de marde dans La Presse ou on inteviewe des jeunes qui ont pas de char ni permis et qui se "debrouillent tres bien ainsi."

Quand j'avais 9 ans je trouvais qu'une auto au look de la mort comme dans Fast & Furious c'etait debile et j'en voulais une.

Pis rendu au milieu de la 20e j'ai realise que non, finalement t'es mieux avec une voiture performante pas trop tape l'oeil pour pogner moins de tickets qu'avec une "neon-mobile" avec 4 ailerons, des collants "Turbo" "CAI" "ENKEI" "PIAA" "Momo" et des kit de jupes heretiques dignes d'un dessin anime Japonais.

TL;DR y'a pas de vraie releve en modding.
 
Selon moi la scene des modders commence a vieillir et il n'y a pas vraiment de nouvelle generation qui s'en vient puisque ce sont souvent des jeunes qui ont subi le lavage de cerveau des medias comme quoi l'auto = le demon.

D'ou la serie des articles de marde dans La Presse ou on inteviewe des jeunes qui ont pas de char ni permis et qui se "debrouillent tres bien ainsi."

Quand j'avais 9 ans je trouvais qu'une auto au look de la mort comme dans Fast & Furious c'etait debile et j'en voulais une.

Pis rendu au milieu de la 20e j'ai realise que non, finalement t'es mieux avec une voiture performante pas trop tape l'oeil pour pogner moins de tickets qu'avec une "neon-mobile" avec 4 ailerons, des collants "Turbo" "CAI" "ENKEI" "PIAA" "Momo" et des kit de jupes heretiques dignes d'un dessin anime Japonais.

TL;DR y'a pas de vraie releve en modding.

Asseye pas LG on le sait tous que quand t'avais 9 ans, tu voulais une caleche a 4 chevaux au lieu d'une a 2 chevaux ordinaire.
 
C'est leur char, qu'ils en fassent ce qui veulent. Moi ce qui me gosse c'est le monde qui invente des specs.

Tu veux mettre un fucking pouliche sur ton char. Do it.

Le monde bashent pas mal fort sur les internets mais quand t'arrive dans un show c'est rare que tu va voir un gars aller voir un char pis crier : "CRIS QUIÉ LETTE"

Asteur faudrais builder son char pour les autres pour avoir du fame et de la reconaissance. Perso t'aime pas ? Jmen tabarnak tellement.

La pluspart du monde qui bash roulent des ostie de DD plate , on pas de projet ou yont jamais gosser sur leur char a 120K$.
 
Parce que les gens ne veulent pas être associer a quelque chose relié au mauvais gout et au ti-counisme. Néon en dessous du char, big wing inutile en font partie.

Il y a aussi l'autre aspect, celui de la sécurité. Du gros camber stretch, non seulement c'est laid, mais en plus c'est très dangereux et ça attire de mauvais regards comme celui de la police.
 
Cuz we are like bitches talking shit about other girls and their hairdo/shoes/bags and clothes hahaha.
 
This says it better than i ever will:

There are two phrases that linger around automotive groups that I absolutely abhor. These phrases are unintelligent rebuttals to a remark that has ultimately cornered the recipient. They are said when somebody either can’t quantify what they did to a car or when somebody just can’t swallow their pride and say, “Yeah, I did something stupid but I like it,” without demanding that other people respect the work that went into their creation. I’m all for doing stupid stuff to cars but I just can’t get behind the cop-outs of “respect all builds” and “at least it’s clean”. It’s undeserved congratulatory gestures like that which diminish automotive development and perpetuate mediocrity within grassroots car culture.

I recently went to a car meet, even though car meets just aren’t my jam, and the air of the meet reinforced the objection I have for the car scene in my area. A lot of car “enthusiasts” around here could care less about lap times, quarter or eighth mile times, which tire is the best within the 200 or 40 tread wear category, how to determine what step forward they need to take in modifying a car, if need be, setting up suspension geometry, or even just generally pursuing automotive knowledge. No, it’s all about street cred and Instagram likes. It’s the attention and recognition most people demand rather than earning any deserved respect.

It’s as if car enthusiasts around here don’t actually like cars but rather, they just crave the human connection they achieve when they get to bond with someone that has the same type of car they have with an equal level of comprehension about said car or cars in general. Let me explain why this is a problem. If you associate yourself with others who don’t push you to grow, then you may very well never progress and as this happens between peers, groups, and the general automotive community then the car scene never develops as ignorance begets ignorance. I’ve briefly been a part of various niche car groups and they’re all just kind of full of themselves. Perhaps not the whole group but certainly the majority. The point here isn’t to shame someone for simply not knowing. The point is to challenge you to not accept everything at face value just because someone doesn’t want to be offended.

