Does Canadian Tire have a price guarantee?

lord_galathon

Well-known member
Like Best Buy does - when for instance you buy something for 100$ and the next week it's in the flyer for 70$, if you bring your receipt to BB they'll reimburse the difference.

Does Canadian Tire do that? Something I bought last week at 40% off, is in this week's flyer for 70% off.

I'm not gay but 40$ is 40$...
 
Found this

Prior to purchase, if you find an item available for sale at a lower advertised price by our competitors; or within 30 days of your purchase, if you find your item advertised at a lower price by our competitors (or at our store) we will gladly match that price. Price matching does not apply to online offers."Jul 24, 2015
 
Good to know

By the way Amazon does NOT offer price guarantee

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 
It's not so much a price guaranty as it is a number of days to return an item for full refund. Generally it's 30 days. Any store that offers you returns/refunds, has by default a "price guaranty." It's simpler for them to refund you the difference than to take a return and have you make a 2nd purchase (fucks with inventory and requires putting shit back on the shelf etc...)
 
It's not so much a price guaranty as it is a number of days to return an item for full refund. Generally it's 30 days. Any store that offers you returns/refunds, has by default a "price guaranty." It's simpler for them to refund you the difference than to take a return and have you make a 2nd purchase (fucks with inventory and requires putting shit back on the shelf etc...)

Amazon actually does that - if you try and price guarantee they'll have you ship the item back and send you a new one. I know. I couldn't believe how wasteful it is but that's what they do.
 
yes they do. i think you got 2 or 3 week to get the price
Well yes and no, you have to return the item and buy the new one at lower price.

And returns are not always free, depending on the reason you select!

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 
mon gun a tire est 20$ de moins cette semaine. Jy retourne taleurs.

Mais les douille c'est chien, le set cette semaine a 38 morceaux pour 49$, la semaine passé c'était le 28 morceaux pour 39$.
 
Canadian Tire il commence a en perdre , il on modifié leur politique de Price Match , avant il te donnais 10% de la différence ex: leur article était 100$ et la compétition avec preuve circulaire était 90$ , différence de 10$ , alors il te donnait 10$ en argent canadian tire


Malheureusement c'est terminé , il font juste le price match et c'est fucking LONG , la caissière doit remplir un petite papier blanc et faire venir l'assistant gérant

Wal-Mart est le champion pour price matcher , tu montres a la caissière bam 2 secondes , price match
 
Canadian Tire il commence a en perdre , il on modifié leur politique de Price Match , avant il te donnais 10% de la différence ex: leur article était 100$ et la compétition avec preuve circulaire était 90$ , différence de 10$ , alors il te donnait 10$ en argent canadian tire


Malheureusement c'est terminé , il font juste le price match et c'est fucking LONG , la caissière doit remplir un petite papier blanc et faire venir l'assistant gérant

Wal-Mart est le champion pour price matcher , tu montres a la caissière bam 2 secondes , price match

Pis Wal-Mart price match meme les photos sur le cellulaire calisse. Y matchent n'importe quoi.
 
Amazon actually does that - if you try and price guarantee they'll have you ship the item back and send you a new one. I know. I couldn't believe how wasteful it is but that's what they do.

Amazon isn't a physical store. Canadian Tire is. Online purchases I don't know how they work, but in store it's just as I explained it.
 
Wal Mart customer service is light years ahead of Canadian Tire. I happen to live not far from one the worst ones around (Canadian Tire pincourt). Amazon does not price match as I was told by their customer service.
 
Wal-Mart va finir par revoir leur service a la clientèle qui est trop permissif , comme dans le temps avec Canadian Tire

Canadian tire début 2000 c'était le free for all au retour , tu achetais quelque chose dans une autre Canadian Tire , l'article était en liquidation , retournais l'article dans un autre Canadian Tire ( article encore neuf ) il te donnais un crédit magasin de la valeur qu'il le vendait présentement , tu attendais que l'article n'était pas en spécial et bingo


Maintenant il donne le prix le plus bas que l'article a été dans le système
 
Canadian Tire il commence a en perdre , il on modifié leur politique de Price Match , avant il te donnais 10% de la différence ex: leur article était 100$ et la compétition avec preuve circulaire était 90$ , différence de 10$ , alors il te donnait 10$ en argent canadian tire

10% de la difference = 1$...
donc tu avais le produit au meme prix que l'autre magasin + ils te donnaient 1$.
 
