Honda sales man laugh at me...

LOL ben non, je ne suis aller que chez Hamel et je suis un papa monoparental alors trainer mon p'tit homme la bas c'est pas trop souvent.. il est chez sa mère demain, je vais aller voir ste-rose honda...

Pis je vais avoir du torque de plus, on va surement changer le char de ma blonde en meme temps, a 2 chars, jamais je croirai qu'il ne me feront pas un bon prix !! :)
 
Pis je vais avoir du torque de plus, on va surement changer le char de ma blonde en meme temps, a 2 chars, jamais je croirai qu'il ne me feront pas un bon prix !! :)

Dsl de peter ta balloune mais non ils vont juste te faire un 'super deal' mais vont te fourrer x2
 
E-mail blast technique is also an alternative, how I bought my 2013 TDI wagon. As stated before, you can find the Canadian 'invoice' (not really the true cost but better than MSRP) by subscribing to a site (yes you have to spend a few $ to save $), find the exact models, options, specs etc and write a detailed email with your specifications saying you are ready to buy now.

Sent 30 emails to various VW dealers, 20 did not respond, 8 told me MSRP/you need to come in for a deal, and 2 give me a quote. One was very close to my target, I emailed him back and I bought the car later that afternoon. He had the paperwork all drawn up with exactly the figures we had agreed on, no ticky tack add-on fees. Total time spent at the dealer: 15 minutes. He was a young guy that understood the internet. Just bought my R off him two weeks ago because he always takes care of me and no bs.

Quels concessionnaire par simple curiosité t'on répondu?

J'étais allé en personne chez VW Park Avenue, ils m'enlevaient 2000$ sur le PDSF de la gti 2017 et me donnaient 1000$ pour ma voiture.

Je décide d'appeler Niquet à St-Bruno, toute suite par téléphone il me dit 2500$ sur le PDSF, et tapis d'hiver pis pneu d'hiver... et rendu sur place il me donnait 500$ de plus pour ma voiture... Bref il a fait une vente facile! :p
 
E-mail blast technique is also an alternative, how I bought my 2013 TDI wagon. As stated before, you can find the Canadian 'invoice' (not really the true cost but better than MSRP) by subscribing to a site (yes you have to spend a few $ to save $), find the exact models, options, specs etc and write a detailed email with your specifications saying you are ready to buy now.

Sent 30 emails to various VW dealers, 20 did not respond, 8 told me MSRP/you need to come in for a deal, and 2 give me a quote. One was very close to my target, I emailed him back and I bought the car later that afternoon. He had the paperwork all drawn up with exactly the figures we had agreed on, no ticky tack add-on fees. Total time spent at the dealer: 15 minutes. He was a young guy that understood the internet. Just bought my R off him two weeks ago because he always takes care of me and no bs.

Thats exactly how i proceeded for my last car. Spent an hour sending emails and 20 minutes at the dealer including taking delivery of the vehicule.
 
been looking for 5 months at least; some dealers should not be allowed to sell anything - it's possible they exist simply to make a loss on the company because you combine that with a winning company and pay zero taxes.

salesman who know the cars they sell don't exist - maybe a few boutique shops, i.e. hi performance, custom shops with a dealer's license
 
Je suis surpris que personne l'ait mentionné encore mais:

https://carcostcanada.com/

tu sors ton listing, tu lui donne sa commission et that's it.

Ils détestent ca cependant et certains sont déstabilisés et ne savent plus quoi faire de leur "show" (voir le directeur des ventes en fait partie).

Je trouve ca dommage qu'ils n'aiment pas ca d'ailleurs. C'est simple / rapide / pas de niaisage / moins de perte de temps / moins de risque que l'acheteur aille ailleurs, et ils touchent quand même une commission. Mais bon, quand il est question de vendeur de voitures, la logique et l'honnêteté tu laisse ca dans rue avant d'entrer.
 
Quels concessionnaire par simple curiosité t'on répondu?

J'étais allé en personne chez VW Park Avenue, ils m'enlevaient 2000$ sur le PDSF de la gti 2017 et me donnaient 1000$ pour ma voiture.

Je décide d'appeler Niquet à St-Bruno, toute suite par téléphone il me dit 2500$ sur le PDSF, et tapis d'hiver pis pneu d'hiver... et rendu sur place il me donnait 500$ de plus pour ma voiture... Bref il a fait une vente facile! :p

Arbour sur Pie-IX dans le temps, Campbell et Cameron à Verdun ont été les 2 seuls avec des quotes interessants.
 
Back
Top