5G is coming despite health warnings from scientists

I was reading up some tech papers on the upcoming 5G networks, when something caught my eye: It's going to use the same frequencies as those used by the US military to flush out terrorists from caves in Afghanistan. The military sent out 5G radiation that had some major health effects on the terrorists, forcing them to come out.

This is alarming because if used improperly (i.e. crowd control?) these rays can actually be quite hazardous.

It gets worse: there are plans to send up 20.000 satellites to inondate the surface of the planet in 5G radiation, basically creating a grid that will not only allow anyone with access to the data collected, to track anyone else, but also put this data at risk of hackers or foreign military forces being able to access it.

They are basically planning to cover the planet in untested, 5G radiation.

https://es-ireland.com/5g-5th-generation-greater-dangers/



This worries me to an extent.

Being tracked isn't a huge problem, hey if you don't want to be tracked: Just turn off your phone...

What bothers me is that there is a potential for any military that wants to and has access to this grid, to be able to turn it into a VERY damaging "death ray." Maybe this is what Tesla had in mind when he said in his papers that he had discovered a "death ray" that scared him so much that he destroyed all his research on it.

Discuss.

I was sent this article at work like a week ago. I've read it for entertainement while sitting in the plane awaiting for de-icing at YUL. First of all, just imagine the kind of expenditure it would take one, to build 20,000 satelites and two, send them into orbits. Then the article states 5g won't reach more then 300 meters. Hmm, the distance between surface of the earth orbit altitude is unknown to me but I do know for sure that it is a LOT higher then 300 meters. Also, a UE will not transmit more then 200mW of output and it very rarely ever does so. The RF conditions have to be very bad or be quite a bit far away from the serving cell. Also when the UE is idle, it's not transmitting anything unless you got apps in the background using network ressources. In fact, when idle, the EPS core doesn't even know your phone exists and your phone will just listen to the paging channel,2 or 3 times (depending on operator settings) for every chunk of 10ms and even that is passive listening. Only if it needs to acess network ressources will it start transmitting.

5g will be faster yes but it's main goal is mostly spectral and energy efficiency.
 

I watched that last week, not news to me - I've been around since before pagers were a thing. I know better than to keep a phone in my pocket all the time. It's usually on my desk or on a table at home.

It's very easy to scare people on things they don't understand. Not knowing the difference between ionizing and non-ionizing radiation is the first of many in this topic.

At what frequency does radiation become ionizing?
 
Telus m'ont rencontré la semaine passée. Voici ce qu'ils m'ont dit :

Le 5G sera la connexion principale inter-site et la fibre optique deviendra votre relève.


TABARNAK qui faut être retardé LOL
 
Telus m'ont rencontré la semaine passée. Voici ce qu'ils m'ont dit :

Le 5G sera la connexion principale inter-site et la fibre optique deviendra votre relève.


TABARNAK qui faut être retardé LOL

toute les compagnie sen vont vers le sans fils haute vitesse. Les ISP installe des smalls cells dans les poteaux maintenant. Le futur veut que toute va etre sans fils pi en clouds.
 
toute les compagnie sen vont vers le sans fils haute vitesse. Les ISP installe des smalls cells dans les poteaux maintenant. Le futur veut que toute va etre sans fils pi en clouds.

Qui aille chier le futur.

Cris que je plain le monde qui backup dans le cloud. 0 pratique.

Ta un threat interne, tu coupe le net.... Si faut tu restore t'es dans la calice de marde.....
 
Qui aille chier le futur.

Cris que je plain le monde qui backup dans le cloud. 0 pratique.

Ta un threat interne, tu coupe le net.... Si faut tu restore t'es dans la calice de marde.....

Lol on est plus en 1998.

Les infrastructures cloud comme Azure/AWS sont et seront toujours à des années lumières en terme de sécurité / backup de ce que tu peux gérer toi-même avec tes petits serveurs onprem.

Tu as beau avoir mis 3 millions en infrastructure pour avoir 1 data center physique avec 3 autres data centers en redondance/backup et toute la poutine de sécurité que tu veux, tu batteras pas l'infrastructure de MS/Amazon lol.

Tu as des équipes dédiées qui monitorent et mettent à jour daily l'infra au niveau sécurité, tes serveurs/backup sont répliqués/redondants sur des milliers de serveurs dans le monde, géolocalisés où tu veux etc...

