Streets aren't better in Ontario

Trupower Distribution

Well-known member
This guy was driving to work like any onther day. He got woken up real quick at 5:30 a.m No Orange reflective paint, no cone to avoid the sewer. This is what happened.
379d98f06346545e16f1555b7f32d26c.jpg

f21aca09f0449ce0aa01d52cbccd1a7f.jpg

2d7a0d70ecf5507157695bbc423cb41b.jpg

4b88837ee16ba6bbd309ae3a73923c84.jpg

Lucky insurance is paying, but wtf how hard is it to put a cone so this shit don't happen.
 
L'asphalte a été scarifié, il se prépare à repavé la rue on dirait. Le regard doit être au moins 4-5 pouces plus haut que la surface environnante de la rue... Le pire c'est que la Golf semble pas si basse que ça!
 
Streets are generally sooooo much better in Ontario. I have many memories of my dad saying "Well, we're clearly back in Quebec" as soon as we would cross the border and the highway goes from normal to third world quality.
 
Streets are generally sooooo much better in Ontario. I have many memories of my dad saying "Well, we're clearly back in Quebec" as soon as we would cross the border and the highway goes from normal to third world quality.

Je vais en Ontario régulièrement et c'est tout le contraire. Autant la 20 que la 40 au Qc est super belle et quand t'arrives en Ontario c'est tout croche.

L'herbe n'est pas toujours plus verte chez le voisin.
 
i'm in ontario every week or two. Trust me, the streets are much better, BUT they are starting to decay. Their governments are so heavily indebted they are following the Quebec model from the last 40 years.

It will take them a good 10 years to reach our level of decrepit though.
 
Je vais en Ontario régulièrement et c'est tout le contraire. Autant la 20 que la 40 au Qc est super belle et quand t'arrives en Ontario c'est tout croche.

L'herbe n'est pas toujours plus verte chez le voisin.

je fait Barrie montreal a toute les semaines et je peux sentir la différence instantanément que en ontario ses 50x meilleur moin de bosse, bruit de roulement,moin de rouliere etc
 
Criss que jsuis bien avec 1 pied de lousse en dessous de mon truck. Je me souviens mon gtp, j'étais tellement dropper, les Bolt de subframe qui tenait les control arms frottait sur tout les dos d'ânes. Je m'ennuie tellement pas de sa!

Sérieux un char dropper c'est TOUJOURS un risque, encore plus au Canada.
 
je fait Barrie montreal a toute les semaines et je peux sentir la différence instantanément que en ontario ses 50x meilleur moin de bosse, bruit de roulement,moin de rouliere etc

oui sur l'autoroute, mais sur les boulevard et dans les rues residentielles c'est pas mieux. je viens de passer 2 semaines a mississauga et c'etait pas mal semblable a ici.
meme chose pour le GTA, downtown cest assez rough, surtout avec les tramway. j'ai un ami qui habite la bas depuis 6 ans dans la petite Italie proche de University of Toronto.
Et les rues ressemble pas mal a nos rues.
 
The corrupt model of public infrastructure is everywhere, not just in la belle province de marde.
 
C'est a Montreal que les routes sont laides, partout ailleurs c'est correct... on en a pas de nids de poule sur la rive sud, si y'en a un qui se forme ca dure que quelques heures et c'est réparé

J'ai passé sur l'île hier, tabarnak regardais plus l'asphalte que le traffic pour pas tordre une roue
 
Je peux pas dire pour l'ontario j'y vais presque jamais, mais pour rouler souvent au US ( Vermont, New Hamshire, Maine ) c'est fou la différence de qualitée de routes entre eu et nous ! Pourtant c'est a peu pres ou le meme climat donc les routes devraient ''travailler '' de la meme facon ...
 
Streets are generally sooooo much better in Ontario. I have many memories of my dad saying "Well, we're clearly back in Quebec" as soon as we would cross the border and the highway goes from normal to third world quality.

Not sure which Ontario and Quebec you were going in, but I work on the road and head often to Ontario, not that much of a difference. I prefer our highways, much nicer to ride on for long distance. Some areas in MTL are pretty bad, but like many areas in Ottawa and other major cities, everywhere else in Quebec roads are more than okay.
 
Not sure which Ontario and Quebec you were going in, but I work on the road and head often to Ontario, not that much of a difference. I prefer our highways, much nicer to ride on for long distance. Some areas in MTL are pretty bad, but like many areas in Ottawa and other major cities, everywhere else in Quebec roads are more than okay.

I've been living in Alberta for 7 years and most of those times crossing back and forth between Ontario and Quebec were during my youth. I suppose it's possible my experiences are outdated.

That being said, I've come back to MTL about twice a year since moving and every single time, especially in the summer I am still blown away by how ghetto your roads are and how pathetic the construction process and planning is.


Montreal roads:

band-aids.jpg
 
Back
Top