Greta Thunberg's unofficial and unauthorized thread of the global changes discussion

Non c’est pas vrai le réchauffement climatique, malgré toutes les preuves scientifiques et celles qu’on peut voir un peu partout, c’est pas vrai ok ?

bin non les preuves sont faussées depuis toujours ! et plein de scientifique disent que c'est pas vrai (on ne les a jamais vu ni entendu, mais c'est un détail ça).

Ouin mais spassque les medias les ecoutent pas et leur donne pas de place!

Decadal changes of the Reflected Solar Radiation (RSR) as measured by CERES from 2000 to 2018 are analysed. For both polar regions, changes of the clear-sky RSR correlate well with changes of the Sea Ice Extent. In the Arctic, sea ice is clearly melting, and as a result the earth is becoming darker under clear-sky conditions. However, the correlation between the global all-sky RSR and the polar clear-sky RSR changes is low. Moreover, the RSR and the Outgoing Longwave Radiation (OLR) changes are negatively correlated, so they partly cancel each other. The increase of the OLR is higher then the decrease of the RSR. Also the incoming solar radiation is decreasing. As a result, over the 2000–2018 period the Earth Energy Imbalance (EEI) appears to have a downward trend of −0.16 ± 0.11 W/m2dec. The EEI trend agrees with a trend of the Ocean Heat Content Time Derivative of −0.26 ± 0.06 (1 σ ) W/m2dec

by Steven Dewitte 1,*, Nicolas Clerbaux 1 and Jan Cornelis 2
1
Observations Division, Royal Meteorological Institute of Belgium, 1180 Brussels, Belgium
2
Department of Electronics and Informatics, Vrije Universiteit Brussel, Pleinlaan 2, BE-1050 Brussels, Belgium
*
Author to whom correspondence should be addressed.


Link to published peer reviewed research: https://www.mdpi.com/2072-4292/11/6/663
 
This is what the climato-sceptics (like myself) have been saying from day one. We've been through this first in the 1970s with global cooling and then in the late 1980s early 1990s with the ozone layer.

According to the ozone layer activists, by 2010 we'd all be wearing SPF 3000 sunscreen (blue of course as depicted in Robocop...) and have radiation damage.

Rubbish.
Nice revisionism there. The reason those doomsday predictions didn't happen was because governments took action and banned CFCs and other substances that harm the ozone layer.

The Montreal Protocol, enacted in 1989, was put in place to try to protect the ozone layer by phasing out, worldwide, substances that deplete the ozone layer. It has been making a difference and the ozone layer is expected to recover.

Saying the ozone layer scare didn't happen is ignorant. The problem got fixed because people chose not to ignore it.
 
Nice revisionism there. The reason those doomsday predictions didn't happen was because governments took action and banned CFCs and other substances that harm the ozone layer.



Saying the ozone layer scare didn't happen is ignorant. The problem got fixed because people chose not to ignore it.

Can you now explain why we didn't hit the oil cliff predicted for 2002 and that both poles are still frozen solid beyond the predicted meltage dates. That 2020 Glacier be melted sign is a perfect example.

The science may be sound but the subject matter is too complex for it.
 
Can you now explain why we didn't hit the oil cliff predicted for 2002 and that both poles are still frozen solid beyond the predicted meltage dates. That 2020 Glacier be melted sign is a perfect example.

The science may be sound but the subject matter is too complex for it.

What does it have to do with the ozone layer? Are you trying to deflect the subject instead of admitting that you were wrong?
 
Decadal changes of the Reflected Solar Radiation (RSR) as measured by CERES from 2000 to 2018 are analysed. For both polar regions, changes of the clear-sky RSR correlate well with changes of the Sea Ice Extent. In the Arctic, sea ice is clearly melting, and as a result the earth is becoming darker under clear-sky conditions. However, the correlation between the global all-sky RSR and the polar clear-sky RSR changes is low. Moreover, the RSR and the Outgoing Longwave Radiation (OLR) changes are negatively correlated, so they partly cancel each other. The increase of the OLR is higher then the decrease of the RSR. Also the incoming solar radiation is decreasing. As a result, over the 2000–2018 period the Earth Energy Imbalance (EEI) appears to have a downward trend of −0.16 ± 0.11 W/m2dec. The EEI trend agrees with a trend of the Ocean Heat Content Time Derivative of −0.26 ± 0.06 (1 σ ) W/m2dec

by Steven Dewitte 1,*, Nicolas Clerbaux 1 and Jan Cornelis 2
1
Observations Division, Royal Meteorological Institute of Belgium, 1180 Brussels, Belgium
2
Department of Electronics and Informatics, Vrije Universiteit Brussel, Pleinlaan 2, BE-1050 Brussels, Belgium
*
Author to whom correspondence should be addressed.


