Confession automobile thread

About 2 years ago V Power cost 19 cents more than Regular. Last year it was 20 cents. Then when fuel prices spiked a bit, it went to 21 cents. Fuel prices dropped, but the 21 cent difference remained. Sneaky. Just checked now, fuel prices are lower than they've been in months aaaaaaand..... 25 cent difference between V Power and Regular.

I don't let it get to me too much, but it's frustrating when corporations and the government work together to squeeze people in every possible way...
 
About 2 years ago V Power cost 19 cents more than Regular. Last year it was 20 cents. Then when fuel prices spiked a bit, it went to 21 cents. Fuel prices dropped, but the 21 cent difference remained. Sneaky. Just checked now, fuel prices are lower than they've been in months aaaaaaand..... 25 cent difference between V Power and Regular.

I don't let it get to me too much, but it's frustrating when corporations and the government work together to squeeze people in every possible way...

J'ai changé d'auto presque pour sa (plein d'autre chose la)

Quand j'étais jeune c'étais 8cent de plus. Quand sa la peak a 15 cent je trouvais sa intense. La a 20 cent. Fuck that shit.

25 cent? Lol c'est vraiment de la crosse.

Je met pas de piggy back sur mon char pour cette raison. J'aime pas sa me faire crossé
 
Je confess que je suis pas aller encore au drag une maudite fois cette année.
Chaque fois que je suis en congé y pleut...
Là je viens d'installer 2 nouveaux tires et suis en congé ce week-end et devinez quoi ?

Y va tomber de la marde encore samedi .
 
Je confesse que je regardais le debut de Cannonball Run (1981) et au debut il y a une Countach qui decolle pour semer une Firebird de la police.

J'ai fait un petit Google rapide pour decouvrir que la Countach 1981 avait ~300HP et que la Countach la plus puissante en 1990 avait 370HP.

Sur la meme page j'y decouvrais que la Ferrari Testarossa originale en 1984 avait 270HP.

Je me suis trouve hot avec ma Frankensaab a 270HP avant de m'apercevoir que par les standards d'aujourd'hui un SUV moyen avait cette puissance.

La question qui tue: Mais pourquoi on a besoin de 300HP dans un SUV edition soccer mom? Jessyka Lamothe la, elle va pas faire un rally stage en allant dropper le petit Kevanne a la garderie la matin avant d'aller a son emploi de commis aux ventes internes a une PME situee dans des condos industriels a Laval elle la...

Pourquoi?
 
Je confesse que je regardais le debut de Cannonball Run (1981) et au debut il y a une Countach qui decolle pour semer une Firebird de la police.

J'ai fait un petit Google rapide pour decouvrir que la Countach 1981 avait ~300HP et que la Countach la plus puissante en 1990 avait 370HP.

Sur la meme page j'y decouvrais que la Ferrari Testarossa originale en 1984 avait 270HP.

Je me suis trouve hot avec ma Frankensaab a 270HP avant de m'apercevoir que par les standards d'aujourd'hui un SUV moyen avait cette puissance.

La question qui tue: Mais pourquoi on a besoin de 300HP dans un SUV edition soccer mom? Jessyka Lamothe la, elle va pas faire un rally stage en allant dropper le petit Kevanne a la garderie la matin avant d'aller a son emploi de commis aux ventes internes a une PME situee dans des condos industriels a Laval elle la...

Pourquoi?

Because cars are increasing in size, along with Americans. The average car isn't getting much more fuel efficient, or faster. Just bigger, which requires more power. It's all pretty sad, we're going in the wrong direction.
 
Because cars are increasing in size, along with Americans. The average car isn't getting much more fuel efficient, or faster. Just bigger, which requires more power. It's all pretty sad, we're going in the wrong direction.

Exactly look at the weight of a challenger my crown vic feels lean! A grand Caravan is huge in mass
 
Because cars are increasing in size, along with Americans. The average car isn't getting much more fuel efficient, or faster. Just bigger, which requires more power. It's all pretty sad, we're going in the wrong direction.

Les voitures en général ,sont plus rapides aujourd'hui . Arrête de vivre dans le passé :rolleyes:
 
Je suis puzzle ben raide avec ma voiture.

Va au travail... Reviens. Tombe en vacance, arrive partir... Char part pas.

Pas de check engine, la fuel pump start, j'ai même craquer l'écrou du filtre à essence et ça coule quand je mets la clef à on. Mon timing est bon (la base est a tdc et la tête est aligner, donc oui la timing belt est la a pas skipper de dents)

J'ai vu du spark (tester seulement sur le 4eme cylindre par ce que je suis tout seul.
Mon distributeur a les bonnes valeurs de résistance.
Mes spark plugs sont encore correct mais sont du dans pas long...
Mes injecteurs ont tous 12v quand la clef est à on.
Mes plugs d'ordi sont ultra clean, zero corrosion.
Mes 3 grounds sont bien (thermostat, transmission et valve cover)
J'ai même ajouté un ground pour tester...

Civic eg 95 ben ben stock
 
Because cars are increasing in size, along with Americans. The average car isn't getting much more fuel efficient, or faster. Just bigger, which requires more power. It's all pretty sad, we're going in the wrong direction.

Not faster? Dude, where have you been? Driven anything modern lately?

Modern vehicles are so fast these days it's ridiculous.

An Integra GS-R used to be a "fast car" 20 years ago. It takes 7.4 seconds to get to 100kmh according to the 1999 Guide de l'auto. This was significantly faster than most new cars on the road back in the day. The V6 accord coupe (auto) was listed at 8.4s. V6 Camry at 9 and 4 cylinder camry at 11.7s.

Fast forward to now and it gets spanked by a Ford Escape 2.0T (6.8 - 7.1) or ginormous super crew F-150 (5.7 (2.7TT) to 6.3 (5.0) according to some tests on the internet. These are perennial best sellers. They're what joe public is driving off the lots in.

That F-150 would likely be neck and neck/slightly faster than a first Gen VW R32 "hot hatch"

Audi claims 5.6 seconds 0-60mph for the mainstream 2019 2.0T A4. The 2018 2.0T accord was tested at 5.7 and the 2018 v6 Camry at 5.8 by motor trend.

Let that sink in for a second. These are your average midsize sedans...


One of the few vehicles I've seen go "down in power / up in size" is the new VW Tiguan. The new model is "down" to 184hp from 200hp in the name of efficiency. I'm sure it has no issues performing DD duties even at that lesser power level.
 
Back
Top