Street racing on the 40 causes an accident.

Agree with some others here, the minivan driver is at fault for their own crash based on the limited information presented.

- No mention of side swiping
- Unless the picture was taken hours after the accident (doubtful) the traffic volume is next to nothing
- Wide shoulder to move over into if run out of their lane

It would have been beautiful to have a dash cam vid because raw footage doesn't lie, but I really believe the idiot was situationally oblivious (read: probably looks in their review mirror once a month), got freaked out as a car ripped by and into their lane, freaked out and over compensated passed the shoulder into the barrier. Yes the guys racing we're dumb assholes but the minivan driver need only blame themselves for crashing.

That's my point exactly. We have zero evidence to support any of the arguments. Some people can't admit when they're wrong but I'd be curious to see if anyone else in the "thick" traffic spotted either an M4 - which is a relatively rare car, or a white racebike. The day we have a corroboration from witnesses and a scene reconstruction I'll concede the argument and admit I was wrong.

Until then, I think we need more evidence.

LOLLL Encore un Sherlock Holmes amateur qui se base sur du vent pour pouvoir blamer la minivan.

Lors d'un accident grave, il y a des véhicules d'urgence qui bloquent des voies & ralentissent le trafic. Puis une tonne de curieux qui roulent à 10 km/h.

Comme par hasard, il y a un bon volume de circulation en sens inverse...

lol encore un sherlock holmes amateur qui se base sur des ouidires d'un conducteur qui a pris le champ tout seul pour accuser des "street racers" theoriques qui pourraient, ou pas, avoir meme existé.
 
That's my point exactly. We have zero evidence to support any of the arguments. Some people can't admit when they're wrong but I'd be curious to see if anyone else in the "thick" traffic spotted either an M4 - which is a relatively rare car, or a white racebike. The day we have a corroboration from witnesses and a scene reconstruction I'll concede the argument and admit I was wrong.

Until then, I think we need more evidence.

lol encore un sherlock holmes amateur qui se base sur des ouidires d'un conducteur qui a pris le champ tout seul pour accuser des "street racers" theoriques qui pourraient, ou pas, avoir meme existé.

"ouidires d'un conducteur qui a pris le champ tout seul"

ta compréhension de lecture n'est pas très forte...

1)Le premier post est la version d'un témoin de l'accident, pas du conducteur de la minivan.

2)J'aimerais que tu me dises exactement où j'ai accusé les street racers? Je dis juste qu'on a pas assez d'info pour tirer n'importe quelle conclusion.
 
"ouidires d'un conducteur qui a pris le champ tout seul"

ta compréhension de lecture n'est pas très forte...

1)Le premier post est la version d'un témoin de l'accident, pas du conducteur de la minivan.

2)J'aimerais que tu me dises exactement où j'ai accusé les street racers? Je dis juste qu'on a pas assez d'info pour tirer n'importe quelle conclusion.

Tu peux le faire sans dire que les autres sont des "amateurs sherlock holmes" on specule tous en ce moment.

A ce qu'on sache vraiment ce pourrait etre des extraterrestres deguises en Rael qui lui ont fait prendre le champ.
 
Lâchez-moi vos niaiseries que la fermeture des pistes de track vont faire augmenter le ratio de street race. Je suis prête à gager qu'il y a aucun des deux qui ont visiter un piste de drag de leur vie ou qu'ils ont mis leur voitures ou moto sur une track. ANYWAY, ce genre de comportement sur une piste de course n'est même pas permis, et ce même si tu es un pilote expérimenté. Advenant une recru d'essence des comportements dangereux sur les routes suite à la fermeture des pistes, le gouvernemaman va juste augmenter les pénalités en cas de street race au GEV. Ça va calmer le jeu pour ça l'a fonctionné depuis la mise en place des GEV.

Pas tout a fait, il y a eu une forte recrudescence des cas ''d'évasion'' de la police suite a une poursuite pour GEV, et CA c'est très dangereux. Alors oui ca l'a calmé monsieur madame tout le monde, mais pas les vrai amateur de vitesse. Mon point c'est que y'a aucune loi qui va éliminer ca et le gouv peut pas mettre une loi style 100000$ pour un infraction du genre. Donc ca reste toujours de quoi qu'on peut s'en tirer alors on le fait.

