Febreeze : How it works

Byz

Active member
I never bought and will never use this product .

If it smells bad there is a reason for it . Instead of masking odors why dont people clean the source ? Laziness ? Trop lâche ?

Suis pas reconnu comme un écologue mais ce genre de produit me pue au nez , c'est encourager les gens dans la paresse/crasse.

'' The active ingredient in several Febreze products is hydroxypropyl beta-cyclodextrin (HPβCD). The molecule traps and binds volatilized hydrocarbons within its structural ring, retaining malodorous molecules, which reduces their volatility and thus the perception of their scent.[SUP][4][/SUP] These molecules are derived from corn.[SUP][5][/SUP] The original formula was developed in Plymouth, England. The use of a cyclodextrin as a sprayable odor absorber is patented by Procter & Gamble.[SUP][6][/SUP] The products include additional ingredients such as emulsifiers, preservatives, and perfumes. Benzisothiazolinone is a preservative included in some of the products.[SUP][7] ''

Safe but who knows really ?

'' [/SUP][SUP]Veterinary toxicology experts working for the ASPCA Animal Poison Control Center consider Febreze fabric freshener products to be safe for use in homes with pets.[SUP][9][/SUP] However, the package labeling indicates that the product is considered not safe around birds.''
[/SUP]
 
Quand je fais boucanner mon poulet / poisson ou autre... j'en met une shot dans mes rideaux... pas vrai que je vais laver mes rider 15 fois par an.
Au ménage du printemps c'est en masse.
 
How it works?

Tu fais pshht pshhht pis ça sent pu.

C'est tout ce que j'ai besoin de savoir. J'en utilise 10 fois par année, pense pas que je suis entrain de détruire la terre.
 
I never bought and will never use this product .

If it smells bad there is a reason for it . Instead of masking odors why dont people clean the source ? Laziness ? Trop lâche ?

Suis pas reconnu comme un écologue mais ce genre de produit me pue au nez , c'est encourager les gens dans la paresse/crasse.

'' The active ingredient in several Febreze products is hydroxypropyl beta-cyclodextrin (HPβCD). The molecule traps and binds volatilized hydrocarbons within its structural ring, retaining malodorous molecules, which reduces their volatility and thus the perception of their scent.[SUP][4][/SUP] These molecules are derived from corn.[SUP][5][/SUP] The original formula was developed in Plymouth, England. The use of a cyclodextrin as a sprayable odor absorber is patented by Procter & Gamble.[SUP][6][/SUP] The products include additional ingredients such as emulsifiers, preservatives, and perfumes. Benzisothiazolinone is a preservative included in some of the products.[SUP][7] ''

Safe but who knows really ?

'' [/SUP][SUP]Veterinary toxicology experts working for the ASPCA Animal Poison Control Center consider Febreze fabric freshener products to be safe for use in homes with pets.[SUP][9][/SUP] However, the package labeling indicates that the product is considered not safe around birds.''
[/SUP]
Tu liras le livre "Power of habits", ils expliquent bien pourquoi tant de gens utilisent febreze.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
D'après moi c'est pas les crasseux qui utilisent febreeze mais plutôt les mr propre maniaques. Ça ou les potteux qui veulent cacher l'odeur à leurs parents
 
D'après moi c'est pas les crasseux qui utilisent febreeze mais plutôt les mr propre maniaques. Ça ou les potteux qui veulent cacher l'odeur à leurs parents
Les crasseux ne sentent pas leur crasse, ils n'ont pas besoin de febreze.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Je vais vérifier à la biblio , quelle est donc la récompense des gens qui utilisent febreeze ? je gage de se dire propre sans se forcer ?

Tu liras le livre "Power of habits", ils expliquent bien pourquoi tant de gens utilisent febreze.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Pour les potteux ca fait bien du sens.
D'après moi c'est pas les crasseux qui utilisent febreeze mais plutôt les mr propre maniaques. Ça ou les potteux qui veulent cacher l'odeur à leurs parents
 
Out of the all the things you could've talked about today, you chose Febreeze and how it pisses you off.

Time to do an introspection, buddy.
 
J'tuilise souvent febreeze.

Tu vois je pete assez régulièrement dans mon bureau. Pis ces temps ci je sens fort en tabarnak.

Imagine quand je pete pis 3 secondes après un client entre. J'te febreeze ça yink su'in esti d'temps avant de le faire entrer dans mon bureau.
 
Il y'a un fumeur qui est venu chez moi l'autre jour pis s'est assis sur mon divan. Trois heures après sa sentait encore donc une petite shot de Febreez pis c'est parti.
 
Back
Top