BBQ Time!!! Aware me!

I just went through the BBQ purchase process.
Propane or gas BBQ, you get heat to cook your food, quick and convenient, no added flavor may as well broil in the oven. Prices vary from cheap $250 to $1,200 plus, prefer Broil King
Pellet BBQ. Runs off pellets and can be used as a smoker to add flavor to your food, some have a sliding heatshield to sear the food. Canadian tire has a PitBoss 700FB on sale for $600
Coal BBQ, more work to use but you get the best flavor. Weber has one that has a propane coal starter with a built in table, price is $550.
I decided on the Weber coal BBQ, just to get the most flavor from the food.
 
Pis si vous aviez a recommander un BBQ built-in? Pensais me batir un frame en studs de metal + duroc pis mettre un insert... J'ai deja la connexion a la tank du foyer de prete. Vu ca sur Costco, mais le review unique inspire pas trop confiance mettons.

https://www.costco.ca/napoleon-bile...-bbq-insert-with-cover.product.100328318.html

Touche pas à napoleon LEX, c’est du napoleon chinois fait tres cheap. La cube est en tole pliée, les soudures rouilles, le gauge va lâcher apres 3 ans.


Sont beaux et shiny mais ca tough pas.

Si tu veux un insert, regarde les napoleon prestige

Et tant qu’a te faire un insert, investi peut etre plus et regarde pour une tête DCS, blaze, coyote, ou saber


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
I just went through the BBQ purchase process.
Propane or gas BBQ, you get heat to cook your food, quick and convenient, no added flavor may as well broil in the oven. Prices vary from cheap $250 to $1,200 plus, prefer Broil King
Pellet BBQ. Runs off pellets and can be used as a smoker to add flavor to your food, some have a sliding heatshield to sear the food. Canadian tire has a PitBoss 700FB on sale for $600
Coal BBQ, more work to use but you get the best flavor. Weber has one that has a propane coal starter with a built in table, price is $550.
I decided on the Weber coal BBQ, just to get the most flavor from the food.

Yes and no, BBQs, wether gas, coal or pellet give the typical BBQ taste using the Maillard effect where the sugars and amino acids melt to give that nice charred taste. You can’t really get that taste using broil as you need high infrared heat to be directed to the food, such as a grill grate.

Now coal and wood pellet grills also have their own signature flavour added to the meal, but one isn’t better than the other. Ideally, you’d like to have a couple different options.

Gas offers consistent, high-humidity, higher speed, jack of all trade grilling, low cost to run over time, better in windy and cold temperature

Coal offers great taste signature, lower entry cost, but isn’t as healthy and does mask some foods taste characteristics, isn’t very stable over longer cooks, hard to keep steady in windy temperature, relatively low-humidity.

Pellet offers great low-heat cooking uniformity and stability, it often uses convection baking as part of it’s design, great for cold-smoking, taste can be tuned with different pellets, but requires electricity, most don’t go above 500f/550f so aren’t the best for grilling, believe it or not not everything taste better with burned wood flavour, expensive to get into, expensive to run, more prone to break


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
believe it or not not everything taste better with burned wood flavour, expensive to get into, expensive to run, more prone to break

exactly what I wrote earlier... You don'T want the smoke flavor always, in my opinion, I just want it sometimes, most of the times I want bare, with a rub or plain 'ol Montreal Steak Spice
 
It is not the charcoal but the flames from the drippings that cause the heterocyclic amines. So it does not really matter what type of BBQ you have, if you have flareups they are all the same. With a good propane or gas you can probably reduce the chance of flareups though.
With all the chemicals and crap going around I am not too concerned with these claims, my steaks are rareish and low fat so flareups do not really happen plus I use it for fish and chicken a lot.

https://www.bonappetit.com/test-kit...-good-for-you-or-bad-here-s-what-science-says
 
It is not the charcoal but the flames from the drippings that cause the heterocyclic amines. So it does not really matter what type of BBQ you have, if you have flareups they are all the same. With a good propane or gas you can probably reduce the chance of flareups though.
With all the chemicals and crap going around I am not too concerned with these claims, my steaks are rareish and low fat so flareups do not really happen plus I use it for fish and chicken a lot.

https://www.bonappetit.com/test-kit...-good-for-you-or-bad-here-s-what-science-says

And that is why I bought an infrared grill that has absolutely no flareups !


