Formula E in Montreal. Who's going?

DannyITR

Administrator
Staff member
14556502_1781565568777357_1336004062821753915_o.jpg


https://www.facebook.com/events/1591296727838769/

Trying to get a sense of the feeling around this event.

Also CBC Radio is asking me to find fans who'd love to chat about the series. If you want to be on the radio let me know.
 
Could be interesting to see. Since they are using city streets, I guess you can find an area to watch it for free?
 
hard to tell, I guess, I'm also guessing if that's the case, there will be a lot of people trying to get a glimpse
 
You wont see much if you don't have tickets since they are building stands all around radio canada building on rene levesque . The jacques cartier bridge will offer a good vantage point maybe a few buildings near by also


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
J'ai eu des billets a Noel. J'avoue que j'y vais pour faire plaisir a ma femme qui m'a donne les billets parce que la Formule E m'interesse plus ou moins mais bon, c'est le dernier GP de l'annee et ca pourrait etre interessant.

Sauf qu'a part Nick "Obi Wan" Heidfeld qui a quand meme eu une bonne carriere en F1 la balance c'est une collection des rejets d'ecuries de la vieille garde.

J'ai tu hate? Non. Pas vraiment hate d'aller a Mourreial me faire gosser pour un trente sous par un itinerant. J'aurais prefere si la course avait ete au circuit de l'Ile Notre Dame.

On verra. J'emmenerai peut-etre un ananas.
 
j'ai ma carte d'accès pour le nouveau CHUM...J'ai presque qu'envie de m'y rendre en métro et d'aller me poster sur la terrasse du 15ième étage pour voir le tout gratuitement lol
 
I could talk on the radio but will only accept phone in calls Here are my feelings about the event... Evenko is so far the up citys asshole it's not even funny. You can't bring in outside concessions is my biggest issue. Secondly the location and track layout are horrible and do not showcase Montreal in anyway shape or form, Danny your photo is hilarious as that is the area where the race should have been held.. The series is great and now with BMW entering as a factory team it will force others to join in. What makes it attractive to manufactures is the somewhat low cost of the series compared to F1. Not to mention the field is full of F1 rejects!

That being said I will be at the Jaguar VIP event at Beatrice Friday night.
 
J'ai eu des billets a Noel. J'avoue que j'y vais pour faire plaisir a ma femme qui m'a donne les billets parce que la Formule E m'interesse plus ou moins mais bon, c'est le dernier GP de l'annee et ca pourrait etre interessant.

Sauf qu'a part Nick "Obi Wan" Heidfeld qui a quand meme eu une bonne carriere en F1 la balance c'est une collection des rejets d'ecuries de la vieille garde.

J'ai tu hate? Non. Pas vraiment hate d'aller a Mourreial me faire gosser pour un trente sous par un itinerant. J'aurais prefere si la course avait ete au circuit de l'Ile Notre Dame.

On verra. J'emmenerai peut-etre un ananas.

Poor Nick, He can't find that elusive win!
 
Still can't understand why they aren't using our purpose built track instead of fucking up the downtown area which is already bad.
 
Still can't understand why they aren't using our purpose built track instead of fucking up the downtown area which is already bad.

Because the track is too long and isn't suited to Formula E cars. You can't shorten it either because there is a lake in the middle. The series is suited to smaller street curcuits
 
Le fun d'aller au courses de chars live c'est de les ENTENDRE et de sentir le gaz,
fa que pour cette course je vais regarder a tv...
Pi ca va etre plus que correct.
 
Still can't understand why they aren't using our purpose built track instead of fucking up the downtown area which is already bad.

Un des règlements de la série de mémoire le circuit doit être dans les rues de la ville.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
Le fun d'aller au courses de chars live c'est de les ENTENDRE et de sentir le gaz,
fa que pour cette course je vais regarder a tv...
Pi ca va etre plus que correct.

I find F1 much more enjoyable now that cars more less noise. Sure the V8s and V10s sounded great but ringing ears with earplugs was the norm. What they should do is lower the volume on the PA speakers
 
Un des règlements de la série de mémoire le circuit doit être dans les rues de la ville.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Ouain, je trouve juste que la ville de Montreal devrais dépenser ailleurs que pour faire un AUTRE circuit et fouttre la merde dans le centre ville, qui est deja horrible. Mais bon lol, on a un pont a illuminer puis des bancs à 1 million chaque a installer sur le mont royal.
 
Still can't understand why they aren't using our purpose built track instead of fucking up the downtown area which is already bad.

honestly it's what's interesting about the race IMO. It sure sucks for the residents, but I wouldn't have gone if the race was at Gilles Villeneuve...
 
Back
Top