FRAM oil filters suck badly then.

Tout les Fram ne sont pas pareils... j'avais 2 filtres Fram du même # de pièce acheté au même endroit, un fait en Chine et l'autre au Canada. Celui de Chine était de la scrap comme dans le video, celui du Canada semblait de bonne qualité.

Si vous achetez des filtres Fram pcq sont pas chers, au moins assurez vous de pas avoir un chinois!
 
C'est probablement le 56ieme sujet a ce propos sur MR. Oui Fram c'est de la marde. Oui plein de gens vont te dire qu'ils ont eu aucun problème avec leur Fram. De mon côté je préfère mettre 4$ de plus pour de la qualité. Jet met du OEM.

Un jour, j'avais acheté un fram, parce que les filtre mobil1 était pas en spécial. 6000km plus tard, mon filtre était défoncer.
d74678c6af729a6380630ce889a80106.jpg
 
This fkn thread again, used them for many many years, hundreds of thousands of KMs in various vehicles, never had a single engine issue. Maybe i was just lucky, idk.

*never had a leak like posted above with much more mileage on the filter, ever.
 
Last edited:
Me too I used FRAM on my Sidekick and Subaru forever and never had issues. But the video speaks for itself, personally from now on I'll get the NAPA or OEM ones.
 
Les FRAM orange sont mauvais mais ils font la job.

Le problème c'est le prix. Ils sont 2 fois trop cher pour ce que c'est.

Les FRAM XG ont de l'allure.
 
Wix, Amsoil ou OEM.
Pus jamais du Fram depuit que j'ai vue pes dommages que ca peut causé.

Envoyé de mon SM-G930W8 en utilisant Tapatalk
 
J'ai toujours utilisé OEM honda bleu, sinon Napa gold. Sur mon pick-up je sais pas, c'est le dealer qui changent l'huile pi yer garanti
 
i don't know about the quality but they are often used in multi million dollars classic Ferraris because it was the standard equipment on them


80-45874d1385698199_k_n_lifetime_reusable_oil_filter_honda_pilot_fof_d92e2d78a3e8b62e90b5f24909e24215922ae913.jpg


ecef1656dd9b38e3401c8541b630e9b02604881a.jpg
 
My experience with fram filters have been blown engines, keeping in mind of the engines I have blown up all had fram filters. Is that because they are bad....maybe...maybe soemthing else. But 3 windowed engine with fram filters...Ill buy the OEM or KN.
 
To be fare though. I rather see someone changing oil with even a meh filter vs not changing at all...
 
I've been using nothing but OEM for years now.

I assume Fram has different qualities of filter out there. I doubt the cheap FRAM filter you're buying at Wal-Mart is the same one people are using in their classic Ferraris. Even with my OEM filter there are 2 versions with the same part number. One made in Japan, one made in Malaysia or something. They use different materials inside.
 
should be illegal to build and sell garbage as an actual product.

I've used OEM filters for quite some time now.
 
Back
Top