Vous faites quoi quand un garagiste vous viole?

Depending on the car (some cars calipers generate more rust/dust than others) that 200-350$ can go a long way if it saves you a full caliper replacement at the next brake service.
I've seen places charge 400+ for that: that I agree is a rip-off.
I ve never had a caliper fail. Worse case the caliper bracket gets rust and wedges the pads. Throw out the bracket get a new one, new pins, get new pads hardware, new pads new rotors and you re good to go
I mean it s an easy job as i do it myself probably 30 min per wheel for the cleaning and greasing. I dunno i find it expensive 350$ for this job
 
I should also point out that 400tx in as mentioned
Therefore the price is actually 340
If you didn’t ask for nitrogen don’t pay for it
If you paid for it don’t bitch about it

I don’t understand people that pay but then rant anyway
If you’re not happy figure it out on the spot rather than agree to your misery and cry a river about it later
Don’t get how people are sometime so counterproductive


Because you get to pick what you pay and what you don't??
Thanks for the morals, but still you don't explain what you would have done...
 
Actually I explained it pretty clearly, read again.
Of course I get to pick what I pay for if I didn’t ask for it.
You can replace my engine if you want
I won’t pay if:
- I didn’t ask for it
- I was told why it should be done but I didn’t agree to it

I will pay if:
- I asked for it
- I was told why it should be done and I agreed to it
 
Messemble que c'est pas mal clair depuis le début.
First : You argue the things you didn't ask for. IE : Azote.
Second : Tu laisse un review de marde sur Google.
Third : You don't go there anymore.

You want to know what to do, what else do you expect as an answer?
"Déchire ta chemise sur TVA"?
Doesn't have to be that complicated...
 
C'est important de faire les choses en ordre dans ce cas-là. Si tu l'appelles pas ou bad review sans l'appeler, tu pars avec 2 prises.

A ta place, ce que je ferais en ordre :
1) Assure toi d'avoir une facture en bonne et dûe forme. Si tu l'as pas, demande lui d'en produire une qui explique bien les coûts de tous les produits et services. Tu dois lui mentionner que tu trouves le prix excessif et tu veux des explications supplémentaires.
2) Tu reçois la facture et tu juges si il a exagéré pour vrai. Si c'est le cas, tu lui envoie un courriel formel, poliment, en lui expliquant que les coûts sont exagérés. Tu peux lui proposer qqchose (exemple je suis prêt à payer 200$ pour les travaux mentionnés dans la facture) ou tu peux le laisser t'offrir qqchose;
Il accepte, tu te fait rembourser, ça finit là, il refuse :
3) tu lui envoies une mise en demeure lui demandant de te rembourser les coûts que tu trouves excessif, en lui donnant exemple 10 jours pour le faire (normalement ça s'arrête là) et que tu prendras des mesures légales si tu n'as pas de réponse de lui.
4) si il ne répond pas a ta mise en demeure t'a 2 choix, soit de continuer et remplir un dossier via le ministère de la justice ou arrêté là si tu crois que ça vaut pas la peine.
5) Si tu continues, tu auras ton dossier aux petites créances et tu pourras lui demander tous les coûts rattaché à ça. Ça se finira probablement en médiation avant.

Dans ton cas on s'entend que le montant est pas énorme donc peu probable que ça se rendre en cours.

Je suis personnellement en litige avec un garage que je ne nommerai pas et j'attends mon avis de présence en cours pour débattre, imagine. Et c'est un dealer avec bannière, qui a refusé la médiation :dunno:.
Mais c'est un montant plus élevé que toi par contre donc j'ai été jusqu'au bout.

Bonne chance! Envoi mon un PM si tu veux plus d'explications *tu*
 
"Quand je crois me faire violer, j'en parle à personne, j'attends des années et je post sur facebook". -Safia Nolin
 
ok, here's one; oil change, receipt ok, but the guy doesn't know how to reset the change oil light, doesn't mention it, you drive away and the light is still on.
 
C'est important de faire les choses en ordre dans ce cas-là. Si tu l'appelles pas ou bad review sans l'appeler, tu pars avec 2 prises.

