CBC article about electric cars.

PsychoBandito

New member
The article is pretty normal stuff, but I found these 2 statements very contradicting. One says you save 3-5k a year, but then it says the cost of a speed charger is 10$ per 100km, which is about 8.5l/100km with today's prices, which is fairly high compared to the small econo hatches.

Even with the 3$ overnight, you're not saving 5k a year.

Anyone have any real world numbers to compare?

Screenshot_20190226-191553_Chrome.jpgScreenshot_20190226-191542_Chrome.jpg
 
CBC has become a joke... Tomorrow they'll have an article on why electric cars are not viable... Then another article spreading lies about a certain Canadian Airline


The trick with EVs is to charge at home as much as you can at free locations. Obviously
 
10$/100km ça me semble élevé, c'est clairement moins chère au arénas de la ville mais c'est pas "supercharger" non plus...
 
Tu peux lire mon topic sur ma Tesla Model 3, ca va plus te donner la réalité!

Mais rapidement:

Charger a un Supercharger (qui coute cher) pour avoir 100km ca me coûte 3.20$

Charger a la maison est beaucoup moins cher; ca me reviens a 0.015$/km donc 1.50$ du 100km.
 
Tu peux lire mon topic sur ma Tesla Model 3, ca va plus te donner la réalité!

Mais rapidement:

Charger a un Supercharger (qui coute cher) pour avoir 100km ca me coûte 3.20$

Charger a la maison est beaucoup moins cher; ca me reviens a 0.015$/km donc 1.50$ du 100km.
.15c per 100km... Fackk... Is your charger timed for off peak?
 
J'sais pas comment il calculent leur 3-5K par annee... Mais la moyenne c'est 14 300 km/annee au Quebec (statistique 2008). Considerent que la grande majorite des veichules sur la route utilise du 87 d'octane, avec un prix moyennant $1.20/L, si on assume une moyenn de 10L au 100km (qui est plus eleve que la realite de nos jours), ca equivaut a $1716. Meme si on y va avec un 25% de plus en mileage, et qu'on monte le prix moyen a $1.25, ca revien quand meme qu'a $2234. On est encore loin du $3000-$5000.
 
J'sais pas comment il calculent leur 3-5K par annee... Mais la moyenne c'est 14 300 km/annee au Quebec (statistique 2008). Considerent que la grande majorite des veichules sur la route utilise du 87 d'octane, avec un prix moyennant $1.20/L, si on assume une moyenn de 10L au 100km (qui est plus eleve que la realite de nos jours), ca equivaut a $1716. Meme si on y va avec un 25% de plus en mileage, et qu'on monte le prix moyen a $1.25, ca revien quand meme qu'a $2234. On est encore loin du $3000-$5000.

C'est parce que t'as oublier le cout d'offset ta pollution en achetant des crédits carbonnes et que t'as pas pris en ligne de compte 10min par semaine de perte de productivité aux stations services (d'une valeur approximative de $100/hr.)
Sans compter le cout de 12 changements d'huile annuellement. Parait que c'est beaucoup d'entretiens les moteurs a combustion interne.
 
Sarcasm? Sarcasm.

EDIT - Tant qu'a calculer les services/changement d'huile pour le fun...j'ai aussi vu les services recommander bi-annuel pour la Model 3

52637197_10216135116385533_6632145793899823104_n.jpg
52961873_10216135113345457_6591822721074593792_n.jpg
 
assez facile de voir si un EV est financièrement avantageux pour toi ou non. Il y en a que oui, et ils s'en crissent, et d'autres que non, mais préfèrent roulent sans emissions.

Mais en général, pour la grande majorité des gens au Québec, ça vaux en masse la peine. Pas 3k-5k/an, mais facilement $500-$1000 en moyenne.

#doyourowncalculation
 
CLEMENT is the exact template we can all use to do real world math if it makes sense for each of us or not, these articles should be following him if anything...

the guys doing stupid mileage on his Model3 and is doing all the math, his break even point in mileage and time will clarify everything for us (at least for the Model 3 that is), but all other EVs you'll be able to do some kind of math around his numbers and then see if it makes sense

I was looking at the Model3 but CLEMENT made me realize it wasn't logical for me to make that move right now, I do an average of 22k/year....unless you're loaded with $ and want to treat yourself to a luxury, then it doesn't make sense

my friend does 32-35k a year and I see his math as well (Model3) and it totally makes sense for him as well
 
Sneaky! It's all about how they word it. "The savings on gas is around $3000 to $5000 for the average driver". Despite being an inflated number since the average drive probably spends around $3000 yearly on gas, it's still a true statement because you will be spending $0 on gas. They did not indicate how much money you will save per year, they just pointed out the obvious fact that you will no longer be buying gas in you drive an EV. Basically, that sentence was completely pointless and has no purpose but to mislead people that don't think beyond their nose. These same people will go tell their friends they can save $3000-$5000 a year driving an electric car...
 
Sneaky! It's all about how they word it. "The savings on gas is around $3000 to $5000 for the average driver". Despite being an inflated number since the average drive probably spends around $3000 yearly on gas, it's still a true statement because you will be spending $0 on gas. They did not indicate how much money you will save per year, they just pointed out the obvious fact that you will no longer be buying gas in you drive an EV. Basically, that sentence was completely pointless and has no purpose but to mislead people that don't think beyond their nose. These same people will go tell their friends they can save $3000-$5000 a year driving an electric car...
exactly.

but it doesn't mean that it won't make financial cents anyway.
 
Faut pas oublier que les véhicules électriques ont le gros avantage de pas payer de taxes pour le maintien des infrastructures routières.
 
Faut pas oublier que les véhicules électriques ont le gros avantage de pas payer de taxes pour le maintien des infrastructures routières.

ce qui va etre un ostie de probleme a long terme. déja que ca faire dure, digne du tier monde, j'imagine meme pas s'il n'y a que 10 a 15% du parc qui ne contribue plus de quoi ca va avoir l'air.
 
ce qui va etre un ostie de probleme a long terme. déja que ca faire dure, digne du tier monde, j'imagine meme pas s'il n'y a que 10 a 15% du parc qui ne contribue plus de quoi ca va avoir l'air.

Ils vont ramener les péages, tout en laissant les taxes
 
Back
Top