Pirelli P-Zero Nero - why so cheap?

lord_galathon

Well-known member
I started shopping around for the tyres I'll put on my S40 for the summer - 215/45R18.

Came across these Pirelli P-Zero Nero:

http://www.1010tires.com/Tires/Pirelli/P-Zero+Nero+All+Season/1566500?vehicleid=168689

Including delivery it comes up tax in to ~617$ minus 100$ mail in rebate which is a phenomenal 517$CND tax in for a set of 4 brand new tyres.

Why so cheap? The reviews are very good at 4.5/5 average.

I know, ALL SEASON, but any decent TRUE SUMMER tyre will cost me 100$ more per unit and honestly it's not like I need the kind of summer performance. Not like I'm going to be driving a hillclimb on the way to the groceries anytime soon.

Anyone have any better bang for the buck? Cause I also need tyres for the CTS in the 235/55R17 flavour.
 
Ordered them. BTW. It's free delivery until April 13th so you might want to take advantage of that. Total tax in 540$ including an Aquapel kit (because why not?)

-100$ mail in rebate will be 440$!
 
Check sur pneus a rabais aussi des fois. Pour le cts genre. Pasque tu as un bon prix avec 1010.

Pneus a rabais sont surprenant souvent.
 
J'avais eu ca sur mon GTP, c'étais pas trop vargeux il me semble... J'avais été bien décu. Mais ca fait 7 ans de ca...
 
Ils viennent de canceller la commande. Ils en ont juste 2. Je check demain mes autres options. Je veux pas de kumho ni de pneu chinois. Pas je vais probablement aller pour un autre Pirelli genre du pzero plus.

Sent from my Pixel using Tapatalk
 
Je trouve pas ou faire l'estime de livraison avant leur checkout. Les Bridgestone sont interessants mais ils sont juste 2$ de moins que 1010 qui eux, incluent la livraison. Je vais voir ca demain, la j'ai de l'ouvrage. Merci.

Lg tu vas chier tes shorts avec le re 760. DO IT. PLeaze mama italian
 
Tu vas prendre les curves easy a 60-70km 90 degres. Do it mah italian statlion.6
Avec mon sx4 fwd j avais du re760 avec un drop. Asssssstie que j conerais. C etait malade.


 
Je PITCHAIS LE char dans une curve 90 degrés a température optional pis ca criait MEME PAS. Rendu la fais sque tu veux.
 
RE760 j'ai déja eu ça pis je l'ai ben aimer, sa crie pas pis sa colle bien, mais il ne se fait pas pour ma dimention pour le mazda 5 205/55 R16

mes critère: colle sur le sec et safe dans la pluie.

faque j'hésite entre :

-Ventus V12 Evo2 K120
-Vredestein Sportrac 5
-Dunlop Direzza dz102

ou autre suggestion
 
Back
Top