Metallica James Hetfield's Custom Car Collection Headed to the Petersen Museum

Nikkonos

Well-known member
Hot rods, guitars, and photography are among the eye-popping items going on display.

Legendary musician and Southern California native James Hetfield, of Metallica fame, has donated ten of his custom hot rods to the Petersen Automotive Museum. Why? For its upcoming rock star exhibition,Reclaimed Rust: The James Hetfield Collection, which is set to open to the public on February 1, 2020 in the Bruce Meyer Family Gallery. Every car in Hetfield's collection was built from scratch and has a unique name, and each one will be accompanied by photography documenting the build process and video of Hetfield talking about them when they go on display at the museum. Oh, and it's the first time ever Hetfield's cars will be showcased to the public.

https://www.hotrod.com/news/james-hetfield-custom-car-collection-petersen-automotive-museum-exhibit/
 
Those are some impressive customs when you know what they started out from. I wonder does he build them or buy them. Judging by the style probably has one builder for all.
 
most are comissionned by fabricator Rick Doyle

je connais pas ce gars la mais c'est rick dore qui a fabriqué le ''black pearl''. la famille Delay a fait la tôlerie complète from scratch a partir de simple dessins. ce sont des vrai maîtres dans le domaine de la tôlerie, c'est aussi eux qui avaient fait les hotrods de boyd coddington en aluminium (alumacoupe) entre autre.
 
je connais pas ce gars la mais c'est rick dore qui a fabriqué le ''black pearl''. la famille Delay a fait la tôlerie complète from scratch a partir de simple dessins. ce sont des vrai maîtres dans le domaine de la tôlerie, c'est aussi eux qui avaient fait les hotrods de boyd coddington en aluminium (alumacoupe) entre autre.

Rick Dore tu as raison, pas Rick Doyle....my bad...Rick avait créé avec Chuck Palumbo le show tv Lords of the car hoards.
Rick a une vison ''sleek'' dans ces build. Pas ma tasse de thé, mais cristie de belle ouvrage.
 
Mettons que c'est un peu plus raffiné comme gout que de seulement acheté la bébelle du jour : Ferrari, Lambo, Bugati, etc.

ah wouen ? Pour toi une Bugati c'est pas rafinné et c'est qu'une simple bebelle du jour ?
 
Last edited:
Back
Top