Ask those car questions you were always afraid to ask

Bmw 320i 2004 5 speed manual or Mercedes c230 sport sedan 2005 6 speed manual?

Get at min get a 325i but you can find 330i now at reasonable prices. Beware of rust on both cars but the BMW will be cheaper to run and more fun to drive.
 
I want to buy a 4x8 trailer from a friend, he doesnt know the size of the ball to haul it, anyway i can measure or know ? its a 4x8 snowbear trailer? More chance its gonna be a 1 7/8 or 2inch ball? is this totally random or is it standard?
 
I want to buy a 4x8 trailer from a friend, he doesnt know the size of the ball to haul it, anyway i can measure or know ? its a 4x8 snowbear trailer? More chance its gonna be a 1 7/8 or 2inch ball? is this totally random or is it standard?

It's stamped on the coupler. If you can't read it just bring 1 7/8 ball and ajust the bolt under the coupler so the latch is snug on the ball.

Or just run a 1 7/8 ball in a 2" coupler and lock the latch.
 
Last edited:
1-7/8 va te dépanner.
Mais si 2 essieu ca devrait etre une 2".

mais tout dépend de la capacité. (1 essieu aussi peut etre 2" (3500lbs) )
 
Ma voiture est un mazda 3 sport auto 2014: je regarde en ligne et je ne vois pas de tow rating pour la voiture? Est-ce que ca veux dire que je peux même pas tirer une petite tente roulotte de 495kg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ma voiture est un mazda 3 sport auto 2014: je regarde en ligne et je ne vois pas de tow rating pour la voiture? Est-ce que ca veux dire que je peux même pas tirer une petite tente roulotte de 495kg?

Les voitures compacte en général sont pas fait pour tirer pantoute. Un rack a vélo, un seadoo a la limite ca passe mais pas bin bin plus, genre 1000lbs max au total.

Et 495kg pour ta roulotte, a vide surement? Donc 1100lbs. Rajoute eau, bagage, accessoires, nourritures, chaises pliante, etc... Tu vas peter le 1500lbs facilement. Pis la rajoute les passagers...

Y'en as qui le ferrais surement, pas moi.
 
Do fuel system cleaners like redline and chevron really work? Is it recommended to do a treatment before oil change.
 
Les voitures compacte en général sont pas fait pour tirer pantoute. Un rack a vélo, un seadoo a la limite ca passe mais pas bin bin plus, genre 1000lbs max au total.

Et 495kg pour ta roulotte, a vide surement? Donc 1100lbs. Rajoute eau, bagage, accessoires, nourritures, chaises pliante, etc... Tu vas peter le 1500lbs facilement. Pis la rajoute les passagers...

Y'en as qui le ferrais surement, pas moi.

X2

1000lbs total en arriere d'un char c'est correct. Mais 1000lbs plus toute ton stock de camping oublie ca. A moins que tu t'en aille au camping ste madeleine sul plate tout le long.
 
Older Turbo engine vehicles (like 10 years old).. trouble? even if well cared for? what would be an average turbo charged engine life expectancy be? I know it's a vague question but I've always been curious
 
Older Turbo engine vehicles (like 10 years old).. trouble? even if well cared for? what would be an average turbo charged engine life expectancy be? I know it's a vague question but I've always been curious

Short version, no, not reliable and short life is expected from the minute you have it in your hands.

Long version...

There is nothing "wrong" per say with turbo engines... when they are left stock.

When is the last time you saw a SRT-4, older WRX, GTI and others that did not have an exhaust and a reflash at minimum? "Trouble free" maybe for the first owners but 50-100k kms later, there is more wear and tear on everything. And parts tends to be more expensive on them.

And once they are past 150k kms, it wont be rare for it to be on its 3-4-5th owner. Nobody knows what maintenance was or was not done in the past.

Lots of younger kids started buying used WRX when they became more affordable around 2007. They also drove them like they drove their civics they had previously... to realize a transmission in a WRX at that time was 4k, not 400$ like a Civic. Just an example among others.
 
Les voitures compacte en général sont pas fait pour tirer pantoute. Un rack a vélo, un seadoo a la limite ca passe mais pas bin bin plus, genre 1000lbs max au total.

Et 495kg pour ta roulotte, a vide surement? Donc 1100lbs. Rajoute eau, bagage, accessoires, nourritures, chaises pliante, etc... Tu vas peter le 1500lbs facilement. Pis la rajoute les passagers...

Y'en as qui le ferrais surement, pas moi.

Honnetement je pense qu'il est ok...Mon chum tire son trailer avec un side by side enorme dessus avec son scion XB lol.
 
Les pick up d'aujourd'hui viennent tous avec une petite tinte de vitre fif sur les fenêtres arrière. Je voudrais savoir si c'est possible d'aller se faire ajouter une tinte sur le sens pour que ça look très foncé. Je suis amateur de tintage style limousine.
 
derniere fois jai checker la liste d'option au dealer ici on pouvais avoir les vitres plus tinté, quoi que le sierra que je regardais etait deja pasmal tinter!
 
Les pick up d'aujourd'hui viennent tous avec une petite tinte de vitre fif sur les fenêtres arrière. Je voudrais savoir si c'est possible d'aller se faire ajouter une tinte sur le sens pour que ça look très foncé. Je suis amateur de tintage style limousine.

Tant que tu touches pas au windshield et aux fenetres avant tu va etre correct.
 
Back
Top