SAAQ Inspection: Quelles sont mes chances/What are my chances?

Sustain26

Banned
SAAQ Inspection: Quelles sont mes chances/What are my chances?

La voiture avec les mods qui suivent/car has the following mods:

voiture d'Ontario car - certified and etest ok - 2005 Corvette LS2 Procharged V8 6L

"..This vehicle was built by Davenport Motorsports in Calgary. This vehicle is fully built with over $40,000 invested. The motor is fully built forged safe for over 1000HP. The vehicle also has upgraded camshaft, Valve train, Long tube headers with the full Borla ATAK exhaust. This vehicle is equipped with the A&A kit which includes a procharger with a 3.6' pulley and a intercooler! Further more the vehicles transmission has been upgraded to the built Tr6060 transmission matted with a stage 4 clutch safe for over 800 wheel torque..."
 
Toit ce que tu as écrit n'a aucun rapport avec l'inspection.

Faut tu aies les éléments de sécurité klaxon flashers etc. je vois pas de probleme avec ce que tu as mis.

Sent from my SM-N920W8 using Tapatalk
 
just make sure the car has all the factory safety equipment. solid suspension/ steering components ( you'll have to go through extra steps if it has coilovers)
any pics of the car?

Sent from my SM-G955W using Tapatalk
 
SAAQ Inspection: Quelles sont mes chances/What are my chances?

La voiture avec les mods qui suivent/car has the following mods:

voiture d'Ontario car - certified and etest ok - 2005 Corvette LS2 Procharged V8 6L

"..This vehicle was built by Davenport Motorsports in Calgary. This vehicle is fully built with over $40,000 invested. The motor is fully built forged safe for over 1000HP. The vehicle also has upgraded camshaft, Valve train, Long tube headers with the full Borla ATAK exhaust. This vehicle is equipped with the A&A kit which includes a procharger with a 3.6' pulley and a intercooler! Further more the vehicles transmission has been upgraded to the built Tr6060 transmission matted with a stage 4 clutch safe for over 800 wheel torque..."
None. As long as the wheels aren't falling off or missing safety equipment. If its been converted to coil over the springs can't be loose in the perch.

Sent from my A0001 using Tapatalk
 
Ca va passer comme du beurre dans la poele.
En plus c'est pas une inspection donner par la police mais seulement une inspection pour importation de vehicule, pas de stress.
 
La SAAQ se fou royalement que tu ai un moteur de Panzer quadra turbo 16L dans ton char... pourvu que:
-spare tire, là et bien fixé
-vitres pas pétées
-ceintures et équipements de sécurité en place et non altérés
-feux fonctionnels
-phares fonctionnels
-signalisations fonctionnels, hazards fonctionnels
-pas de lousse dans la direction, bearing, suspension
-lock to lock les pneus ne touchent pas au frame ou au body
-pas de fuites d'exhaust (j'ai déjà passé avec un char straight pipe 3.5 pouces front to back, bien fixé, aucune fuite)
-si le char est automatique, ils se foutent presque du E-brake
-rockers existant

Voici le ''gros'' guide: https://saaq.gouv.qc.ca/fileadmin/documents/publications/guide-verification-mecanique.pdf c'est 152 pages... franchement, même monté à l'os si c'est bien fait tu auras aucun trouble.

Je te conseil fortement d'aller au garage mandataire juste à coté de la SAAQ sur Henri-Bou à Mouriale, de plus tu pourras baver le Typhoon nickel du prorpio.


ps: faisant venir un char de l'ontario est une joke, ça prend juste la formule de migration que tu fais à la SAAQ, ensuite tu va inspecter, ensuite avec le preuve de passage tu reviens à la SAAQ ensuite tu fais ton boss et tu nous mets un beau video de burn sur Youtube.
 
Back
Top