A ta place, ce que je ferais en ordre :
1) Assure toi d'avoir une facture en bonne et dûe forme. Si tu l'as pas, demande lui d'en produire une qui explique bien les coûts de tous les produits et services. Tu dois lui mentionner que tu trouves le prix excessif et tu veux des explications supplémentaires.
2) Tu reçois la facture et tu juges si il a exagéré pour vrai. Si c'est le cas, tu lui envoie un courriel formel, poliment, en lui expliquant que les coûts sont exagérés. Tu peux lui proposer qqchose (exemple je suis prêt à payer 200$ pour les travaux mentionnés dans la facture) ou tu peux le laisser t'offrir qqchose;
Il accepte, tu te fait rembourser, ça finit là, il refuse :
3) tu lui envoies une mise en demeure lui demandant de te rembourser les coûts que tu trouves excessif, en lui donnant exemple 10 jours pour le faire (normalement ça s'arrête là) et que tu prendras des mesures légales si tu n'as pas de réponse de lui.
4) si il ne répond pas a ta mise en demeure t'a 2 choix, soit de continuer et remplir un dossier via le ministère de la justice ou arrêté là si tu crois que ça vaut pas la peine.
5) Si tu continues, tu auras ton dossier aux petites créances et tu pourras lui demander tous les coûts rattaché à ça. Ça se finira probablement en médiation avant.

Dans ton cas on s'entend que le montant est pas énorme donc peu probable que ça se rendre en cours.

Je suis personnellement en litige avec un garage que je ne nommerai pas et j'attends mon avis de présence en cours pour débattre, imagine. Et c'est un dealer avec bannière, qui a refusé la médiation :dunno:.
Mais c'est un montant plus élevé que toi par contre donc j'ai été jusqu'au bout.

Bonne chance! Envoi mon un PM si tu veux plus d'explications *tu*

compte ton histoire au complet sans nommer le dealer
 
Actually I explained it pretty clearly, read again.
Of course I get to pick what I pay for if I didn’t ask for it.
You can replace my engine if you want
I won’t pay if:
- I didn’t ask for it
- I was told why it should be done but I didn’t agree to it

I will pay if:
- I asked for it
- I was told why it should be done and I agreed to it

if he won't give you your tires, or keys, until you fork over the cash, what do you do?
 
Actually I explained it pretty clearly, read again.
Of course I get to pick what I pay for if I didn’t ask for it.
You can replace my engine if you want
I won’t pay if:
- I didn’t ask for it
- I was told why it should be done but I didn’t agree to it

I will pay if:
- I asked for it
- I was told why it should be done and I agreed to it

So you're assuming I didn't try my way out of not paying some of this nonsense? Maybe he didn't want to budge? What do you know?

But honestly, the nitrogen I didn't give a shit at this point. 30$ out of the 200-250$ I've overpaid. Meh...

You make out this situation to be solved easily on the spot, but you don't actually get the whole picture.
 
ok, here's one; oil change, receipt ok, but the guy doesn't know how to reset the change oil light, doesn't mention it, you drive away and the light is still on.

Option 1: Put electrical tape over the light. Problem solved forever.
Option 2: Google how to turn off the light for your model and do it yourself.
 
ok, here's one; oil change, receipt ok, but the guy doesn't know how to reset the change oil light, doesn't mention it, you drive away and the light is still on.

1st-Denis Levesque
2nd-GoFundMe to pay for the psychotherapy necessary to overcome this
 
So you're assuming I didn't try my way out of not paying some of this nonsense? Maybe he didn't want to budge? What do you know?

But honestly, the nitrogen I didn't give a shit at this point. 30$ out of the 200-250$ I've overpaid. Meh...

You make out this situation to be solved easily on the spot, but you don't actually get the whole picture.
Take back nitrogen and fill with regular air.
 
So you're assuming I didn't try my way out of not paying some of this nonsense? Maybe he didn't want to budge? What do you know?

But honestly, the nitrogen I didn't give a shit at this point. 30$ out of the 200-250$ I've overpaid. Meh...

You make out this situation to be solved easily on the spot, but you don't actually get the whole picture.
Take back nitrogen and fill with regular air.
 
Back
Top