Man says STO bus driver attacked him because he couldn't speak French

illuminance

Legacy Member
An Ottawa man says he was punched in the face by a bus driver in Gatineau, Que., who was angry that he couldn't speak French.
anthony-govas.jpg
Anthony Govas said he was at the de la Gappe transit station Wednesday afternoon when a bus driver with the Société de transport de l'Outaouais (STO) tried to strike up a conversation with him.

Govas told the driver, who appeared to be on a break, that he didn't speak the language — and that led the driver, he said, to accuse him of not respecting people from Quebec.

The driver then punched him at least four times in the face,
Govas said.

"It was a shock," he told Radio-Canada. "I didn't think this was going to happen."

Govas believes he was targeted because he has Asperger's Syndrome.

On the weekend he was sporting a black eye, a split lip, and a scar from where he said his glasses cut into his face.

Complaints driver was impaired

Last Wednesday, an STO driver was arrested at the de la Gappe transit station after police received complaints that he was impaired.

STO driver accused of operating bus while impaired
​​
Gatineau police later told Radio-Canada they were investigating the driver for both driving while impaired and for the alleged assault.

Police said the Crown is still reviewing the file to determine whether charges should be laid.

The driver is currently suspended. The STO said it was aware of both allegations and would be conducting an internal investigation.

'Like he wanted to pick a fight'

Govas told Radio-Canada that he asked the bus driver to leave him alone after their initial interaction.

"I said to him, 'Can you please go back to your bus? 'Cause you're in my face there, my bubble, and you're not supposed to harass people,'" Govas said.

Govas said he moved away, and that's when the bus driver allegedly started punching him.

"It's like he wanted to pick a fight," he said.

Govas said he filed a complaint with police later that day and hopes the driver will be punished, adding he's never had a problem with the language barrier before.

https://www.cbc.ca/news/canada/ottawa/ottawa-man-allegedly-assaulted-bus-driver-gatineau-1.4920068
 
Last edited:
Black eye cut from glasses in his face yet glasses still intact, and only 1 side from the story
 
Wtf l'écriture bleu ça donne mal au yeux avec Tapatalk.

Aussi, 1 side story

Sent from my Moto Z2 Play using Tapatalk
 
hqdefault.jpg
100K a year job (with overtime) - with a union so strong you Can be a bigoted drunk that eventually feels so Empowered that you think its ok to beat your customers - derp
 
Il l’a mérité il a une face à fesser dedans

e96.jpg
 
Black eye cut from glasses in his face yet glasses still intact, and only 1 side from the story

Ok je vais y aller avec une théorie mais faut pas se fier sur moi c’est juste une théorie!

Tsé un black eye tu as pas ca au moment de la fight lol tu as ca le lendemain, faq d’après moi, c’est juste une théorie là mais on jase, d’après moi la photo a été prise le lendemain ou du moins plus tard :rolleyes:

Ah pis tu vas faire le saut avec le punch que j’ai gardé pour la fin, mais d’après moi vu que la photo a été prise plus tard parce que les médias qui ont pris la photo/vidéo étaient surement pas présents au moment de la fight, OSTI YA CHANGÉ DE LUNNETTES!!!

On jase la
 
Un alcolo vs un aspie...


Pas pour rien que pour devenir chauffeur de la STM le premier critère c'est le service à clientelle et pas avoir le classe 3.
 
Un alcolo vs un aspie...


Pas pour rien que pour devenir chauffeur de la STM le premier critère c'est le service à clientelle et pas avoir le classe 3.

Et la logique derrière le fait de pas avoir de classe 3 c'est quoi ?
 
Et la logique derrière le fait de pas avoir de classe 3 c'est quoi ?

Conduire un autobus pour obtenir une classe 3, ça s’apprend. Par contre, le savoir-être, le service à la clientèle, c’est plus difficile à développer que de savoir conduire un autobus.

Aussi, il y avait un temps où les chauffeurs d’autobus du STM étaient embauchés parce qu’ils avaient une classe 3 et zéro en service à la clientèle (des truckers). Ça a été un fiasco.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
de quoi vous parlez de classe 3. un autobus ça prend une classe 2 minimum
0a23786757216becdf672a2bd1b5ab43.jpg


Sent from my SM-N960W using Tapatalk
 
Pour conduire un bus de ville, c’est un classe 2F que ça prends.


Edit: on a posté en même temps


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Ça parlait de classe 3, j’ai juste repris en pensant que c’était cette classe là.

De toute façon, le STM avait jadis embauché des truckers pour chauffeurs d’autobus et ça a été de la marde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Même dans mon cours pour ma classe 1 ils nous ont dit que la stm préfère embaucher du monde et les former eu même que de prendre le monde avec une classe 1. ca a peut être changer maintenant mais de tout façon je connais pas beaucoup de camionneur qui aimerai ça dealer avec le monde

Sent from my SM-N960W using Tapatalk
 
Back
Top