Pour revenir au sujet: Oui en effet, manque l'autre coté de l'histoire.

@celui clairement concerné (pas toi jeremi): Ta geulle, j'en ai rien a foutre de ton opinion d'autiste.
 
Il y a p-e eu une recrudescence des poursuites au début, mais je serais curieux de voir les statistiques. De plus, le bilan routier c’est quand même amélioré depuis l’arrivée des GEV et les gens ont plus le réflexe quand avant de faire un WOT run sur les routes de campagne où sur les autoroutes.

La fermeture des pistes va changer fuckall. Il y en avait autant ou sinon plus dans les années 70 80 90 et ça empêchait personne de courser dans les rues. Les mentalités face à l’automobile et son besoin changent.
 
Last edited:
LOLLL Encore un Sherlock Holmes amateur qui se base sur du vent pour pouvoir blamer la minivan.

Lors d'un accident grave, il y a des véhicules d'urgence qui bloquent des voies & ralentissent le trafic. Puis une tonne de curieux qui roulent à 10 km/h.

Comme par hasard, il y a un bon volume de circulation en sens inverse...

Like LG said, we're all playing Sherlock Holmes at the moment because we don't have much information.

Frankly I don't care about any of the people involved in this story but god forbid TVA gets wind of this, the head lines are going to read "Crazy street racer crash driver off the road" for their matante/mononcle viewership. Next thing you know there are calls for new stupid laws.

Also who was it here that had a motorcycle accident because of an idiot driver and the cops told him that unless the driver hit him, which they didn't, there was nothing they can do. From a legal stand point unless there was contact the van is 100% at fault.
 
next step is placing tons of speed cameras and average speed cameras on all the roads, just like in most of western europe. I swear I've never checked my speed to often.

Speeding fines in the UK are almost absurd and I'm pretty sure that will deter the vast majority. Fines are based on your salary, so it hurts no matter what. If you're caught on a red light camera, it's £1,000, no argument.
 
Il y a p-e eu une recrudescence des poursuites au début, mais je serais curieux de voir les statistiques. De plus, le bilan routier c’est quand même amélioré depuis l’arrivée des GEV et les gens ont plus le réflexe quand avant de faire un WOT run sur les routes de campagne où sur les autoroutes.

La fermeture des pistes va changer fuckall. Il y en avait autant ou sinon plus dans les années 70 80 90 et ça empêchait personne de courser dans les rues. Les mentalités face à l’automobile et son besoin changent.

J'ai vu passer un article dernierement qui disait que depuis la derniere annee les accidents causes par la distraction au volant ont la palme pour les statistiques.
 
From a legal stand point unless there was contact the van is 100% at fault.

From a INSURANCE stand point unless there was contact the van is 100% at fault.

D'un point de vu légal, tu peux être accusé de conduite dangereuse causant la mort même sans contact. Ex: une voiture prend le champ en évitant un véhicule circulant en sens inverse sur l'autoroute.
 
Been street racing on highways going 200+ for a long time and you'd be surprised how many times we pass cars and they pull their steering and brake hard because they are distracted and get scared.

Most dangerous drivers are not the one's street racing, it's drivers that are scared. They don't know how to react in unexpected situations and fucking brake hard/pull on steering wheel because they are scared.
 
Been street racing on highways going 200+ for a long time and you'd be surprised how many times we pass cars and they pull their steering and brake hard because they are distracted and get scared.

Most dangerous drivers are not the one's street racing, it's drivers that are scared. They don't know how to react in unexpected situations and fucking brake hard/pull on steering wheel because they are scared.
U should kill yourself

Sent from my SM-G950W using Tapatalk
 
Been street racing on highways going 200+ for a long time and you'd be surprised how many times we pass cars and they pull their steering and brake hard because they are distracted and get scared.

Most dangerous drivers are not the one's street racing, it's drivers that are scared. They don't know how to react in unexpected situations and fucking brake hard/pull on steering wheel because they are scared.

Strong first post.

I agree with you in part though: Drivers that drive scared are dangerous, but not as dangerous as someone who drives angry.

Don't drive angry.

 
Back
Top