Hawkesbury. ON - Quebec driver doing 271 km/hr in a 110 zone - Lime Green Hellcat

darkestfenix

Well-known member
Someone on MR? Are those winter tires or all seasonals? One tire blew out.

https://ottawacitizen.com/news/local-news/sports-car-blasts-by-opp-at-271-km-h-blows-rear-tire/

A driver from Quebec was using every one of the 707 horses under the hood of their car when they blasted by a parked Ontario Provincial Police car at 271 km/h early Saturday.

They might still be driving, too, if they hadn’t blown a rear tire seconds after passing the patrol officer.

Muscle car blasts by OPP at 271 km/h, blows rear tire


The apple-green vehicle blew by the OPP officer just before 12:30 a.m. on eastbound Highway 417, near Hawkesbury. Last fall, the province increased the speed limit to 110 km/h on the 417 on the section from Anderson Road to just before the border with Quebec.

Despite the tire damage, the driver managed to bring the vehicle safely to a stop by the side of the road. No-one was injured

“It would likely have been a much different story if it had been a front tire (that blew),” an OPP spokesman said Saturday.

The driver was charged with stunt driving, careless driving and driving with cannabis readily available.

Stunt driving applies when the vehicle is travelling at 50 km/h over the speed limit.

The car and person’s driving licence were seized for seven days.


EV4xc65XYAEs3TC.jpg

EV4xdDmXYAEtGew.jpg

EV4xdZkWoAA3eYY.jpg
 
Pas de blowout il se serait pas fait pogner.

Il va payer des bons pneus la prochaine fois

C'tencore drole. Il avais pas le char le plus discret. Vert lime, éclairage a led de feux arrières distinctif, plaque du Quebec. (ie pas de front plate) Ses chances étaient ordinaires at best.
 
C'tencore drole. Il avais pas le char le plus discret. Vert lime, éclairage a led de feux arrières distinctif, plaque du Quebec. (ie pas de front plate) Ses chances étaient ordinaires at best.
A 271 devant, il devait être loin en ta.

Mais en Covid tu as personne autour et nulle part où te cacher

En plus de 10000 snitch qui vont surveiller heheh
 
A 271 devant, il devait être loin en ta.

Mais en Covid tu as personne autour et nulle part où te cacher

En plus de 10000 snitch qui vont surveiller heheh


Le temps que le cops avale sa gorgé de café, replace son banc, embraye et monte a mettons 140-150.... Le gars a juste a le tenir une couple de km jusqu'au Quebec... Je pense pas OPP va venir au QC pour du CSR et je pense pas qu'il aille des SQ pret a intercepter vite de meme...
 
Le temps que le cops avale sa gorgé de café, replace son banc, embraye et monte a mettons 140-150.... Le gars a juste a le tenir une couple de km jusqu'au Quebec... Je pense pas OPP va venir au QC pour du CSR et je pense pas qu'il aille des SQ pret a intercepter vite de meme...
Il était en direction Québec?
 
Back
Top