Achat au encan du gouvernement?

donc 15% a l'achat et encore 15% du bluebook a saaq?

This.

Ça me fais rire des fois le prix que l'monde paient pour des véhicules qui n'ont pas eu la vie facile.

T'es as que c'est des vrai dompes. T'en as qui sont "non operating condition" parce que ça traine et que la batterie est morte. C'est hit or miss et t'as pas l'historique d'entretiens qui viens avec.

Si tu penses qu'un char de location a eu la vie dure, un char de flotte c'est encore pire lol. Y'a du monde qui voient ça comme quoi le gouvernement n'as pas pris leur numéro de carte de crédit en otage quand ils leur ont donner les clefs. No fucks were given.

A couple of years ago, I bought a car that was used by a prison functionary in Donnaconna from gcsurplus. He was the only driver and used it to go to QC city and back.

I showed up, asked me if I wanted winter tires for it, filled up the gas tank ( they had a pump onsite at the prison) and I was on my way.

I used it for a while, later gave the car to my dad, it went up to 240k km + and it was still running

It depends on the usage, but I do agree that most of the cars are dumps.
 
Only 1500km yet already scuffed and holes drilled inside. Still though at $53,428 for a Suburban LT Z71 that's $15,000 off a new one which already includes a $5k rebate. There are deals to be had for these 'new' cars.


https://www.gcsurplus.ca/mn-eng.cfm...htype=&lci=&str=1&ltnf=1&frmsr=1&sf=ferm-clos


Same car used $63k


https://www.autohebdo.net/a/chevrol...owCpo&ncse=no&orup=5_15_16&pc=H2T 2Y8&sprx=-2
Yea but it doesn't have a bunch of holes drilled everywhere.. it's priced accordingly because of the damage
 
Moi ce que je veux savoir c'est pourquoi le gouvernement a acheté des esti de Suburban à 70k à part pour flasher devant Trump et Poutine.

Moi j'aurais une flotte de trex pour l'intervention rapide et des karts de golf électrique faits au Quebec pour le reste de la sécurité du g7. Tu sauves 10 millions de dollars et c'est made in Quebec.
 
What's neat is that you can see what people actually paid for the items once the transaction goes through.

IE: There's someone out there who bought a lot of five (5) Ford Escapes for 107 000... I think those were admin cars so they were likely unmolested by the up-fitters.

There are some real head scratchers out there. Like who has $266 000 for a lot of 5 suburbans?!

It's not like the government offers any financing.

People are complaining in the Media that we're losing a shit load of money on these. Seeing as they were likely heavily discounted fleet deals, I'd say they're not doing so badly.
Les seuls caves qui payent autant pour 5 Suburban c'est sûrement un autre organe de l'état qui a racheté les suburban question d'équilibrer le budget entre deux enveloppes.
 
Back
Top