Link to published peer reviewed research: https://www.mdpi.com/2072-4292/11/6/663

Pas certain que t'as lu le papier ni la discussion ahah. Ça dit clairement qu'il y a des hausses de température moyenne de surface.
 
Pas certain que t'as lu le papier ni la discussion ahah. Ça dit clairement qu'il y a des hausses de température moyenne de surface.

The OLR has been rising since 1985

OLRF= Outgoing Longwave Radiation. Donc la quantite d'energie de la terre qui est reflechie dans l'espace augmente. Ca ne veut en rien dire que le temperature de surface refroidie.
 
The OLR has been rising since 1985

OLRF= Outgoing Longwave Radiation. Donc la quantite d'energie de la terre qui est reflechie dans l'espace augmente. Ca ne veut en rien dire que le temperature de surface refroidie.

J'ai jamais dit que la surface refroidie... j'ai dit exactement le contraire........
 
J'ai jamais dit que la surface refroidie... j'ai dit exactement le contraire........

J’ai pas affirme que tu avais dis le contraire non plus. C’est juste que selon l’hypothese de l’effet de serre, la quantite d’energie solaire retenue par la terre devrait augmenter, pas diminuer.

Des scientifiques qui demontrent des incongruites dans l’hyothese des gaz a effets de serres, il y en a plein. Il y a deux certitudes absolues qui ressortent des etudes scientifiques des dernieres decenies dans ce domaine:

1- Le climat se rechauffe.
2- Les facteurs qui dictent ce climats sont pas tous connus et encore incompris.

Pour ces raisons, je m’empeche d’etre demagogue ou balancer des insultes a qui que ce soit.
 
J’ai pas affirme que tu avais dis le contraire non plus. C’est juste que selon l’hypothese de l’effet de serre, la quantite d’energie solaire retenue par la terre devrait augmenter, pas diminuer.

Des scientifiques qui demontrent des incongruites dans l’hyothese des gaz a effets de serres, il y en a plein. Il y a deux certitudes absolues qui ressortent des etudes scientifiques des dernieres decenies dans ce domaine:

1- Le climat se rechauffe.
2- Les facteurs qui dictent ce climats sont pas tous connus et encore incompris.

Pour ces raisons, je m’empeche d’etre demagogue ou balancer des insultes a qui que ce soit.

ah pour ce genre de raisonnement je suis de ton bord, les facteurs d'effets du réchauffement ne sont pas tous connu et rien n'est blanc ou noir complètement. Je me moquais surtout des climato-septiques/climate deniers du forum.
 
I'm not saying there is no change in our climate. I'm just saying it's not as dramatic as the alarmists and news media want you all to think.

Ding, Ding Ding....We have a winner!

It's a sales tactic. Those who are not intellectually inclined will say they aren't buying anything but they fail to see that people are "selling" an idea.

Like scammers who claim you'll go to jail if you don't pay in them in gift cards in the next 48 hours, they pressure people into focusing on a bad outcome and panic them into doing things to meet the deadline. In that state people are thrown off their game and sometimes even the most absurd demands go unchallenged.

My point in posting the link was not to aggrandize some obscure national park prediction failure, in and of itself who cares. The intent was to add it as a data point and serve as another reminder to the hundreds if not thousands of climate alarmist predictions that seek to get you to give up on freedoms while not necessarily fixing the issue.

If MR is still around in 11 year we can come back and laugh at AOC in a similar fashion.
https://www.usatoday.com/story/news...casio-cortez-climate-change-alarm/2642481002/

Like LG said, most people don't deny that change is happening but they reject the used car salesman tactics employed to sell you the clunker.
 
J’ai pas affirme que tu avais dis le contraire non plus. C’est juste que selon l’hypothese de l’effet de serre, la quantite d’energie solaire retenue par la terre devrait augmenter, pas diminuer.

