Page 1 sur 2 12 DernièreDernière
Affichage des résultats 1 à 20 sur 21

Discussion: Iraqi sues Japan for refusing refugee status

Legacy Member

Status
    Car:
    No vehicle n00b dub
    Likes (Given)
    465
    Likes (Received)
    1303

Iraqi sues Japan for refusing refugee status

LOL I thought this was a satire/joke but apparently not Hahaha

https://japantoday.com/category/nati...refugee-status

OSAKA——

A 29-year-old Iraqi man sued the Japanese government on Monday, demanding the retraction of a decision in 2017 to reject his application for refugee status.

The man filed the suit with the Osaka District Court, claiming he faces persecution in his home country as a son of a member of the Baath Party, formerly led by toppled Iraq President Saddam Hussein, and that it is unjust not to grant his application.

According to the lawsuit, an anti-Saddam faction persecuted his father after the former president fell from power in 2003, and the man's uncle was killed on the street.

Additionally, the complainant claimed he was kidnapped and held for half a year by an armed organization in 2012, during which he was tortured with iron bars and knives.

The man, who declined to be named, came to Japan in January 2016 to escape the danger but returned to Iraq three months later because his visa expired. He returned to Japan on a visa in 2017 and applied for refugee status as persecution of Baath Party members continued after the Islamic State militant group gained power.

The Immigration Bureau of Japan turned down his application, saying there is no persecution threat.

"I can't go back to Iraq. I want to stay safe in Japan," said the man at a press conference in Osaka.

He lives in Kyoto and works part-time.

According to the Ministry of Justice, the number of applicants seeking refugee status fell about 47 percent to 10,493 in 2018 amid stricter rules, with 42 successful, up from 20 the previous year.
    © KYODO
    I hate montreal roads!
    -----------

Senior Member

Status
    Car:
    No vehicle ?
    Likes (Given)
    2697
    Likes (Received)
    2769
    Le Japon, c'est pas le Canada en ce qui concerne les laisser-passers aux "réfugiés". C'est déjà assez dur d'émigrer au Japon en étant un citoyen modèle, c'est encore pire si t'as des liens avec Saddam.
    Citation Envoyé par S2KSim Voir le message
    Une vrai gagne de plotte...

Criss c'est pas compliqué ma question. Ma fille va rester avec une marque a vie en plein milieu de la face a cause d'une petite conne. J'me demandais s'il y avait des recours thats it. Un de mes amis s'est fait mordre par mon chien quand jetais jeune. Il a eu une cicatrice et nous a actionné et a recu un beau cheque de 15k de nos assurances. Je me demandais si c'étais un peu le même topo.

J'veux pas savoir vos vie...

Legacy Member

Status
    Car:
    No vehicle .
    A.K.A:
    Stirl_89mr2
    Likes (Given)
    5559
    Likes (Received)
    6634
    Has Justin invited him to Canada on Twitter yet? Free room and board over here bud!
    Toyota Fanboy

4. Likes lord_galathon, TurboD Liked this post
    Legacy Member

Status
    Car:
    Toyota Rav4
    Likes (Given)
    5547
    Likes (Received)
    3026
    Si il y bien un pays qui sait tenir ces culottes c'est le Japon. Bonne affaire

Envoyé de mon SM-A520W en utilisant Tapatalk

6. Likes Kaimera Liked this post
    Premium

Status
    Car:
    BMW Group
    Likes (Given)
    94
    Likes (Received)
    5819
    Citation Envoyé par Stirl_ae86 Voir le message
    Has Justin invited him to Canada on Twitter yet? Free room and board over here bud!
    You laugh but it will happen

8. Likes lord_galathon Liked this post
    Senior Member

Status
    Car:
    Subaru Forester
    Likes (Given)
    3377
    Likes (Received)
    3949
    Sérieux qui mangent d'la marde.

