92 civic HB (sleeper w/ b16a and other cool stuff) *PICS*

Status
Not open for further replies.

sleeperSiR

Legacy Member
FREE CAR!!! 92 civic HB (sleeper w/ b16a) *PICS*

I AM NOW GIVING AWAY THE CAR!!! SCROLL DOWN IN THIS THREAD FOR MORE INFO... :bigup:

LA VOITURE EST MAINTENANT À DONNER!!! POUR PLUS DE DÉTAILS, REGARDEZ PLUS BAS DANS CE THREAD...
:bigup:

Pour une description en francais, email à
ocabanes AT hotmail.com

http://sleepersir.supereva.it/jdm/civic.htm

1992 hatch, it's black.

I am SICK of having to drive a go kart to work. Therefore I'm willing to take a big loss in order to get rid of the car.

I firmly believe that my car would be a GREAT base for a project.

- SIR engine/tranny ( year 2000), eveything is 2000...accessories, radiator, ecu etc.. does not burn oil (synthetic by the way, changed every 5000km) or prestone.
- 4 disc brakes (gsr rear..complete trailing arms, Sir front)
- front/rear swaybars (from GSR), front SiR tie-bar
- Sport suspension (KYB adjustable gas shocks, neuspeed sport springs)
- del sol seats
- JDM doors (electric windows, electric doorlock, electric mirrors w/ electric folding)
- shaved hatch
- 15 in black Rota Slipstream wheels available on Pirelli p700Z 205/50/15, and 4 excellent Gislaved winter tires on 14inches rims
- cluster with rpm
- exhaust 2 1/4 inches mandrel bent with high flow cat and high flow muffler
- the insurance price of a DX with all the equipment (and more) of an Si (minus the rattling sunroof)
- Decent CD player with kickass Boston accoustics speakers (tweaters are not installed but they are included in the price)
- short ram intake


The car needs a little bodywork because it was vandalised and I changed the hood and doors for JDM units...they crossed the ocean in containers so they are not showcar shiny. The top is a little bit damaged, and the paint all around is ok but would need a good refreshment to be a showcar again.

I would LOVE a fast sale...otherwise I guess it'll go in hebdo.

7000$ with wheels
6500$ no wheels

The car overall is in GREAT shape
PICS:
http://sleepersir.supereva.it/jdm/civic.htm
 
Last edited:
would you sell some parts alone ? .. im willing to buy the mags with tires... cluster(if its from a jdm eg6).

let me know
 
I would like to sell the car first..if some parts are left aside (if buyer wants to save on the buy for example), I will definitely sell parts on the side (mags, seats, anything..)

The cluster is from an Si, it's not a JDM EG6 (speedo needs to go up to 260 eheheh j/k)

crxsi88 said:
would you sell some parts alone ? .. im willing to buy the mags with tires... cluster(if its from a jdm eg6).

let me know
 
**** that, I was not kidding when I said I was tired of driving a go kart to work...I'm giving away the car. First come first serve!

Je ne niaisais pas quand je disais que j'étais tanné de la voiture...je la donne maintenant au premier arrivé!

Car is not a VGA. La voiture n'est pas accidentée
No catch.
CHECK LINK IN PREVIOUS MESSAGE FOR PICTURES
Worst case scenario: Take it off my hands and sell it..make some profit on it.


*****please read small print*****

Au moment de la donation de la voiture, vous devrez acheter les pièces suivantes :

- moteur/transmission SiR 2000 (changement d’huile synthétique aux 5000km, ne consomme pas d’huile ou de prestone) …inclus radiateur SiR et tous les accessoires. -> $3000.00
- ECU OBDII reprogrammé pour rouler pas de catalyseur
- ligne d’échappement « mandrel bent » 2pouces ¼ avec « muffler » high flow -> $300
- résonnateur 2pouces ½ high flow -> $50.00
- Kit de freins avant de SiR -> $300.00
- Kit de freins arrière de GsR (trailing arms au complet d’une ‘99) -> $250.00
- Swaybars avant/arrière de GsR ’99 -> $200.00
- Amortisseurs (shocks) au gaz KYB ajustables -> $500.00
- Ressorts (springs/coils) Neuspeed Sport -> $300.00
- Sièges Del Sol (bleu foncé avec rayure grise) -> $300.00
- Portes JDM (vitres électriques, doorlocks électriques, miroirs électriques..pliants et ajustables -> $250.00
- Cluster de Si -> $100.00
- Rims 14pouces -> $100.00
- 4 pneus d’hiver 185/65/14 70% tread restant -> $200.00
- Mags Rota Slipstream noirs 15po x 6.5 -> $500.00
- Pneus Pirelli P700Z 205/50/15 85% tread restant -> $200.00
- CD player Pioneer (pas malade mais bin correct), 4 speakers Boston Accoustics (vraiment hot..) -> $150.00

total -> $ 6700
 
au pire si personne la veut vend la en piece et remet la stock :D (apart peut etre du moteur)

jacheterai tout suite quelques pieces moi.. si tu veux bien sur, nhésite pas a me PM si jamais tu veux vendre tout suite tes mag ou des pieces séparés
 
J'ai pu les pièces stock malheureusement..
Aussi, je n'ai pas le temps de m'occuper d'une vente en pièces détachées.
Et par dessus tout, je crois que à ce prix là, ça permet à une personne qui a un peu de "spare time" de faire du cash en la vendant en pièces...

crxsi88 said:
au pire si personne la veut vend la en piece et remet la stock :D (apart peut etre du moteur)

jacheterai tout suite quelques pieces moi.. si tu veux bien sur, nhésite pas a me PM si jamais tu veux vendre tout suite tes mag ou des pieces séparés
 
Non, pas du tout. Les portes et le hood ont été changés.

Le toit est un peu froissé à l'avant.
aile arrière gauche ça avait mal été tôlé la première fois et y a eu de l'humidité en dessous de la peinture...ça a soulevé un peu mais là c arrangé.
Valise..même chose

Elle est pas parfaite. Si tu veux un beau char pour l'été, elle a besoin de passer au paintshop...mais la base est là.
 
Dude, je donne la voiture SANS les équipements. TOUTEFOIS, le preneur est obligé d'acheter les équipements pour se faire donner l'auto ;)

fak 6700$ et tu pars avec le paquet que tu peux revendre dans 2mois pour plus cher..et c'est p-ê ça que je vais faire pcq j'ai pas eu une offre (j'comprend pas..).

DevRider said:
tu la donnes ou tu la vend a un prix donné????
pas clair ton truc
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top