Question concernant les extincteurs

JON

Legacy Member
J'aimerais savoir lorsque que l'on parle d'un extincteur 10BC ou 40BC, je sais ce que le B et le C veulent dire, mais le 10 et le 40 quel en est la définition.

J'ai cherché sans succès, je pensais que c'était la grosseur de l'extincteur (la quantité contenu dans celui-ci) mais ça ne semble par être ça car un 40BC peu avoir la même grosseur qu'un 10BC

Merci
 
J'aimerais savoir lorsque que l'on parle d'un extincteur 10BC ou 40BC, je sais ce que le B et le C veulent dire, mais le 10 et le 40 quel en est la définition.

J'ai cherché sans succès, je pensais que c'était la grosseur de l'extincteur (la quantité contenu dans celui-ci) mais ça ne semble par être ça car un 40BC peu avoir la même grosseur qu'un 10BC

Merci

C'est le poids du materiel qui est dedans.

Un 5BC par exemple t'as 5 livres de materiau qui peut eteindre des feux de type B et C.
 
cest le rayon defficacité selon moi.

10BC , efficace a 10 metre pour les matiere correspondant a son grade B ET C.

40 BC serait efficace a 40 metres. dure a croire!

edit: en pieds et non en metre.
 
The number associated with the classification rating on the fire extinguishers is a direct relationship in the overall effectiveness of that fire extinguisher against that particular class of fire. There is said to be a relationship in the area of a fire that a fire extinguisher can extinguish and it rating. That relationship is 0.1 meters of fire per rating for class A fires. In other words a 30-A rating would typically test out to handle a fire of 3 square meters. The ratings in class B and C fires are more related to the square footage and a different type of fire. Therefore, there is no good comparison between class A and class B or C fires. The rule of thumb still applies to both in the larger the number, the more effective.


Class A - Solid materials such as wood, card, paper, fabric, etc.
Class B - Flammable liquids including kerosene, oils, petrol, paints, diesel, etc.
Class C - Electrical fires
Class D - Combustible metals or alloys, such as potassium, magnesium or titanium.
 
The number associated with the classification rating on the fire extinguishers is a direct relationship in the overall effectiveness of that fire extinguisher against that particular class of fire. There is said to be a relationship in the area of a fire that a fire extinguisher can extinguish and it rating. That relationship is 0.1 meters of fire per rating for class A fires. In other words a 30-A rating would typically test out to handle a fire of 3 square meters. The ratings in class B and C fires are more related to the square footage and a different type of fire. Therefore, there is no good comparison between class A and class B or C fires. The rule of thumb still applies to both in the larger the number, the more effective.


Class A - Solid materials such as wood, card, paper, fabric, etc.
Class B - Flammable liquids including kerosene, oils, petrol, paints, diesel, etc.
Class C - Electrical fires
Class D - Combustible metals or alloys, such as potassium, magnesium or titanium.

Donc si je te comprend bien un extincteur 40BC va être en mesure d'étenidre un feu sur une plus grande superficie qu'un extincteur 10BC, même si les deux extincteur peuvent être des 5lbs
 
Pourquoi ils vendent des extincteurs 5BC qui auraient un rayon d'action de 50cm2? C'est plus ou moins inutile, en fait tu vas scrapper ta maison avec de la poudre seche quand tu pourrais etouffer ca avec ta nappe de cuisine.

Et si c'etait simplement les numeros de modele selon les fabriquants.
 
Pourquoi ils vendent des extincteurs 5BC qui auraient un rayon d'action de 50cm2? C'est plus ou moins inutile, en fait tu vas scrapper ta maison avec de la poudre seche quand tu pourrais etouffer ca avec ta nappe de cuisine.

Et si c'etait simplement les numeros de modele selon les fabriquants.

C'est plus pour le travail, au Québec dans un poste d'essence il doit y avoir au-moins 2 extincteurs 10BC et en Ontario il doit y avoir 2 extincteurs 40BC. Je pensais que c'était le poids ou la quantité contenu dans l'extincteur mais ça ne semble pas être le cas et je n'arrive pas à trouver une réponse clair
 
https://www.guardianfireprotection.com/blog/numbers-fire-extinguisher/

Fire Extinguisher Classes
The letter on a fire extinguisher indicates its classification:

Class A puts out ordinary combustible fires (wood, paper, plastic, etc.)
Class B puts out flammable liquid fires (oil, gas, petroleum, etc.)
Class C puts out electrical fires
Class D puts out combustible metal fires (magnesium, titanium, potassium, sodium, etc.)
Class K puts out cooking fires ignited by flammable oil and grease
Since Class A, B, and C fires are all found in conventional homes and businesses, ABC fire extinguishers are designed to put out all three types of fires.

Fire Extinguisher Size Ratings
You might come across a fire extinguisher labeled 4A:20B:C. The numbers indicate the size rating of each extinguishing agent. Here’s how it works:

The Class A size rating represents the water equivalency. Each number represents 1 ¼ gallons of water. For instance, 2A means the extinguisher is just as effective as 2 ½ gallons of water. 4A is equivalent to 5 gallons of water.
The Class B size rating indicates the square footage the extinguisher can cover. 20B means that as long as you sweep the nozzle side to side, there is enough extinguishing agent inside the canister to provide 20 square feet of coverage.
There is no size rating for Class C. After all, a Class C electrical fire is nothing more than a Class A or Class B fire with energized components requiring a non-conductive extinguishing medium. To effectively fight Class C fires, choose your extinguishers based on the Class A and Class B size ratings.
There is also no size rating for Class D fires. The effectiveness is detailed on the nameplate based on the specific combustible metal for which the extinguisher is recommended.
Get Help Purchasing the Right Fire Extinguishers
Let Guardian Fire Protection assist you in selecting code-compliant fire extinguishers for your business. We can advise particular types and sizes based on your building’s square footage and fire risks. For the help you need, please contact us today. We have over 30 years of experience helping Maryland, DC, and Virginia business owners achieve optimal fire safety and code compliance.
 
Thank you

but is a 40BC fire extinguisher automatically bigger than a 20 or 10BC, by logic it seems to me that yes because it allows a greater radius of action
 
Back
Top