Summer tires 2020

In 2254517 Indy500 vs PS there is over 100$ difference in price per tirr... That's massive , yes you might lose some performance but are you really going to notice a huge amount taking a highway off ramp or general street driving? Unlikely . Does it justify the difference in price? IMO not really Especially if both tires will last 2-3 summers.

If you want something in between Conti Sport Contacts or even DZ101s or whatever they are called.

I disagree that both tires will last for the same number of KMs, especially under spirited driving. The $/km is a better metric to use, and in that regard I think the PS4Ss are a "smarter" investment.
 
I disagree that both tires will last for the same number of KMs, especially under spirited driving. The $/km is a better metric to use, and in that regard I think the PS4Ss are a "smarter" investment.
Like Kaimera Butter to Bread Ratio? He swears by 500s.

I get what you are saying on all points. I don't pick the cheapest option but best value and for me a tire like the 500 represents the best value for $ depending on size

Sent from my EML-L09 using Tapatalk
 
Like Kaimera Butter to Bread Ratio? He swears by 500s.

I get what you are saying on all points. I don't pick the cheapest option but best value and for me a tire like the 500 represents the best value for $ depending on size

Sent from my EML-L09 using Tapatalk
It’s the cheese to ham ratio that matters way more
 
un peu moins collant qu'un NT01, ils use un peu moins vite aussi.

mais dans les grandeurs de la GT4, ya pas énormément de choix, 245/35/20 avant et 295/30/20 arrière

pour mon prochain set j'aurais envie d'essayer les Goodyear EagleF1 Supercar 3

Je pense que tu vas etre decus...
Moi j'aime pas trop. Anyway comparee aux PS4 ou Cup2 ou 71R.
 
Pour un char sport ''ordinaire '' ( je parle pas de Viper , ZR1 , Hellcat , etc etc ) et juste pour la rue même en roulant tres sportivement les Indy sont diffcile a battre au niveau prix ,
ils on aussi une bonne longévité , leur seule défaut , je les ai trouvé glissant sous la pluie.
 
Je pense que tu vas etre decus...
Moi j'aime pas trop. Anyway comparee aux PS4 ou Cup2 ou 71R.

ah ouin? tu as essayé ça sur quelle auto?

Sur tirerack les propriétaires de camaro semble vraiment très satisfait en général. La pluspart disent que c'est pas fameux sous la pluie, mais c'est un moindre mal
 
J'ai encore des yokohama ES100 de 2009 sur mon 3kgt jtu correct. yon pas roulé tjrs entreposé au chaud :p
 
pvi, kumho viennent de sortir les springs rebate du 1 mars au 30 juin 2020. 80$ de remise sur les PS91!
 
opinion pour les Continental ExtremeContact DWS06? Pour une sportwagen sur 225-40-18. cherche confort/silence de roulement et tenue de route legerement sportive.

D'autres suggestions en évitant les marques chinoises?
 
Back
Top