Fermez les frontières, un nouveau virus apparaît: La COVID-19

On tournne en rond avec la présente méthode de dépistage mais ca va bien aller ...6 mois plus tard.


Rapid and accurate diagnostic tests are essential for controlling the ongoing Covid-19 pandemic. Although the current standard involves testing of nasopharyngeal swab specimens by quantitative reverse-transcriptase polymerase chain reaction (RT-qPCR) to detect SARS-CoV-2, saliva specimens may be an alternative diagnostic sample.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2016359?query=featured_home
 
Il est possible que le virus ''retourne'' chez un animal , mute et revient avec d'autres caracterisques.Dixit Ralf Baric .
 
Lol reading CJAD comments is hilarious "tens of thousands will die by November"

As I said before this was hopefully anticipated once stuff reopened

Sent from my EML-L09 using Tapatalk
 
I’m honestly at a point that I don’t give a flying fuck anymore regarding the cases. People are responsible for their own safety. If you’re a fat fuck or suffering from a already known comorbidity, take your responsibility and stay home. If you’re scared to catch it. Stay the fuck home

They’ll close bars which is make sense.

Even if they stop the family gathering, majority’s won’t respect it. Gouv know it two.
 
I’m honestly at a point that I don’t give a flying fuck anymore regarding the cases. People are responsible for their own safety. If you’re a fat fuck or suffering from a already known comorbidity, take your responsibility.

They’ll close bar. Even if they stop the family gathering, majority’s won’t respect it. Gouv know it two.
Hospital numbers are mostly steady. I hope it’s the increased testing and awareness that is driving up some of the increase. I suspect opened schools increased testing among teenagers that were previously ignored

Sent from my EML-L09 using Tapatalk
 
Hospital numbers are mostly steady. I hope it’s the increased testing and awareness that is driving up some of the increase. I suspect opened schools increased testing among teenagers that were previously ignored

Sent from my EML-L09 using Tapatalk


Yet again the whole testing logistics is a complete disaster. How the hell parents have to wait 6-8 hours with their child to get tested? And most of us will wait 2-4 days to get the result. Pendant ce temps là, on ne travaille pas, les employeurs capotent (pas tout le monde qui est en télétravail)

Sans compter que les enfants ne voudront pas se faire entrer une tige dans le nez plusieurs fois par saison.

C’est d’un amateurisme déconcertant. On est pogné avec un virus et une pandémie pendant encore quelques années ? Fine. Approuvez l’esti de test salive qu’on passe à un autre appel
 
Yet again the whole testing logistics is a complete disaster. How the hell parents have to wait 6-8 hours with their child to get tested? And most of us will wait 2-4 days to get the result. Pendant ce temps là, on ne travaille pas, les employeurs capotent (pas tout le monde qui est en télétravail)

Sans compter que les enfants ne voudrons pas se faire entrer une tige dans le nez plusieurs fois par saison.

C’est d’un amateurisme déconcertant. On est pogné avec un virus et une pandémie pendant encore quelques années ? Fine. Approuvez l’esti de test salive qu’on passe à un autre appel
It's Quebec what do you expect ? Just be glad our testing isn't stagnant like USA or UK

Sent from my EML-L09 using Tapatalk
 
Ça l’a toujours été leur dada, mais c’est rendu une fierté pour eux je crois lol

Lol +1 la dessus, je pense qu'ils ont doubled down sur le hyper-alarmisme, genre voulaient pas donner raisons aux critiques qu'ils ont recu/recoivent, anway je ne regarde plus les nouvelles a la tele depuis tres tres long temps... pas que les articles sur l'internet venant des memes sites/agences de nouvelles c'est mieux evidamment.
 
la 2e vague est bel et bien partie

lol c'est rendu tellement n'importe quoi tout ca, que honnetement, sans etre sarcastique pour une cenne, je n'ai aucune idee si tu est serieux ou sarcastique et dans les 2 cas ya des arguments a faire pour les deux j'imagine...
 
lol c'est rendu tellement n'importe quoi tout ca, que honnetement, sans etre sarcastique pour une cenne, je n'ai aucune idee si tu est serieux ou sarcastique et dans les 2 cas ya des arguments a faire pour les deux j'imagine...

non je sui serieux. c'est bel et bien la 2e vague. va-t-elle etre aussi pire que la premiere? aucune idée.
 
Yet again the whole testing logistics is a complete disaster. How the hell parents have to wait 6-8 hours with their child to get tested? And most of us will wait 2-4 days to get the result. Pendant ce temps là, on ne travaille pas, les employeurs capotent (pas tout le monde qui est en télétravail)

Sans compter que les enfants ne voudront pas se faire entrer une tige dans le nez plusieurs fois par saison.

C’est d’un amateurisme déconcertant. On est pogné avec un virus et une pandémie pendant encore quelques années ? Fine. Approuvez l’esti de test salive qu’on passe à un autre appel

Get up earlier and show up an hour before clinics open so you're the first in like and don't wait 6-8 hours. Why should parents get special dispositions just because they have children?
 
Back
Top