Anthony Bourdain est mort!

Je le connais pas le peu de fois que je lai vue a la télé il avait l'aire d'un esti de fendant frais pis chialeux qui ce prenait pour un king, mais bon semblerais que tout le monde l'aime, RIP. il devait pas s'aimer non plus en fin de compte.
 
Je le connais pas le peu de fois que je lai vue a la télé il avait l'aire d'un esti de fendant frais pis chialeux qui ce prenait pour un king, mais bon semblerais que tout le monde l'aime, RIP. il devait pas s'aimer non plus en fin de compte.

Dude, honestly, Shut the fuck up....
 
Le seul épisode de son émission que j'avais vu était celui où il retournait au resto où tout avait commencé pour lui, la Brasserie Les Halles.
 
haaaa l'épisolde où il visitait Dublin et dégustait une bonne Guiness, encore et encore, même le matin , il était semi packté pendant l'émission LOL

les personnalités que j'adore vraiment je les comptes sur ma main, et celui-ci en fesait partit....j'écoute justement des épisodes de *sans réservation* enregistrés :D
 
apres avoir vu 2 episodes jai pas compris le hype non plus autour de ce dude

If you don't travel or have a deep love for food and culture, then I don't expect you to understand who he was.

Putting things in perspective, when a tourist comes to Quebec and wants poutine, he can easily go to Mcdo or la Belle pro for one. He'll be satisfied and that's it. Bourdain would've brought you to the little grease shack that no one knows which serve the best poutine. In other words, Bourdain would sniff out the little places known only to locals and share his experiences with everyone. He would blend in and do so with amazing storytelling skill. He was never shy of trying new foods/experiences, but was honest if he didn't like it.

The realness of his show made many want to travel and experience the world off the beaten path. I've been in YUL for over a week now. My last visit dates back 5 years. I've traveled the world over these past 11 years since I left Canada which gave me a very different outlook on life in general. Connecting with my cousins from Repentigny who never had a passport makes it complicated because our life experience is miles apart. Bourdain's magic was to help people like my cousins to come out of their comfort zone, travel and experience the world.

He will be missed. RIP Tony B.
 
Back
Top