Cars that don't depreciate (or barely)

mig0s

Well-known member
Hi guys,

I think some of you are in the same boat as me...

You know, as you grow up, you become less and less interested in modifying cars. I still love cars but I'm 26 now and have more responsibilities now.

I've been investing a lot of my money but we all know that cars are depreciating assets and I'm trying to find a way to still enjoy cars without losing too much money everytime I sell it.

I've seen some high end/super cars hold their value really well. Any suggestions?

For example, if I buy a car today for 75k, I'd like to be able to sell it for at least 70k in 2 years.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Elle n'a pas à être rare/exotique. Je peux revendre ma Corvette "boring narrow body" 2008 plus chère que le prix payé il y a 4 ans.

Si j'avais à acheter aujourd'hui, je regarderais les 996 Turbo.
 
4Runner
Jeep wrangler unlimited


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pas juste les unlimited, les 2 portes gardent très bien leur valeur. J'en avait commandé un ( pas pris pour différente raison ) a 20k$ plus taxes en 2012 et 5 ans plus tard ils sont encore plus chère que le prix neuf lol, j'ai un peu de regret de pas l'avoir acheté... Maintenant ils ont monté le prix en mongol, ça commence à 28k, 8k de plus qu'en 2012.
 
Corvette Z06 2006+

505 HP 6 vitesse 7.0 Litre v8.

Hold value like no other car.

Can be bought for 40k If you look around seriously.

2ieme choix plus dispendieux.

Corvette Base 2014+

460HP 6 vitesse v8

Peux trouver a 60k si tu cherche serieusement.
 
Pas juste les unlimited, les 2 portes gardent très bien leur valeur. J'en avait commandé un ( pas pris pour différente raison ) a 20k$ plus taxes en 2012 et 5 ans plus tard ils sont encore plus chère que le prix neuf lol, j'ai un peu de regret de pas l'avoir acheté... Maintenant ils ont monté le prix en mongol, ça commence à 28k, 8k de plus qu'en 2012.

Ah ouais hen... je savais pas pour les deux portes. C'est un bon increase 8k$ sur le msrp


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Since a few years, my m3 has not lost value at all. Fun to own a car you know you'll enjoy a few years and sell if you the same or more than you paid for.
 
Lotus Exige/Elise....si j'avais attend juste un an avant de vendre la mienne j'aurais 10k de plus ds les poches..

Audi R8
 
2nd Gen cts-v.. prices stuck around 40-45k even for 2009..still waiting for prices to drop but nothing and it's been 2-3 years now
 
Elle n'a pas à être rare/exotique. Je peux revendre ma Corvette "boring narrow body" 2008 plus chère que le prix payé il y a 4 ans.

Si j'avais à acheter aujourd'hui, je regarderais les 996 Turbo.

C'est à cause du taux de change pour l'instant sur les voiture plus chère...
 
Since a few years, my m3 has not lost value at all. Fun to own a car you know you'll enjoy a few years and sell if you the same or more than you paid for.

Je sais pas si on calcule de la même façon mais tu as pas fais changer les quarter panels sur ta M3???
 
Back
Top