10% de la difference = 1$...
donc tu avais le produit au meme prix que l'autre magasin + ils te donnaient 1$.

je me suis mal exprimé , j'aurais du écrire cela

'' Canadian Tire promet de battre le prix des concurrents et remettre 10 % du prix le plus bas en « argent » Canadian Tire. ''

Maintenant ça ne fonctionne plus , il font juste pricematch et ça fini là
 
je me suis mal exprimé , j'aurais du écrire cela

'' Canadian Tire promet de battre le prix des concurrents et remettre 10 % du prix le plus bas en « argent » Canadian Tire. ''

Maintenant ça ne fonctionne plus , il font juste pricematch et ça fini là

Ah ok je savais pas que des compagnies faisaient ca...j'ai toujours vue le 10% de la difference.
Dans le cas du canadian tire money, y s'en foutaient surement pas mal parce que soit le monde allait jamais depenser cet argent alors ce n'est pas vraiment perdu, ou bien ca allait leur revenir anyways...
 
Ah ok je savais pas que des compagnies faisaient ca...j'ai toujours vue le 10% de la difference.
Dans le cas du canadian tire money, y s'en foutaient surement pas mal parce que soit le monde allait jamais depenser cet argent alors ce n'est pas vraiment perdu, ou bien ca allait leur revenir anyways...

Maintenant avec la carte au lieu de l'argent ils te demandent si tu veux t'en servir de ta balance a toutes les fois. La mienne est sur cardminder sur mon telephone avec Airmiles, Petropoints, et toutes les autres cartes que je redeem jamais.
 
Canadian Tire where everything is 20-30% more and sale prices are regular prices elsewhere. CT was a great store now they have branched off into selling more household items and useless junk.. less automotive and less tools. Whatever automotive stuff they have left is as simple said insanely priced. Oil filter for a Civic ? 10$.. walk into a normal parts store and it's under 5$...

Goes to show you where the market has gone for DIY repairs or technical knowledge.. same deal at big box home improvement stores.

CT left a real sour taste in my mouth after they flat out refused to warranty a tape measure even when I had the bill. Saying "you don't have the original packaging"
 
je me suis mal exprimé , j'aurais du écrire cela

'' Canadian Tire promet de battre le prix des concurrents et remettre 10 % du prix le plus bas en « argent » Canadian Tire. ''

Maintenant ça ne fonctionne plus , il font juste pricematch et ça fini là

Meme chose pour rona et reno depot, ils ne battent plus les prix de 10 et 15%, ils font juste price matcher. Reste juste home depot qui offre 10% encore.
 
Canadian Tire where everything is 20-30% more and sale prices are regular prices elsewhere. CT was a great store now they have branched off into selling more household items and useless junk.. less automotive and less tools. Whatever automotive stuff they have left is as simple said insanely priced. Oil filter for a Civic ? 10$.. walk into a normal parts store and it's under 5$...

Goes to show you where the market has gone for DIY repairs or technical knowledge.. same deal at big box home improvement stores.

CT left a real sour taste in my mouth after they flat out refused to warranty a tape measure even when I had the bill. Saying "you don't have the original packaging"



Canadian Tire avant c'était free for all , écoute je remplaçait mon tape a mesuré Fat Max 30' 2 fois par année , parce qui commençait a voir de la misère a rentrer a cause de la rouille

Les lames Milwaukee blanche '' torch '' et démolition en paquet de 5 pour 40-50$ était garantie a vie !! j'ai été 10 ans a rapporter-échanger mes lames

Maintenant il ne tienne plus les lames Milwaukee , c'est rendu des Mastercraft et des Dewalts

Y'a un vieux monsieur qui travaillait dans la section outils , qui me disait , tu pourrais même ramener ton papier sablé Mastercraft avec ta facture et on te l'échangerais !
 
Back
Top