Perhaps there’s a separate issue here. An issue that has developed along side social media. Perhaps one the biggest problems in the car community is people who just want attention. Social media has become a stage that we all get to perform on and as a result some people seek achievement from likes, follows, and insta-fame. I’ve had conversations with people who bring up how many followers they have on Instagram because of their vehicle or that they can’t wait to take their stance game to the next level so they can break Instagram. Look at me. That’s all they want. I believe some of the ostentatious vehicle trends we see today have stemmed from this concept because the best way to get attention is to raise eyebrows and create some sort of drama.

What if automotive manufacturers practiced the mantra “respect all builds” within their design and engineer teams? Every idea that is conceived wouldn’t be challenged if everyone is praised for every concept they have, good or bad. From the horse power wars we’ve seen since the birth of the muscle car, to the speed war between motorcycle manufacturers of the late 90s, all the way through the ever lasting dog fight of manufacturers posting the quickest lap time around the Nürburgring, we can clearly see that respect is fought for; it’s earned through research and development to achieve the absolute best. Competition breeds development and the end result is ever evolving technology that we use in the automotive world. Think of the trickle-down effect that Formula 1 and hyper car manufacturers have on consumer level automobiles.

I’ve seen social media groups that strictly enforce the concepts that “everyone is right” and “everyone gets a pat on the back” with admins who banish people that challenge the thought process of others in the group by stating that something is tacky or stupid. Of course the underlying problem is the lack of a thought process that the majority of social media users employ when developing arguments for their point. Instead we end up with simple two-word attacks followed by a “respect all builds” rebuttal from the defendant with no party actually making a valid argument or developing conversation thus perpetuating the narcissistic and fragile group of enthusiasts that tout the “respect all builds” banner.

I’ll step off my soap box now and leave with this: If you’re challenged by a comment, view it as criticism rather than an attack and develop conversation; you might benefit from the challenge. If you’re comfortable with whatever it is you do, cool. Just don’t demand reverence. Respect is a virtue earned not entitled.
http://featuredgarage.com/respect-all-builds/
 
C'est leur char, qu'ils en fassent ce qui veulent. Moi ce qui me gosse c'est le monde qui invente des specs.

Tu veux mettre un fucking pouliche sur ton char. Do it.

Le monde bashent pas mal fort sur les internets mais quand t'arrive dans un show c'est rare que tu va voir un gars aller voir un char pis crier : "CRIS QUIÉ LETTE"

Asteur faudrais builder son char pour les autres pour avoir du fame et de la reconaissance. Perso t'aime pas ? Jmen tabarnak tellement.

La pluspart du monde qui bash roulent des ostie de DD plate , on pas de projet ou yont jamais gosser sur leur char a 120K$.

j'ajouterais meme qu'ils ne savent meme pas dans quel sens tu visses et devisses mais sont des experts quand meme en mecanique
 
Parce que 95% des '''''''''''''''''''''''''''tuners''''''''''''''''''''''''''''''''''' modifient leur voitures pour chercher l'attention des autres au lieu de mettre l'emphase sur l'amélioration de la voiture. Une voiture OEM+ ou ayant de subtiles modifications esthétiques avec des modifications mécaniques intéressantes n'aura jamais de hate.
 
Parce que 95% des '''''''''''''''''''''''''''tuners''''''''''''''''''''''''''''''''''' modifient leur voitures pour chercher l'attention des autres au lieu de mettre l'emphase sur l'amélioration de la voiture. Une voiture OEM+ ou ayant de subtiles modifications esthétiques avec des modifications mécaniques intéressantes n'aura jamais de hate.

En plein ca. Tout les builds dans voitures des membres se font dans le respect. Ok à part peut-être la camaro de 260hp mais ca c'est une autre histoire. Même pas besoin d'avoir le gros setup pourvu d'y mettre un peu d'huile de coude. Les membres donnent des conseils ou leurs avis dans le respect, suffit d'avoir du gout et de faire les bonnes modifications. Perso je me fou de la marque ou du modèle, mpcv2000 pourrait restaurer une festiva stock que je serais suscribed pareil.

Par-contre un char avec des roues croches pour des like instagram je regarderai même pas l'auto en passant a coté ni prendre la peine de commenté
 
En plein ca. Tout les builds dans voitures des membres se font dans le respect. Ok à part peut-être la camaro de 260hp mais ca c'est une autre histoire. Même pas besoin d'avoir le gros setup pourvu d'y mettre un peu d'huile de coude. Les membres donnent des conseils ou leurs avis dans le respect, suffit d'avoir du gout et de faire les bonnes modifications. Perso je me fou de la marque ou du modèle, mpcv2000 pourrait restaurer une festiva stock que je serais suscribed pareil.

Par-contre un char avec des roues croches pour des like instagram je regarderai même pas l'auto en passant a coté ni prendre la peine de commenté

Damnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn I'm different.
 
Back
Top