Nettoyage throttle body = Rough idle!!!

espritv8

Well-known member
Salut,

J'ai nettoyé les throttle body hier sur ma M3 E46. J'ai pris du seafoam que j'utilise régulièrement sur mes véhicules.
Après avoir retiré le manifold, j'ai nettoyé les valves et mon ICV. J'ai tout remis en place en m'assurant que toutes les connections soient OK.

J'ai eu de la misère a repartir l'auto, et ça roulait très inégal, comme si il n'y avait pas de feu sur tout les cylindres. Le check engine a allumé justement pour donner des codes de misfire. Au début sur tout les cylindres, et après avoir effacé, c'est revenu seulement sur le 1 et 6, et le code random misfire. Le char roule vraiment pas bien, il monte difficilement a haut régime et a même stallé.

Je crois que j'ai peut être trop envoyé de dépôts de carbone/seafoam dans les cylindres et scraper les bougies. Vous en pensez quoi?

Merci
 
ummmm that sucks.
check toutes tes bougies et cables

Ouin, c'est ma première hypothèse. J'attends des nouveau coils et bougies. J'ai inversé le 1 avec le 2 et le 6 avec le 5 et maintenant j'ai du misfire sur le 2, 5 et 6 alors je crois que ce sont les coils, et peut être aussi une bougie ou deux.

Je comprends juste pas pourquoi les coils lâchent après un traitement au Sea Foam???
 
things I would check
...
- Intake manifold gasket leak (possible near those cylinders)
- IAT sensor if there is one
- Air compressor blow out all valves and air hoses
 
Intake is tight. Got codes for running rich also, wich is not consistent with vaccum leak if i'm correct.

Cleaning with air hose is my next step...
 
annoying but you should also doublecheck each connection pin associated to intake or egr/map ...

sometimes a bent pon will foul an ecu to think other codes
 
annoying but you should also doublecheck each connection pin associated to intake or egr/map ...

sometimes a bent pon will foul an ecu to think other codes

Make me think that there I saw some kind of dieelectric grease on my maf connector. Should I remove that?
 
Excuse pour juste anglais ...

Honestly, this is coming from someone who has taken apart all kinds of shit ... to clean it and make it as powerful as possible
Steps for checking issues you are having

Buy 6 new plugs from cdn tire, keep your bill to bring back if not needed
60$ cdn tire
Prep a spray bottle with rubbing alcohol for spray and clean
1$ @ dollarstore
Prep another with water for checking air leaks / vacuum issues
1$ @ dollarstore

1. start car up - check under accel load if vibration increase or stays same
(if on accel, vibration increase suspect either vacuum issue or eletrical wire short)
2. Rotate your plugs where your ECU says a problem
3. Swap out the coilpack from those locations
4. Check harness connectors check/clean pins
5. check codes - take note of cylinder / coilpack error
6. remove assembly - careful with gaskets

If ECU is saying Cylinder 123456 is misfire or problem
I would re-do everything you did.

I do not know BMW at all, but intake systems are more less all the same when issues arise, vacuum, short, pins, sparks or coilpack etc

good luck
 
Back
Top