Road Test: 2017 Volvo V60 Polestar: A Modern Day Buick Grand National?

LG you know ajusto is not responsible for decades of bad drivers right?


Sent from my iPhone using Tapatalk

No. It's only responsible for developing new bad drivers that are so uninsurable that they need to resort to a GPS tracker to be able to afford insurance.
 
No. It's only responsible for developing new bad drivers that are so uninsurable that they need to resort to a GPS tracker to be able to afford insurance.

Of course LG of course
Why would you want to save on insurance by driving safely
Why the fuck would being careful on the road be any fucking good hen? Why the motherfucking fuck why would you respect the speed limits and signs on the fucking road LG? WHY THE FUCK WOULD YOU DRIVE LIKE A NORMAL PERSON AND NOT LIKE A DEGENERATE ASSHOLE! Why LG is beyond me ... you keep accelerating like fast and furious, swerving like Sena in traffic and braking like you are overtaking Schumi in the airpin of CGV everytime you slow down.
A much better driver you are my friend....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Of course LG of course
Why would you want to save on insurance by driving safely
Why the fuck would being careful on the road be any fucking good hen? Why the motherfucking fuck why would you respect the speed limits and signs on the fucking road LG? WHY THE FUCK WOULD YOU DRIVE LIKE A NORMAL PERSON AND NOT LIKE A DEGENERATE ASSHOLE! Why LG is beyond me ... you keep accelerating like fast and furious, swerving like Sena in traffic and braking like you are overtaking Schumi in the airpin of CGV everytime you slow down.
A much better driver you are my friend....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Since we're swearing: What the fuck is wrong with you? Are you butthurt because your insurance forces you to use Ajusto or better: Do you work for an insurance company that supports/uses/pushes those aberrations?

More to the point though: What exactly do you fucking think you know about me? You don't know how I drive but if I want to swerve like Senna (it's spelled Senna btw...) in traffic to avoid a fucking (yeah, still swearing) pothole, does my insurance need to know?

What if I'm avoiding a fucking retarded cyclist or a fucking erratic pedestrian? How about a fucking duckling family?

Hey: this fucking morning I had to swerve behind a fucking Civic on the fucking highway because some fucking moron decided to drop some fucking lumber on the fucking 40E between fucking St-Charles and St-John's. Would that have cost me a fucking 10$ "ticket" from my fucking insurer if I had fucking Ajusto?
 
Last edited:
Since we're swearing: What the fuck is wrong with you? Are you butthurt because your insurance forces you to use Ajusto or better: Do you work for an insurance company that supports/uses/pushes those aberrations?

More to the point though: What exactly do you fucking think you know about me? You don't know how I drive but if I want to swerve like Senna (it's spelled Senna btw...) in traffic to avoid a fucking (yeah, still swearing) pothole, does my insurance need to know?

What if I'm avoiding a fucking retarded cyclist or a fucking erratic pedestrian? How about a fucking duckling family?

Hey: this fucking morning I had to swerve behind a fucking Civic on the fucking highway because some fucking moron decided to drop some fucking lumber on the fucking 40E between fucking St-Charles and St-John's. Would that have cost me a fucking 10$ "ticket" from my fucking insurer if I had fucking Ajusto?

Lol clearly you have no fucking idea what you are talking about LG but that doesn't seem to disturb you in any way so hats off to you and thanks I had no idea how to write Senna I guess that is the one positive outcome of this useless exchange of words....
Ps if you need to swerve to avoid a cyclist you drive like a fucking retard cyclists are gods on the road ans should be respected like you respect the pineapple
Good day LG I wish you well on your travels
Farewell my friend may god be with you


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Lol clearly you have no fucking idea what you are talking about LG but that doesn't seem to disturb you in any way so hats off to you and thanks I had no idea how to write Senna I guess that is the one positive outcome of this useless exchange of words....
Ps if you need to swerve to avoid a cyclist you drive like a fucking retard cyclists are gods on the road ans should be respected like you respect the pineapple
Good day LG I wish you well on your travels
Farewell my friend may god be with you


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fuck. I didn't realize you forgot to take your fucking pills today. I guess you didn't fucking realize you're on a fucking automotive enthusiast forum.

Good fucking day.
 
LG you know ajusto is not responsible for decades of bad drivers right?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Non mais ca aide pas pcq ca focus trop sur l'intensité des accélérations et des freinages.

Je suis arrivé dans le cul d'une connaissance l'autre jour, 60km/h en entrant sur l'autoroute. Je la vois chez un autre ami le lendemain et je lui lance en joke de quoi du genre, hey l'endormit, embarque dont sur l'autoroute a une vitesse qui a du bon sens...

Et elle me répond qu'elle ne doit pas accelerer rapidement a cause de son ajusto...


BTW, mon avis sur ajusto, ils ont utilisé l'économie et la récompense pour crisser ca dans toute les chars, quand ca sera implanter on réalisera que sa profil la clientele, les villes, les routes, les véhicules, etc.
 
Fuck. I didn't realize you forgot to take your fucking pills today. I guess you didn't fucking realize you're on a fucking automotive enthusiast forum.

Good fucking day.

Yet I did
Maybe you didn't?
Also I did but reading you I felt like I was on a fucking babyboomer conspiracy and whining forum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
J'ai decouvert ce char la y a qlq semaine..et ca me démanche pour un daily/familly car...mais damm que les char c'Est rendu cher! (meme si le polestar est quand meme bien placé dans le marché.)


D'un côté tu peux acheté une micra pratiquement au même prix que dans les 80's, les voitures ont pas monté tant que ça comparé à bien des choses je trouve. Compare le salaire minimum en 1990 au prix d'une voiture compacte, c'était vraiment pas donné. Les pickup et 4x4 ont énormément augmenté par contre, pratiquement le double vs début 90's.
 