Je ne peux pas m'empêcher de faire un petit sourrire en coin quand j'entends des system admin qui ont peur pour leur job et qui prétendent avoir une meilleure infra que celle de Microsoft...

Le cloud ca a ses avantages et ses inconvénients mais faut arrêter de penser qu'on est plus safe sur son réseau onprem de PME
 
Lol on est plus en 1998.

Les infrastructures cloud comme Azure/AWS sont et seront toujours à des années lumières en terme de sécurité / backup de ce que tu peux gérer toi-même avec tes petits serveurs onprem.

Tu as beau avoir mis 3 millions en infrastructure pour avoir 1 data centers physique avec 3 autres data center en redondance/backup et toute la poutine de sécurité que tu veux, tu batteras pas l'infrastructure de MS/Amazon lol.

Tu as des équipes dédiées qui monitorent et mettent à jour daily l'infra au niveau sécurité, tes serveurs/backup sont répliqués/redondants sur des milliers de serveurs dans le monde, géolocalisés où tu veux etc...

Je ne peux pas m'empêcher de faire un petit sourrire en coin quand j'entends des system admin qui ont peur pour leur job et qui prétendent avoir une meilleure infra que celle de Microsoft...

Aucunement peur de ma job.


Ce sera une décision d'entreprise, pas la mienne.

Tsé ma réplication sur 3 sites je trouve ça pas pire on est une moyenne entreprise au faite. Le plus gros data lost qu'on peux avoir c'est 2 heures. Le CA vis bien avec ça.

Je backuperais dans le cloud en 2ième, mais garderais onprem.

C'est ce qui va arrivé éventuellement. Exchange et backup secondaire on cloud. Le trouble c'est les connexion des ISP qui sont so so. On est dans un champ.

T'es un consultant ?
 
Lol on est plus en 1998.

Les infrastructures cloud comme Azure/AWS sont et seront toujours à des années lumières en terme de sécurité / backup de ce que tu peux gérer toi-même avec tes petits serveurs onprem.

Tu as beau avoir mis 3 millions en infrastructure pour avoir 1 data center physique avec 3 autres data centers en redondance/backup et toute la poutine de sécurité que tu veux, tu batteras pas l'infrastructure de MS/Amazon lol.

Tu as des équipes dédiées qui monitorent et mettent à jour daily l'infra au niveau sécurité, tes serveurs/backup sont répliqués/redondants sur des milliers de serveurs dans le monde, géolocalisés où tu veux etc...

Je ne peux pas m'empêcher de faire un petit sourrire en coin quand j'entends des system admin qui ont peur pour leur job et qui prétendent avoir une meilleure infra que celle de Microsoft...

Ah pour ça, les infrastructures sont fiables. Mais la sécurité des données elle-mêmes? Bon chance pour garantir la sécurité de quelque chose dont tu ignores jusqu'à la localisation physique.
 
Ah pour ça, les infrastructures sont fiables. Mais la sécurité des données elle-mêmes? Bon chance pour garantir la sécurité de quelque chose dont tu ignores jusqu'à la localisation physique.

En plus si il ont un problème de sécurité, je peux te GARANTIR que tu le saura pas en tabarnak !

C'est bien beau le cloud, mais faut avoir confiance en cris a l'intervenant au boutte.
 
Vous êtes pas mal off-topic les boys. Le thread est sur le 5G et comment il va permettre au deep state de contrôler la population.

5G_depopulation_415x187.jpg
 
Ah pour ça, les infrastructures sont fiables. Mais la sécurité des données elle-mêmes? Bon chance pour garantir la sécurité de quelque chose dont tu ignores jusqu'à la localisation physique.

La sécurité des données est beaucoup plus avancée dans le cloud également, rien à voir avec la localisation de tes données...Tsé des géants comme Microsoft/Azure n'ont pas le choix d'être compliant avec des millions de contraintes légales de pleins de pays différents, donc leur systèmes n'ont pas le choix de pouvoir gérer toutes les différentes réalités.

Le meilleur exemple c'est GDPR (la nouvelle régulation européenne sur le data privacy), les plateformes cloud n'ont pas eu le choix, légalement, de s'adapter pour respecter la régulation GDPR. Du jour au lendemain la plateforme doit offrir un moyen de classifier/protéger/monitorer l'information sensible, PII, data loss prevention, breach notifications blablabla...Pour les gens qui n'ont pas de data en europe il n'y a pas trop de problème mais pour les grosses business qui en ont, le cloud devient rapidement intéressant pour t'aider à gérer le tout.

