Self check out: A conversation

Costco takes very good care of their employees. They are some of the best remunerated employees in non commission based retail. Costco itself values all of it's employees and actually employs a form of vertical integration in their hiring practices. Its extremely rare for Head Office to hire someone that hasn't worked in one of their warehouse buildings. They want all of their employees to be exposed to as much of the day to day operations as possible.

Costco in turn ingrains in their warehouse workforce that Costco doesn't have customers but rather members, and that all of your time on site should be used to improve each and every member's experience. Costco store managers can do very well for themselves. There is only one per warehouse site but they can make $150k - $180k, however the hours are grueling.

They also rotate around to different parts of the store so everyone knows where everything is, has done various jobs (Exception is pharmacy, Garage, Butcher and bakery)
 
I expected better from someone usually grounded in their responses. Oh well. And as for margins, do you know how much margin Loblaws proper makes on a carton of orange juice? I'll await your response and then we can discuss how they are the lowest in whatever industry you are referring to in your statement.

I'm usually torn on the issue but usually end up with the following conclusions:

I'm with MrSpace on the "who cares that they target advertise to you". I too appreciate seeing an ad that may actually help me and I occasionally click on them. For example there was a sale on Canon lenses "Best in Glass event" and I was genuinely interested to see what they had to offer. I went, the deals were average and I closed the tab. The website got paid, Canon had a pair of eyes on their deals which may have resulted in a conversion and there's nothing diabolical about it.

That said it is a slippery slope. What's to say that the government doesn't one day contact Provigo/Loblaws to obtain all their info to see who's been drinking to much soda or not enough vegetables.Look at that fucker Trudeau green lighting the banks to hand over all transaction details un-anonymized.

Solution is to anonymize at the source. Have it so that anybody asking for the data receives that "User 9874jhiuy3hr4" regularly buys X not that John Smith likes to buy X. From there anybody can get a hold of that information without compromising the privacy of the user they collected it from.
 
Yeah we're just missing the part where we can convert energy into matter.

that's not how for the moment "it works" I know it's in experimental phases/has lots of limitations and far away from any sort of finished product.

however that's not what I understood from lg's post, I thought he was talking of more like a hybrid between the experimental tech we're working on it and current 3d printers, guess I misunderstood, if referring to replicators star trek style than it will be a while before that...
 
I'm usually torn on the issue but usually end up with the following conclusions:

I'm with MrSpace on the "who cares that they target advertise to you". I too appreciate seeing an ad that may actually help me and I occasionally click on them. For example there was a sale on Canon lenses "Best in Glass event" and I was genuinely interested to see what they had to offer. I went, the deals were average and I closed the tab. The website got paid, Canon had a pair of eyes on their deals which may have resulted in a conversion and there's nothing diabolical about it.

That said it is a slippery slope. What's to say that the government doesn't one day contact Provigo/Loblaws to obtain all their info to see who's been drinking to much soda or not enough vegetables.Look at that fucker Trudeau green lighting the banks to hand over all transaction details un-anonymized.

Solution is to anonymize at the source. Have it so that anybody asking for the data receives that "User 9874jhiuy3hr4" regularly buys X not that John Smith likes to buy X. From there anybody can get a hold of that information without compromising the privacy of the user they collected it from.

The biggest issue I have is that they can profit of off the data. We are led to believe that in aisle check out is to benefit the customer, when the only care in the board room is "how many different parameters can I tease my suppliers with, and how much can I charge them for it". The customer isn't even a point of discussion.

Its much along the same lines as the charitable donation racket that large retail chains operate at the cash. It's always for a children related charity, and when they ask you if you want to donate $1 after buying $150 in groceries, $100 of which was on indulgences, you feel like an @sshole if you say no. But all donations under $20 don't yield a charitable tax receipt. So all of those <$20 donations are tabulated over the course of a week or 2, and then submitted in one lump sum on behalf of this large corporation. Then you read about how Walmart gave 2 million dollars to some kids charity, and they net the taxable benefit for the donation at the end of the year. Gross.
 
Je déteste les self checkout. C'est long en esti pour rien.

Si ya une méga file à une caisse et que le self checkout est libre, PEUT-ÊTRE que je vais y aller mais ça va dépendre de ce que j'ai acheté.

À l'épicerie, si tu achètes des fruits et légumes, ça va te prendre un temps interminable d'entrer les codes et de les peser. Un caissier, ça lui prend quelques secondes tout au plus.

Si t'as un seul item, c'est bien moins long aller à la caisse que de prendre le self checkout aussi.

À la caisse, t'arrive, le commis scan ton item, tu présente ta carte pis tu paye avec paypass.

Au self checkout, criss que c'est long.

- Bienvenue au système de blablabla, appuyez ici pour commencer
- 100 questions plus tard, tu peux scanner ton item
- 30 questions plus tard, tu peux payer
 
It's just jobs that change. The Self Check-Out bye itself requires jobs to be eng., made, supported, etc, etc, etc.
 
What's coming is app based shopping.

No more check out! Scan in the aisles!