Envoyé de mon SM-A530W en utilisant Tapatalk

Legacy Member

Status
    Car:
    No vehicle .
    A.K.A:
    Stirl_89mr2
    Likes (Given)
    5559
    Likes (Received)
    6634
    Citation Envoyé par Gregster Voir le message
    You laugh but it will happen
    I'm laughing about as much as someone whose property has been taken over by squatters and is being left with their bill.
    Toyota Fanboy

Senior Member

Status
    Car:
    No vehicle Vehicle Model:
    Likes (Given)
    1373
    Likes (Received)
    3029
    LOL good luck with that lawsuit.

High on octane

Status
    Car:
    Honda civic VX
    Likes (Given)
    125
    Likes (Received)
    149
    Encore un Arabe qui essais de faire changer des lois/façons de faire/décisions

Sérieux, ils disent qu'on s'acharne sur eux mais eux-même sont des criss d'acharnés sangsue toujours entrain d'amener en cours, faire valoir ect...

Hâte en criss qu'on passe à autre chose... on est p-e due pour une guerre question que le monde arrête de toujours se plaindre...
    Look and learn!

Forum God

Status
    Car:
    Toyota MR2 Turbo
    Likes (Given)
    608
    Likes (Received)
    3035
    Calmez vous, des réfugiés qui font des demandes au tribunal pour faire annuler la décision du ministère de l'immigration, ça arrive toutes les semaines
    Eat, Sleep, Civic

Forum God

Status
    Car:
    Lada turbo
    Likes (Given)
    609
    Likes (Received)
    7850
    Citation Envoyé par Brain_damaged Voir le message
    Encore un Arabe qui essais de faire changer des lois/façons de faire/décisions

Sérieux, ils disent qu'on s'acharne sur eux mais eux-même sont des criss d'acharnés sangsue toujours entrain d'amener en cours, faire valoir ect...

Hâte en criss qu'on passe à autre chose... on est p-e due pour une guerre question que le monde arrête de toujours se plaindre...
    C'est quand même drôle que tu sois en train de pomper sur une histoire impliquant un pays où tu n'habite pas. Tu te plains que c'est "encore un arabe" mais si ce n'était pas de OP, tu n'en aurais même pas entendu parler. Est-ce les arabes qui sont fatigants ou bien les personnes qui n'arrêtent pas de fouiller sur internet pour trouver des histoires de même?
    Pour ajouter un utilisateur dans la liste, insérez son identifiant dans la case texte vide et cliquez sur le bouton « O.K. ».
    Liste d'ignorés

Grim
    H̶e̶a̶v̶y̶m̶e̶t̶a̶l̶

Cocher / Décocher tout

Senior Member

Status
    Car:
    No vehicle ?
    Likes (Given)
    2697
    Likes (Received)
    2769
    Citation Envoyé par Broody Voir le message
    Calmez vous, des réfugiés qui font des demandes au tribunal pour faire annuler la décision du ministère de l'immigration, ça arrive toutes les semaines
    Et habituellement, ils s'échappent tous dans la nature aussitôt qu'ils reçoivent leurs Subpoena pour l'audition.

Criss c'est pas compliqué ma question. Ma fille va rester avec une marque a vie en plein milieu de la face a cause d'une petite conne. J'me demandais s'il y avait des recours thats it. Un de mes amis s'est fait mordre par mon chien quand jetais jeune. Il a eu une cicatrice et nous a actionné et a recu un beau cheque de 15k de nos assurances. Je me demandais si c'étais un peu le même topo.

Forum God

Status
    Car:
    Toyota MR2 Turbo
    Likes (Given)
    608
    Likes (Received)
    3035
    Citation Envoyé par HeavyMetal Voir le message
    Et habituellement, ils s'échappent tous dans la nature aussitôt qu'ils reçoivent leurs Subpoena pour l'audition.
    C'est eux qui poursuivent donc non. Quand ils reçoivent le jugement peut être...
    Eat, Sleep, Civic

Senior Member

Status
    Car:
    No vehicle ?
    Likes (Given)
    2697
    Likes (Received)
    2769
    Citation Envoyé par Broody Voir le message
    C'est eux qui poursuivent donc non. Quand ils reçoivent le jugement peut être...
    Vrai, ceux qui poursuivent se cachent dans des "sanctuaires". Genre: églises et divers autres lieux de culte. Ils ne font que gagner du temps pour étirer leur présence. En cas de refus, ils ont un plan B pour se cacher des autorités.

