Fermez les frontières, un nouveau virus apparaît: La COVID-19

You read what you want into the data. 7 years of actual death numbers over-layed on top of each other is not misleading. Its raw data. I could argue that throwing around tidbits of data without any meaningful backup is far more harmful because people will take it as factual.
 
Alors,

La colchicine était le béni des dieux la semaine dernière, mais cette semaine, elle n'est pas approuvée par l'INESS.

Freak show
 
Ce qui m'enerve le plus dans les epiceries est la reaction de paranoia aigue chez les vieilles snocks si tu brises leur bulle 1/3 de seconde.
Good job propaganda .
 
Est-ce que quelqu’un peut m’expliquer: aucun vaccin n’a jamais fonctionné contre les coronavirus... Ça fait des décennies que les scientifiques essaient. Là vous allez me dire que soudainement, on réussi à en inventer un et le mettre en marché en un an?

Permettez-moi de douter que ça fasse quoi que ce soit.

Le vaccin ne fait que préparé le corps a recevoir le virus.

Le vaccin contient une breche d'ADN du virus. Le corps crée des anticorps pour combattre ce brin d'ADN. Quand tu contracte le virus tu as déja un début de défence ce qui te donne une longueur d'avance dans le combat et limite le risque d'avoir des complications....
 
You read what you want into the data. 7 years of actual death numbers over-layed on top of each other is not misleading. Its raw data. I could argue that throwing around tidbits of data without any meaningful backup is far more harmful because people will take it as factual.

I already posted the exact thing as what you did a week ago with actual numbers instead of graphic with links. It's all here in this thread.

So here we go, you can find the real RAW data right here: https://statistique.quebec.ca/fr/do...semaine-selon-le-groupe-dage-quebec#tri_gp=28

Here's the 0-49 & 50-69 death count, which obviously the total count don't include the 53th week:

069.jpg


Data extraction doesn't work properly for the 70+ so here they are on a diffrent page: *this group shows a higher difference between the first and last month, so error margin is higher and total count is actually higher.*

70.jpg


As you can see, 0-49 were on a constant drop for 10years (altough alot more stable for the past 4 years or so), and went up by about 6% in 2020. BUT they were NOT directly related to the virus. Here's what stats can have to say about it:

Higher than expected mortality among younger males in the summer months

While, overall, mortality levels since March have largely been driven by the number of deaths due to COVID-19, a different pattern among people under the age of 45 emerged in May and continued into October.

From mid-May to mid-October, an estimated 7,172 deaths were reported among Canadians aged 0 to 44, an excess of 1,385 deaths. Males accounted for 81% of these excess deaths.

This pattern was seen particularly in Alberta and British Columbia, which were the only provinces with evidence of excess mortality among this age group. Alberta accounted for 298 excess deaths for males under the age of 45, while British Columbia accounted for 260.

Excess deaths among this age group cannot be attributed directly to COVID-19 alone. From March until the end of October, there were fewer than 50 deaths attributed to COVID-19 among Canadians under the age of 45. However, beyond COVID-19 itself, increases in mortality could also be due to indirect consequences related to measures put in place to address the pandemic, such as missed or delayed medical interventions and other possible changes in behaviour such as increased substance use. For example, in British Columbia, the Chief Coroner's Office has reported increases in deaths due to overdoses since the start of the pandemic.

*https://www150.statcan.gc.ca/n1/daily-quotidien/201224/dq201224b-eng.htm

Hopefully one day, some one is going to ask the question Légo. "How do you explain this sudden death count rise in the 0-49 age group ?"
 
Last edited:
Est-ce que quelqu’un peut m’expliquer: aucun vaccin n’a jamais fonctionné contre les coronavirus... Ça fait des décennies que les scientifiques essaient. Là vous allez me dire que soudainement, on réussi à en inventer un et le mettre en marché en un an?

Permettez-moi de douter que ça fasse quoi que ce soit.

En gros, ya pas de cash à faire avec ça parce que les dernières épidémies de coronavirus ont été des feux de poudre qui se sont éteint d'eux même (SARS & MERS) donc les compagnies ont abandonnés les essais.
 

y sest passé quoi en 2014 pour avoir un peak de meme?
 
540 people died during that flu season, one of the worst on record. Covid is at just under 10k, #justtheflu

si ils auraient comptabilisé les mort Influ comme ils le font avec COVID, tu serais surpris en sacrament de combien meurent ''avec l'influ'' ;)
 
Le vaccin ne fait que préparé le corps a recevoir le virus.

Le vaccin contient une breche d'ADN du virus. Le corps crée des anticorps pour combattre ce brin d'ADN. Quand tu contracte le virus tu as déja un début de défence ce qui te donne une longueur d'avance dans le combat et limite le risque d'avoir des complications....

La question que je me pose : le Mrna messager donne l'instruction de fabriquer la protéine spike mais est-ce a toutes les cellules du corps ou seulement a certaines sortes de cellules ?

A ce que j'ai lu le Mrna , une fois son message injecté dans les cellules ciblées , se détruit de lui-meme.. Bien compliqué de trouver de l'information précise.


 
Last edited:
Back
Top