NO MANUAL TRANSMISSION - FOR 2019 BMW 3 Series.

What's your actual definition of an "auto" transmission? Because in 2018 that seems to be an overly vague term thrown around. Is everything without 3 pedals an auto? If not, is PDK an auto? The quality of life improvements of a PDK or well implemented DSG are a welcome improvement. I've only ever driven 3 pedals cars, that amounts to 6 cars in all my years. I've recently spent some time with a modern DSG and will likely never go back to 3 pedals for a commuter car. When in manual mode you have the benefit of the car automatically shifting into 1st gear as you come to a stop, so there's no toying like you would in a 3 pedal setup to get the car back into 1st to accelerate again (think any situation where you don't come to a complete stop.) Perfect up shifts at redline - so there is no tach watching or listening for an audible notification on when to shift, also no potential for mis shift. And then there the open option to stick in "drive" when in traffic. You can still do all of the fun stuff in manual mode, like holding your desired gear, down shifting to reduce speed and avoid braking, satisfaction for user interaction with the paddles, etc.

I used to be a die hard 3 pedal egoist - everything else was inferior. For commuter purposes, the 3 pedal setup should be put to rest IMO.

For ease of repair, reliability and durability, manual transmission got no match, but i agree that those points are not really sinificant in an overly complicated german car.
 
Manual transmissions have certain legitimate benefits over automatic. What benefits do rotary phones offer?
They only advantage they had was EMP would not effect them. However does Bell still support Rotary service ?

Sent from my EML-L09 using Tapatalk
 
The markets have spoken and manufacturers have figured out the obvious: most of the people that complain about the death of the manual transmission can't afford/won't buy their products brand new off the showroom floors anyways.

Are you folks also bothered about the disappearance of the CD players in mainstream cars?
 
avec les ecrans 20po qu'on a maintenant, y devrais mettre un lecteur blueray 4k, question d'ecouter un bon film en conduisant.
 
For ease of repair, reliability and durability, manual transmission got no match, but i agree that those points are not really sinificant in an overly complicated german car.

Le coût aussi. Surtout sur des autos sub 30k$.
 
The markets have spoken and manufacturers have figured out the obvious: most of the people that complain about the death of the manual transmission can't afford/won't buy their products brand new off the showroom floors anyways.

Are you folks also bothered about the disappearance of the CD players in mainstream cars?
You should have seen my reaction when I've opened the glove box in my Sportwagen.

What the hell ?

Is it a CD player ?

No it can't ?

Really ?



FUCK YEAHHHHH !!!

Then I've put my Black Sabbath CD and enjoyed the sound quality vs crappy bluetooth

Sent from my SM-G920W8 using Tapatalk
 
You should have seen my reaction when I've opened the glove box in my Sportwagen.

What the hell ?

Is it a CD player ?

No it can't ?

Really ?



FUCK YEAHHHHH !!!

Then I've put my Black Sabbath CD and enjoyed the sound quality vs crappy bluetooth

Sent from my SM-G920W8 using Tapatalk
.

En réalité, c’est un DVD player. Et ça joue les cd en bonus. ;)
 
What's your actual definition of an "auto" transmission? Because in 2018 that seems to be an overly vague term thrown around. Is everything without 3 pedals an auto?

if it changes gears automatically, it's an automatic.
 
if it changes gears automatically, it's an automatic.

Alors, toutes les voitures ayant des leviers de vitesse au volant ou à la console centrale, se sont des voitures manuelles?

Tu actives manuellement les changements de vitesse
 
Alors, toutes les voitures ayant des leviers de vitesse au volant ou à la console centrale, se sont des voitures manuelles?

Tu actives manuellement les changements de vitesse

Arrête de jouer au fin fineau, le sens courant de automatique, c'est tout ce qui n'a pas 3 pédales, that's it. Le sens technique du terme on s'en bat les couilles pour les fins de la discussion.
 
I'll def miss me a nice manual trans.
that feeling of power under your foot when you downshift, let off the clutch slowly..
heel/toe shifts..
that instant gratification after rev matching..
the adrenaline of pulling up to another car, knowing you'll both take off as soon as the light turns green, gripping the shifter, positioning your left foot just right, the anxiety of over clutching or even stalling..
Bref, la boite manuelle is what, to me anyway, makes a car worth driving.
DSG and PDK,s are fun and all, but not for me
 
Arrête de jouer au fin fineau, le sens courant de automatique, c'est tout ce qui n'a pas 3 pédales, that's it. Le sens technique du terme on s'en bat les couilles pour les fins de la discussion.

oui et non.

Tu as 3 pédales en prenant en compte les manettes dernière le volant. La différence est que tu actionnes l'embrayage avec la main au lieu du pied. (Transmission à double embrayage)

Change my mind.
 
oui et non.

Tu as 3 pédales en prenant en compte les manettes dernière le volant. La différence est que tu actionnes l'embrayage avec la main au lieu du pied. (Transmission à double embrayage)

Change my mind.
Tu actives les manettes juste si ça te tente pour te faire croire que tu n'es pas une matante, mais la transmission peut très bien changer à ta place si ça te tente pas. Et quand tu appuies sur upshift, c'est un petit robot qui le fait à ta place, pas toi qui tire manuellement sur le câble qui change le gear grace a tes muscles.
 
Alors, toutes les voitures ayant des leviers de vitesse au volant ou à la console centrale, se sont des voitures manuelles?

Tu actives manuellement les changements de vitesse

si tu changes les vitesses manuellement, oui, c'est une manuelle, que ça soit à la colonne de direction ou à la console.

Si tout ce que tu fait c'est d'activer, ou de laisser ton auto le faire pour toi, c'est une automatique. C'est assez définitif.

Ro822O.gif
 
Je vous lis et il y en a qui sont cute.

Pour moi, une vraie transmission manuelle, c’est 3pedales et une clutch non-hydrolique. Comme dans les Mustang jusqu’à 2004 et les muscle cars.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Je vous lis et il y en a qui sont cute.

Pour moi, une vraie transmission manuelle, c’est 3pedales et une clutch non-hydrolique. Comme dans les Mustang jusqu’à 2004 et les muscle cars.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rajoute sans synchros tant qu'à faire.
 
Je vous lis et il y en a qui sont cute.

Pour moi, une vraie transmission manuelle, c’est 3pedales et une clutch non-hydrolique. Comme dans les Mustang jusqu’à 2004 et les muscle cars.

mais manuelle c'est manuelle, peu importe si la clutch est hydraulique ou non.
 
oui et non.

Tu as 3 pédales en prenant en compte les manettes dernière le volant. La différence est que tu actionnes l'embrayage avec la main au lieu du pied. (Transmission à double embrayage)

Change my mind.

Montre moi une dct que tu peux contrôler la (les) clutch. À ma connaissance tu peux changer les vitesses, mais tu as aucun contrôle sur la clutch. Mon post ne se veut pas arrogant, si ça existe je veux juste le voir.
 
Back
Top