High grip daily summer tire ?

Depends on your objectives but if you don't track, unless you want to throw your money, give a shot at the new Firestone Firehawk Indy 500 (Bridgestone RE003). They have very good reviews and are available in many sizes.
I'm going to try some this summer.

I personnally think that a PSS is overkill on a street car that never sees track.

j pense que je vais essayer le FI500.
Même si j'ai des doutes sur la qualité des pneus Firestone.
Ça ne peut pas être pire que les RE97AS.
 
J'ai des Continental Extreme Contact DW sur mon SRT de 600 forces et j'adore le comportement.

La gomme dure longtemps aussi. Pour avoir essayé pas mal tous les pneus de performance, mes conseils sont :
PSS ou PS4 si tu veux le meilleur compromis entre tous tes critères
ExtremeContact DW si tu veux la meilleure garantie, payer pas mal moins cher que les Michelin, avoir 95% des performances sur sec et 110%-115% sur le mouillé vs le Michelin
RE71R si tu veux la meilleure performance sur sec au détriment de tous les autres critères
G-Force Rival si tu arrives à en trouver, c'est l'équivalent au PSS mais avec plus de grip sur le sec. Un très bon pneu selon les commentaires.

Ensuite tu as tous les autres genre le ZII Star Spec, le RS4, etc
 
j pense que je vais essayer le FI500.
Même si j'ai des doutes sur la qualité des pneus Firestone.
Ça ne peut pas être pire que les RE97AS.

C'est des Bridgestone rebadged. Ils veulent surement redorer le blazon de Firestone en Amérique.
 
Pourquoi ils sont fait ainsi? Cest contre intuitif de voir ce design.

J'en ai un set, le gros highlight (non-technique) est que tu peux faire des rotations en X.

Sinon, lire la note de Tirerack (technique) :

NOTE: While initially appearing somewhat directional, the Potenza RE760 Sport tread design is only asymmetric, allowing tires to be mounted on either side of the vehicle.

The tire's asymmetric internal structure includes a Computer Optimized Component System that combines two high-tensile steel belts reinforced by spirally wrapped nylon to stabilize the tread area, enhance handling, high-speed capability and ride quality while minimizing weight. The tire's stiffer outer sidewall reinforcement enhances steering response and cornering stability.
 
Les Vredestein ultrac sessanta, quelqu'un les a essayé?

Overdosed dans la page précédente, c'est interessant pas mal. Un de mes ami avait deja eu des vredestein vla quelques années et c'était des très bons pneu mais sa fais longtemps donc j'ai pas d'autres détails. Je suis en train de magasiner pour des 19 pouces et je sais pas trop quoi prendre. J'avais jamais magasiner de pneu plus gros que 17 pouces et j'ai fait le saut un peu quand j'ai vu les prix mais bon, y faut ce qui faut!
 
Présentement j'hésite entre le Eagle F1 Asymmetric 3 et le ExtremeContact sport.
Le Firehawk Indy 500 est fait en Indonésie et en Thailande, ça ne m'inspire pas confiance.
 
moi j'essayes des toyo t1 sports cet été, je viens juste de les acheté 225/40r18 150$ chaque. j'ai hate que ca fonde la
 
Its incredible how this thread degenerated into a post what you think or decided to buy despite what OP was asking advice on......
some pretty shitty LOW grip tires are mentioned late in this thread.
 
Its incredible how this thread degenerated into a post what you think or decided to buy despite what OP was asking advice on......
some pretty shitty LOW grip tires are mentioned late in this thread.
While I understand what you are saying, I think OP got responses to his question in the early pages and the discussion evolved to something else. So, in the end everybody is happy, no?
 
While I understand what you are saying, I think OP got responses to his question in the early pages and the discussion evolved to something else. So, in the end everybody is happy, no?

Voila, en plus sa va évité qui aille 56 thread ''Quel pneu vous me suggérez?''
 
When you look a thread title, you expect content.
Someone may think that some of these tires are high grip when in fact the are not close.

There are threads open for discussion about general opinions on personal tire choices, but this isn't it.
 
To be honest with you guys, I still haven't make up my mind lol Didn't had much times lately to browse the internet in look up for the tires mentioned.

With that said, I can see some of the tires mentioned are, indeed, no where close to what I'm looking for, so it's all good when you can tell whats good and what's not.
 
I just bought Nitto NT01 tires for my GT-R: 315-30-20 (rear) and 285-35-20 (front). I will daily drive them this summer + track days. Pretty aggressive set-up for street use though...
Apparently, my new car will be delivered with Pirelli Super Trofeo R tires. Can't wait to try them at the track.
 
Back
Top