Des scientifiques qui demontrent des incongruites dans l’hyothese des gaz a effets de serres, il y en a plein. Il y a deux certitudes absolues qui ressortent des etudes scientifiques des dernieres decenies dans ce domaine:

1- Le climat se rechauffe.
2- Les facteurs qui dictent ce climats sont pas tous connus et encore incompris.

Pour ces raisons, je m’empeche d’etre demagogue ou balancer des insultes a qui que ce soit.

J'ajouterais un autre facteur, on ignore la porté des cycles climatique de la planete étant donné notre faible échantillonnage VS l'age de la terre.
 
Ding, Ding Ding....We have a winner!

It's a sales tactic. Those who are not intellectually inclined will say they aren't buying anything but they fail to see that people are "selling" an idea.

Like scammers who claim you'll go to jail if you don't pay in them in gift cards in the next 48 hours, they pressure people into focusing on a bad outcome and panic them into doing things to meet the deadline. In that state people are thrown off their game and sometimes even the most absurd demands go unchallenged.

My point in posting the link was not to aggrandize some obscure national park prediction failure, in and of itself who cares. The intent was to add it as a data point and serve as another reminder to the hundreds if not thousands of climate alarmist predictions that seek to get you to give up on freedoms while not necessarily fixing the issue.

If MR is still around in 11 year we can come back and laugh at AOC in a similar fashion.
https://www.usatoday.com/story/news...casio-cortez-climate-change-alarm/2642481002/

Like LG said, most people don't deny that change is happening but they reject the used car salesman tactics employed to sell you the clunker.
So you are saying climate change doesn't exist? You are a moron!


Is what a typical single digit iq subhuman illiterate would say to that lol


Sent from my SM-G950W using Tapatalk
 
https://www.lapresse.ca/actualites/...om-et-depose-la-marque-fridays-for-future.php

« Mon nom et le mouvement #FridaysForFuture sont constamment utilisés à des fins commerciales sans aucun accord », a justifié l’adolescente de 17 ans sur son compte. Elle a notamment déploré la vente de produits et des collectes d’argent en son nom et en celui du mouvement.

« J’ai demandé à déposer comme marque mon nom, Fridays For Future, Skolstrejk för klimatet (« grève de l’école pour le climat » en suédois, NDLR) », a-t-elle précisé, affirmant le faire uniquement par nécessité, pour empêcher toute usurpation et non pas à des fins commerciales.

La jeune fille, qui a rallié des millions de personnes à son mouvement à travers le monde, a également annoncé la création d’une fondation à but non lucratif tournée vers l’écologie et le bien-être, « nécessaire pour gérer l’argent (droits d’auteur, dons, prix, etc.) de manière totalement transparente ».

Elle a pour but de « promouvoir la préservation écologique, climatique et sociale ainsi que la santé mentale », a-t-elle expliqué sans donner davantage de détails quant au nom choisi.

Décrite comme une adolescente timide, Greta Thunberg a été propulsée porte-parole d’une génération hantée par la crise climatique depuis qu’elle a commencé à faire des sit-in devant le Parlement suédois en août 2018 avec un panneau « Grève scolaire pour le climat ».

Elle est devenue le visage des inquiétudes environnementales des jeunes et des moins jeunes, poussant des millions de personnes à s’engager, et a été invitée à s’exprimer au sommet des Nations unies sur le climat.

La Suédoise est aussi férocement critiquée par les climatosceptiques. Certains l’accusent d’être manipulée, d’autres d’être payée par un « lobby vert ».
 
Ce gars explique que le climat c'est pas aussi simple que les prétentions de Gréta ...apres le ban total des sacs de plastique @ usage unique ...keskon va encore sortir pour nous faire chier ...se brosser les dents accroie les fausses couches chez les baleines ?

 
Ce gars explique que le climat c'est pas aussi simple que les prétentions de Gréta ...apres le ban total des sacs de plastique @ usage unique ...keskon va encore sortir pour nous faire chier ...se brosser les dents accroie les fausses couches chez les baleines ?

https://www.youtube.com/watch?v=MXcY8Cf6hsI

Ah bin caline de bine, c'est sur que les scientifiques le savent pas ca et l'ont jamais pris en compte. Right? Lol gtfo byz.
 
Back
Top