D'un côté tu peux acheté une micra pratiquement au même prix que dans les 80's, les voitures ont pas monté tant que ça comparé à bien des choses je trouve. Compare le salaire minimum en 1990 au prix d'une voiture compacte, c'était vraiment pas donné. Les pickup et 4x4 ont énormément augmenté par contre, pratiquement le double vs début 90's.

Best bang for the buck en ~1990-1993, mettons c'etait les Saturn SL de base a 9995$.

Par contre si on voulait vraiment etre cheap on pouvait acheter une Skoda "neuve" pour environ 4000$.

Au milieu des annees 1980 il y avait des Innocenti qui se vendaient neuves autour du meme prix 4000$. Dans les deux cas c'etait de la conserve de sardines sur de la mecanique cassante faite avec des materiaux du tiers monde et assembles par des employes que tu voyais ca leur tentait pas.

Les Civic et Tercel etaient de loins les plus fiables mais les dealers le savaient et il n'y avait aucun avantage financier a acheter la. Genre chez Saturn (GM) t'avais le taux GM de 8.9% sur 3 ans (oui, c'etait si haut que ca sur un char neuf dans ce temps la et c'etait un bon deal pareil!) pis les Honda et Toyota te referaient carrement a "ta banque" parce que eux ils financaient pas.


La qualite des chars s'est de loin amelioree depuis une 20e d'annees. T'as quelques exceptions mais 99% des chars aujourd'hui sont plus fiables que le plus fiable des chars en 1995. En plus les taux d'interet sur une auto neuve maintenant sont <2~3% meme sur les voitures de luxe, ils te financent ca sur 23 generations d'elephants pour que tu achetes leur voiture.

Oui, dans le temps une auto de 20.000$ c'etait "un char de riche" mais t'avais le financement qui venait avec...
 
I think you guys need to get a fucking room....

that being said... can you fucking turn it a notch down before i start giving fucking infractions a la Ajusto to you both....

haha
 
D'un côté tu peux acheté une micra pratiquement au même prix que dans les 80's, les voitures ont pas monté tant que ça comparé à bien des choses je trouve. Compare le salaire minimum en 1990 au prix d'une voiture compacte, c'était vraiment pas donné. Les pickup et 4x4 ont énormément augmenté par contre, pratiquement le double vs début 90's.

Tu avais crissement plus d'auto qu'un micra en 1990!
pour 10K en 1990 tu avait une sentra et meme plus.

Moi je parle pour la meme game d'auto..les prix ont monter en fou (les salaires aussi ont monté je suis d'accord)
Example : Un accord bien équipé(EX) coutait quoi en 90: 24-25K...on est rendu a 40+K aujourd'hui!

ca me rentre pas dans la tete de mettre 700+$/mois sur plus de 5ans sur un véhicule.

un collegue vient de s'acheter un Yukon neuf...73K!!! aiiieeeee caramba! c'est 1000$ par mois sur 7ans avec les assurances...ca pas de criss de bon sens....c'est le prix d'une hypotheque batard!
 
I think you guys need to get a fucking room....

that being said... can you fucking turn it a notch down before i start giving fucking infractions a la Ajusto to you both....

haha

c2e308f7135ea051073fa9fd0509e83a.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tu avais crissement plus d'auto qu'un micra en 1990!
pour 10K en 1990 tu avait une sentra et meme plus.

Moi je parle pour la meme game d'auto..les prix ont monter en fou (les salaires aussi ont monté je suis d'accord)
Example : Un accord bien équipé(EX) coutait quoi en 90: 24-25K...on est rendu a 40+K aujourd'hui!

ca me rentre pas dans la tete de mettre 700+$/mois sur plus de 5ans sur un véhicule.

un collegue vient de s'acheter un Yukon neuf...73K!!! aiiieeeee caramba! c'est 1000$ par mois sur 7ans avec les assurances...ca pas de criss de bon sens....c'est le prix d'une hypotheque batard!
J'ai un guide de l'auto 91. Rien en bas de 9k à part Lada. Et à 9k tu avais une Tercel ou firefly de 70hp pas dairbag, miroir côté droit et tachymètre en option. 9k + shipping. Une Micra de 106hp avec plein d'airbags coûte 9k avant shipping aussi meme un peu moins des fois, elle est souvent en promo. Une BMW e30 coutait 30k et c'était aussi spartiate qu'une Corolla CE 2003 et pas plus puissant.

Lexus et Acura étaient pas mal moins cher par contre
 
J'ai un guide de l'auto 91. Rien en bas de 9k à part Lada. Et à 9k tu avais une Tercel ou firefly de 70hp pas dairbag, miroir côté droit et tachymètre en option. 9k + shipping. Une Micra de 106hp avec plein d'airbags coûte 9k avant shipping aussi meme un peu moins des fois, elle est souvent en promo. Une BMW e30 coutait 30k et c'était aussi spartiate qu'une Corolla CE 2003 et pas plus puissant.

Lexus et Acura étaient pas mal moins cher par contre

Ah? Skoda était pas dedans a 4000$? A ce prix la ils incluaient des bancs et des clés.

[edit] holy crap mother of god jesus - there are Skoda 120/Rapid enthousiasts:

http://www.skodacanada.ca/

Rapid-CDN-3.jpg


I actually wanted to road test that ^ specific model but it wouldn't start and also it was 1991 and I decided I didn't want to buy a car with a choke - regardless of the extra 5995$ I wound up paying for a Saturn SL.

The dealer was at the corner of St-John's and Gouin, in an area of Atlantis now submerged by floodwaters.
 
Back
Top