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Je remonte le sujet, j'ai rien trouvé d'autre de plus récent pour éviter de partir une autre discussion.

Que pense vous du Napoleon Rogue Se 525?

Envoyé de mon SM-A530W en utilisant Tapatalk
 
Je remonte le sujet, j'ai rien trouvé d'autre de plus récent pour éviter de partir une autre discussion.

Que pense vous du Napoleon Rogue Se 525?

Envoyé de mon SM-A530W en utilisant Tapatalk

Je suis un cheap ass... Alors je vois pas pourquoi je payerais 1500+tx

Au lieu de ça
Screenshot_20220425_102411_com.facebook.katana.jpg
 
y'en a un Napoleon au Costco , 1599$ , toute en stainless, diffuseur , bas de cuve , grille , la seule affaire en fonte , c'est la grille sur le side burner pour saisir
 
Je suis toujours content de mon Weber prestige pour ceux qui aiment la cuisson au charbon. L'an dernier mon allumeur ne fonctionnait plus et Weber a accepté de me le remplacer gratuitement même si c'était hors garanti.
 
y'en a un Napoleon au Costco , 1599$ , toute en stainless, diffuseur , bas de cuve , grille , la seule affaire en fonte , c'est la grille sur le side burner pour saisir

Série Lex ? Oui c’est en stainless mais plus mince et grade de moindre qualité (430 )que la série prestige qui elle est fait au Canada, stainless 304+fonte d’alu et ensuite tu as la série pro all stainless 304+grade plus épais encore.


Pour la grille en fonte pour la saisis, y’a des upgrade en stainless de disponible, moi je «*season*»la mienne et je la garde bien huilée pis quand ça me tente pas les brûleur normal saisissent en masse
 
ta raison c'est la série Lex

c'est pas des mauvais bbq, sont quand même pas loin de 50% du prix des prestige, bonne garantie quand même de 15 ans, mon amis s'est fait vendre un Lex par un détaillant BBQ québec quand la série à sortie. il a eu a changer un bruleur a date. Napoleon lui a envoyé 2 avec les diffuseurs.

LEX semble être remplacer par la série Rogue


ce qui est bien de Napoleon cet année c'est que leur prix sont encore inchangé (pareil comme en 2019) contrairement a Weber qui ont commencer à monté leur prix par rapport au prix des matériaux.
 
c'est pas des mauvais bbq, sont quand même pas loin de 50% du prix des prestige, bonne garantie quand même de 15 ans, mon amis s'est fait vendre un Lex par un détaillant BBQ québec quand la série à sortie. il a eu a changer un bruleur a date. Napoleon lui a envoyé 2 avec les diffuseurs.

LEX semble être remplacer par la série Rogue


ce qui est bien de Napoleon cet année c'est que leur prix sont encore inchangé (pareil comme en 2019) contrairement a Weber qui ont commencer à monté leur prix par rapport au prix des matériaux.

Oui et non, les LEX et les rogues se complètent.

En gros, les LEX sont les version flashy de leur division de bbq asiatiques. En gros, leur plus gros défaut est que la cuve est faite en feuille de "stainless" pliée, mais c'est super mince et un peu comme les broil king, passé quelques années la cuve se déforme et les grilles ne tiennent plus. Les bruleur sont pas fait pareil et les diffuseurs de chaleur sont environ la moitiée de l'épaisseur des rogues et prestiges

Les Rogues sont selon moi le best value en bas d'un prestige, puisque leur cuve sont en cast aluminium et qu'ils sont disponnibles avec la finition noir émaillée des prestige. Le gauge des grilles en stainless sont particulièrement plus épais et les allumeurs jetfire fonctionnent bcp mieux.
 
Back
Top