What 15 Y.O Euro to Import?

Si c une Élise 1st generation, vérifie pour la corrosion, les chassis étaient très fragiles de ce côté...
 
Opel Speedster
Lost it for 22,000 Yen...environ $260 CAD
I really hate when this happens.
cede355f362c04906e8b547b1d413d9a.jpg
aaacaf6979b9c6203c644023244caa91.jpg


Envoyé de mon LG-H831 en utilisant Tapatalk
 
de ce que j'ai souvent entendu dire, une lotus c'est pas importable, ya une espece de mafia autour des lotus et juste certains personnes peuvent les faire rentrer au pays.

C'est un peu vague, je me souviens pu de tous les détails, mais c'est ce qu'on m'avait dit.
 
de ce que j'ai souvent entendu dire, une lotus c'est pas importable, ya une espece de mafia autour des lotus et juste certains personnes peuvent les faire rentrer au pays.

C'est un peu vague, je me souviens pu de tous les détails, mais c'est ce qu'on m'avait dit.
You can import what you wish once it's 15 years old(unless it's a bus). The manufactures have no say. I've covered this a few years ago. At 15+ years old the car is RIV exempt

What you really need to watch out for is corrosion on them where suspension bolts to the chassis. The chassis cannot be repaired
 
I see, I must be confused, the discussion I'm referring to probably was about a 15yo- car
 
You can import what you wish once it's 15 years old(unless it's a bus). The manufactures have no say. I've covered this a few years ago. At 15+ years old the car is RIV exempt

What you really need to watch out for is corrosion on them where suspension bolts to the chassis. The chassis cannot be repaired

I’ve always wondered why you could import anything but a bus... I guess technically you could if you transform it into an rv?
 
de ce que j'ai souvent entendu dire, une lotus c'est pas importable, ya une espece de mafia autour des lotus et juste certains personnes peuvent les faire rentrer au pays.

C'est un peu vague, je me souviens pu de tous les détails, mais c'est ce qu'on m'avait dit.

jai deja entendu ca aussi mais concernant les lotus recente qui sont en vente des US. une affaire avec john scotti.
 
c'est ca que j'Avais entendu, mais ca fais du sens ce que greg dit, je pense qu'en bas de 15ans il faut des papiers du manufacturier pour prouver que l'auto respecte les standards de sécurité au canada et Lotus délivre juste ces papiers là à Scotti, quelque chose du genre
 
Bon, trouvé un autre auto. J'essaie encore...devrait avoir des news avant samedi.

Envoyé de mon LG-H831 en utilisant Tapatalk
 
Bon, trouvé un autre auto. J'essaie encore...devrait avoir des news avant samedi.

Envoyé de mon LG-H831 en utilisant Tapatalk

@OP: quel(s) site(s)/auctioneer(s) tu utilises pour faire ton shopping/bidder?
(Tu peux repondre en PM si tu preferes...)
 
jai deja entendu ca aussi mais concernant les lotus recente qui sont en vente des US. une affaire avec john scotti.
As far as I remember Scotti holds the master franchise thus making them Lotus Cars Canada..

So anything under 15 years you still need a recall letter etc as it goes through RIV. Older than that you don't need anything.

Only bummer is these days CBSA is getting annoying with "cleaning fees" removing mud, dirt and dust off cars. To the tune of around 800-1000$!!!

We are lucky in Canada.. USA needs 25 years
 
As far as I remember Scotti holds the master franchise thus making them Lotus Cars Canada..

So anything under 15 years you still need a recall letter etc as it goes through RIV. Older than that you don't need anything.

Only bummer is these days CBSA is getting annoying with "cleaning fees" removing mud, dirt and dust off cars. To the tune of around 800-1000$!!!

We are lucky in Canada.. USA needs 25 years
Imported 4 cars last year...no cleaning fees. I guess I've been lucky

Envoyé de mon LG-H831 en utilisant Tapatalk
 
Lost again for 35,000 Yen
It would have been the cleanest Supra Turbo I've ever owned.
036e9a90ea63ca06d10e380e523d2575.jpg
16b7733ee9e12cc67157676554f6bff5.jpg


Envoyé de mon LG-H831 en utilisant Tapatalk
 
Back
Top