La grosse différence avec le cloud c'est que du jour au lendemain tu t'expose à beaucoup plus de pirates qui vont s'essayer sur ton domaine qui est maintenant publique, donc toutes les notions de MFA etc deviennent essentielles comparativement à quand tu es dans ton champs et que personne connait l'existence de ton réseau...Par contre comme je dis l'infra du cloud est pas mal plus gearé que ton infra onprem pour être prête à recevoir tout ce beau monde. Des algo de détection de brute force/DDOS/etc bref...


Vous êtes pas mal off-topic les boys. Le thread est sur le 5G et comment il va permettre au deep state de contrôler la population.

5G_depopulation_415x187.jpg

Tu as raison lol back on topic
 
Last edited:
I watched that last week, not news to me - I've been around since before pagers were a thing. I know better than to keep a phone in my pocket all the time. It's usually on my desk or on a table at home.



At what frequency does radiation become ionizing?

I don't know precisely but it is at much higher energy. What emf CAN do, is resonate with water molecules. It moves them around, that movement causes friction with surrounding molecules, friction=heat. Therein lies the potential problem. If you get exposed to enough energy from emf, you skin could melt or burn but we're talking about power such as what you have in a microwave (1200W.) So this max output of 200mW from you phone is ions into the safe buffer. Not only that, this 200mW is over spread spectrum. If you want an image that's easy to understand, if you take the entire weight of your car and support it all on a 1 inch diameter peg, it will poke a hole into the pavement. But if you spread the weight of your car over four tires, that are each 8 inch wide, the pavement will easily support it. So spread spectrum has energy being transmitted over a broader channel rather then focused on a narrower channel.
 
J'ai lu que les médicaments homéopathiques peuvent nous protéger des radiations 5G. Mais juste les plus puissants comme les 200CH (comme Oscillococcinum).
 
Vous êtes pas mal off-topic les boys. Le thread est sur le 5G et comment il va permettre au deep state de contrôler la population.

https://m.eet.com/media/1306024/5G_depopulation_415x187.jpg

Je sais que tu niaise mais plus serieusement il y a des limites a la vie privee qui devront etre etablies avant de rendre le 5g publique car ce sera beaucoup plus intrusif comme systeme. Pour econimiser les ressources reseau et energetiques, de l'IA est implentée dans le core du reseau. Example, le reseau va savoir que tu dors du lundi au vendredi entre 23h et 7h. Ben le reseau t'enverra pas de notifications twitter, facebook, emails etc, etc entre 23h15 et 6h45 sauf si tu te leve et tu prends ton cell dans tes mains.
 
J'ai lu que les médicaments homéopathiques peuvent nous protéger des radiations 5G. Mais juste les plus puissants comme les 200CH (comme Oscillococcinum).

Attention, le oscillo machin est efficace UNIQUEMENT quand la lune decroit et que le soleil est en verseau.
 
I watched that last week, not news to me - I've been around since before pagers were a thing. I know better than to keep a phone in my pocket all the time. It's usually on my desk or on a table at home.



At what frequency does radiation become ionizing?

High energy ultraviolet and above are ionizing. So like Xrays, gamma rays. Petahertz scale, we're far, far from that. Also frequency is the wrong way to think about it anyway, you need to look at energy being radiated and energy at x mm depth in the tissue.


You really should worry more about the sun than man-made RF sources.

About that CBC video, they neglected an important aspect: the antenna in most phones is at the bottom, the farthest possible point from your body when you're talking on the phone (which is when it's actually transmitting meaningful amounts of RF). This is so your head doesn't block the signal, but it also means that most of the 200mW transmission radiates all around you and like 10% actually enters your head. So 20mW. That's less than nothing. So when the CBC measured output on a flat surface, the test doesn't represent reality of phone use.

If it's in your pocket, it's not transmitting more than small bursts here and there.
 
High energy ultraviolet and above are ionizing. So like Xrays, gamma rays. Petahertz scale, we're far, far from that. Also frequency is the wrong way to think about it anyway, you need to look at energy being radiated and energy at x mm depth in the tissue.


You really should worry more about the sun than man-made RF sources.

but how many slaps do you need to cook a chicken with kinetic energy?


9hVMMp3.jpg
 
^^ technically incorrect because your hand would absorb half or more of the energy so you'll have halfcooked chicken pieces and a half cooked hand (pieces).
 
Last edited:
Back
Top