High on octane

Status
    Car:
    Honda civic VX
    Likes (Given)
    125
    Likes (Received)
    149
    Citation Envoyé par Spaceman Spiff Voir le message
    C'est quand même drôle que tu sois en train de pomper sur une histoire impliquant un pays où tu n'habite pas. Tu te plains que c'est "encore un arabe" mais si ce n'était pas de OP, tu n'en aurais même pas entendu parler. Est-ce les arabes qui sont fatigants ou bien les personnes qui n'arrêtent pas de fouiller sur internet pour trouver des histoires de même?
    tu diras ca à Chariakaoui
    Look and learn!

Senior Member

Status
    Car:
    Chrysler LeBaron
    Likes (Given)
    875
    Likes (Received)
    3976
    J’ai hâte de voir la réaction des défenseurs de l’islam quand les musulmans vont revendiquer des congés fériés pour leurs fêtes religieuses. Ils en parlent entre eux, juste une question de temps avant que ça devienne un débat public.

Legacy Member

Status
    Car:
    No vehicle .
    A.K.A:
    Stirl_89mr2
    Likes (Given)
    5559
    Likes (Received)
    6634
    Citation Envoyé par KerplunK Voir le message
    J’ai hâte de voir la réaction des défenseurs de l’islam quand les musulmans vont revendiquer des congés fériés pour leurs fêtes religieuses. Ils en parlent entre eux, juste une question de temps avant que ça devienne un débat public.
    I was actually thinking about this yesterday, unrelated to this thread. Yes you're probably right that will happen sooner or later and a good way to counter that would be to get rid of all religious holidays in the near future. Replace them with 1 long weekend every month and call them "Family&Friends" days with a theme of spending time on those your care about instead of spending money on useless crap.

Our major religious holidays are nothing more than debt-fests and the smaller ones are just Hallmark Holidays. Scrap them all and kill multiple birds with one stone. No one debating over religious holidays, no more wasting money and ressources on crap that goes in the trash the next day.
    Toyota Fanboy

Forum God

Status
    Car:
    Lada turbo
    Likes (Given)
    609
    Likes (Received)
    7850
    Citation Envoyé par Brain_damaged Voir le message
    tu diras ca à Chariakaoui
    Pis les médias tombent dans son jeu en lui donnant la parole au lieu de l'ignorer comme il le mérite. Ça montre à quel point il est facile pour les médias de manipuler le peuple.
    Pour ajouter un utilisateur dans la liste, insérez son identifiant dans la case texte vide et cliquez sur le bouton « O.K. ».
    Liste d'ignorés

Grim
    H̶e̶a̶v̶y̶m̶e̶t̶a̶l̶

Cocher / Décocher tout

Forum God

Status
    Car:
    Lada turbo
    Likes (Given)
    609
    Likes (Received)
    7850
    I was actually thinking about this yesterday, unrelated to this thread. Yes you're probably right that will happen sooner or later and a good way to counter that would be to get rid of all religious holidays in the near future. Replace them with 1 long weekend every month and call them "Family&Friends" days with a theme of spending time on those your care about instead of spending money on useless crap.

Our major religious holidays are nothing more than debt-fests and the smaller ones are just Hallmark Holidays. Scrap them all and kill multiple birds with one stone. No one debating over religious holidays, no more wasting money and ressources on crap that goes in the trash the next day.
    You leftists and your war against Christmas™ !
    Liste d'ignorés

Grim
    H̶e̶a̶v̶y̶m̶e̶t̶a̶l̶

Cocher / Décocher tout

Forum God

Status
    Car:
    Saab 9-2x Aero
    Likes (Given)
    15869
    Likes (Received)
    10478

As much as I'd like it to, it's never gonna happen because $$$$ is what drives our lives whether we like it or not. Remove Christmas, Easter, Valentine's day, and so on and many many companies will either go out of business or struggle.
    I yelled "cow!" to a lady on a bicycle. She gave me the finger while she kept pedaling and plowed into a cow.

I tried...

Page 1 sur 2 12 DernièreDernière

Règles de messages