How good is videotron router?

Flat

Member
Just upgraded to 120 mbps and my asus router is max 100 wired.
So I will need their router, is it good? Would I benefit from buying a better router? Keep in mind they rent it for free.
 
their router is made to support their speeds. If they rent it for free, why break your head? get it, try it, if you don't like it you go out and buy your own.
 
Jete ça dans les vidanges. Jsuis en procédure de changer le miens de quand j'étais avec Vidéotron. Dla vrai marde. c'est clair qu'ils l'ont magouiller!
 
Its ok. Just ok. Its definitely good enough for the majority of households. But for "enthusiasts" it may not be the best. If you have a large house you would need repeaters. But of course that increases ping. So if you need minimal ping and max speed. A better router is a must.

Edit: its good if your directly wired. But i was disapointed the strenght of the wireless signal of the router.
 
C'est correct mais la portée est pas la meilleure. Il n'y a pas d'antenne externe.

Par contre pour du 120mbps ca fait la job. Essaie-le, va dans le coin le plus eloigné de ta maison et essaie de voir si t'arrives à avoir du 120mbps. Si t'es en appartement, tu devrais pas avoir de problèmes.

Ils ont leur propre firmware sur le routeur qui leur permet de faire du diagnostic. Ils sont capable de voir a distance tous les appareils qui sont connectés sur le routeur.

Ce matin j'avais un probleme de connexion a internet, j'ai branché mon ordi direct sur le modem pour m'assurer que c'était pas mon roouteur qui etait la cause du probleme et je les ai appelé et ils voulaient rien savoir tant que je rebranchais pas le modem sur leur routeur.
 
I'm with Ebox 120 Cable and I got a free router rental for a year. They gave me the Smart SR400ac and that thing is a piece of shit. I tolerated it at first because my XB1, Computer and TV are all hardwired. All we use wifi for is surfing the internet on our tablets and phones so didn't need crazy speeds.

But since at least a few months ago it kept on going wonky, dropping the signal (set at full power) from less than 3m away in the same room. I ended up buying a TP-Link Archer C9 (AC1900) and it's worlds better.

TL;DR. If you don't need speeds greater than 25-50Mbps on wifi take the rental and save the money but for like $140 you can get a pretty good router that will do the full 120Mbps.
 
J'avais fait acheter un routeur asus à ma belle-mère pi les fuck faces de vidéotron ou crû bon le remplacer par leur routeur.Fallu que j'reconnecte les shits pi que j'reconfigure l'imprimante parce qu'évidemment le routeur vidéotron est toujours ben pas pour être sur le 192.168.1.1 tsé. "oui mais c'est gratuit madame". fuck off. si tu t'achètes ou t'avais déjà un bon routeur, celui de vidétron vaut pas la peine. Si tu pensais faire une bonne affaire avec un routeur de base à genre 40$, t'es aussi bien de pogner celui de vidéotron.
 
Back
Top