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk

J'ai essayer ca en france c'est nice.


Ta une zapette, tu scan ton épicerie et tu la met dans le sac direct dans ton panier dans l'allée, tarrive a caisse, tu donne la zapette, tu paye tu décalisse meme pas besoin de vider le panier.
 
Yen as quand meme des job pour les "attardé "

L'oncle autiste sévère de ma blonde as une job. Il travail en horticulture un truc du genre.

Metons chez cintas il engage des handicapés pour placer et trier les cintres etc.

FYI, il y a plus de 400 entreprises adaptées sur le territoire Québécois.
 
It's just jobs that change. The Self Check-Out bye itself requires jobs to be eng., made, supported, etc, etc, etc.
Exact. Le monde on peur des robots mais en bout de ligne sa cree des emploie pour les ing. Les programeur système etc etc.

Exemple un robot qui fait une seule pièce a pris la place de 2 job mais il as fallue 4 personne pour le cree et programmé. En bout de ligne oui ya moin de job plus entry level mais moin de job touy cour non

Envoyé de mon SM-G950W en utilisant Tapatalk
 
Je DÉTESTE les self check out. Surtout dans les épiceries:

-Il y a souvent un bug avec la caisse ou avec la balance, alors tu as le/la superviseur des caisses libre-service qui doit venir te voir pour pitonner 2-3 choses sur son écran... C'est drôle, c'est toujours le samedi ou dimanche plein de clients que ça arrive.
-Les fruits et légumes n'ont pas toujours leur code produit et je ne suis pas autiste, alors je ne peux pas me rappeler historiquement chaque code par coeur, alors on a pas le choix d'appeler le /la superviseur
-Pour la plupart des clients, il y a un manque de coordination et cohésion entre scanner l'article et le mettre dans le sac, des fois, c'est très long.

Honnêtement, dans la grande majorité des cas, c'est plus vite passer par la caisse avec service.
 
Le self checkout chez Sobeys est vite et top notch.

Les autres que j ai essayer sont ultra slow.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 
Je DÉTESTE les self check out. Surtout dans les épiceries:

-Il y a souvent un bug avec la caisse ou avec la balance, alors tu as le/la superviseur des caisses libre-service qui doit venir te voir pour pitonner 2-3 choses sur son écran... C'est drôle, c'est toujours le samedi ou dimanche plein de clients que ça arrive.
-Les fruits et légumes n'ont pas toujours leur code produit et je ne suis pas autiste, alors je ne peux pas me rappeler historiquement chaque code par coeur, alors on a pas le choix d'appeler le /la superviseur
-Pour la plupart des clients, il y a un manque de coordination et cohésion entre scanner l'article et le mettre dans le sac, des fois, c'est très long.

Honnêtement, dans la grande majorité des cas, c'est plus vite passer par la caisse avec service.

Moi j'i vais seulement si il as personne et que j'ai pas plus que 1 sac.

Par contre pour fruit et legume tu peut tapper recherche et écrire metons concombre et il va te trouvé le code pas besoin de la superviseur
 
Moi j'i vais seulement si il as personne et que j'ai pas plus que 1 sac.

Par contre pour fruit et legume tu peut tapper recherche et écrire metons concombre et il va te trouvé le code pas besoin de la superviseur

faux... En tout cas, les épiceries à côté de chez nous ont changé leur génération de U-SCAN et maintenant, tu n'as plus l'option de recherche dans les fruits et légumes. Tu dois marquer le code... C'est de la criss de marde. Ok, les bananes, Poivrons et Brocoli, on le sait par coeur, mais pas le reste.

En passant, il y avait une madame qui essayait de scanner son argent pour payer. La conne a même appelée la superviseur pour savoir pourquoi ça ne fonctionnait pas.
 
Ah bin mon provigo sa fonctionne mais j'achette pas de legume la bas casiment. Toujours vraiment trop cher.


Pis fucking lol scanner sont argent

Envoyé de mon SM-G950W en utilisant Tapatalk
 
Je DÉTESTE les self check out. Surtout dans les épiceries:

-Il y a souvent un bug avec la caisse ou avec la balance, alors tu as le/la superviseur des caisses libre-service qui doit venir te voir pour pitonner 2-3 choses sur son écran... C'est drôle, c'est toujours le samedi ou dimanche plein de clients que ça arrive.
-Les fruits et légumes n'ont pas toujours leur code produit et je ne suis pas autiste, alors je ne peux pas me rappeler historiquement chaque code par coeur, alors on a pas le choix d'appeler le /la superviseur
-Pour la plupart des clients, il y a un manque de coordination et cohésion entre scanner l'article et le mettre dans le sac, des fois, c'est très long.

Honnêtement, dans la grande majorité des cas, c'est plus vite passer par la caisse avec service.

Pas compliqué mon truc c'est que toute est du #4011 :rofl:
 
Il doit avoir un osti de paquet de monde qui font ça je suppose.. "oublier" de scanner un article ou prendre un code d'un article moins cher.
 
Back
Top